Help Afrikaanse jongmense om hul volle vermoë te verwesenlik

0G0A0421

Flip Buys. Foto: Reint Dykema

Die omvangryke krisis in die land se swart onderwys is welbekend. Daarteenoor bedek die uitnemende prestasie van Afrikaanse skole soms die verskuilde onderrigprobleme in die Afrikaanse gemeenskap. Statistieke van die Solidariteit Navorsingsinstituut wys dat hier egter ook groot probleme skuil.

ʼn Belangrike aanwyser van die onderwysuitdagings onder bruin jongmense is dat ʼn skrale 2,5% bruin mense aan universiteite studeer. Hoewel daar jaarliks talle toppresteerders onder Afrikanerjongmense is, verskuil dit soms die onderliggende probleme. Min mense weet byvoorbeeld dat byna 20% van Afrikanerkinders die skool sonder matriek verlaat.

Nóg ʼn rooi lig is dat net 27% van jong Afrikaners universiteit toe gaan. Dit beteken dat bykans 75% van Afrikanerjongmense nie universiteitskwalifikasies verwerf nie. Wanneer dit gemeet word aan die 40% jongmense onder wit Engelssprekendes wat universiteit toe gaan, wys dit dat alles nie pluis is wat die opleiding van jong Afrikaners betref nie. Hoewel die oorwegend Afrikanerskoolonderwys nog uitnemend is, laat Afrikanerdeelname aan naskoolse opleiding veel te wense oor.

Die gaping tussen die goeie Afrikaanse onderwys en die ondergemiddelde deelname aan naskoolse opleiding kan aan die hand van drie faktore verklaar word: Engelssprekendes woon meer gekonsentreerd in metropole met goeie universiteite; die Engelse gemeenskap het ʼn langer tradisie van universiteitsopleiding; en hierdie twee faktore lei tot groter welvaart wat die derde rede vir hul hoër vlakke van opleiding is.

Daarteenoor veroorsaak Afrikaners se yl, landswye verspreiding dat baie jongmense ver van universiteite af bly wat meebring dat hulle nie maklike toegang tot naskoolse opleiding het nie. Die feit dat daar minder welvaart in talle plattelandse gebiede is, is egter die belangrikste rede dat hierdie groep so ʼn lae deelname aan universiteitsopleiding het. Dit is dubbel so duur vir plattelanders om kinders universiteit toe te stuur omdat verblyf, kos en vervoer die koste van die reeds duur universiteitsopleiding verder opjaag.

Die transformasie van baie universiteite beperk die toegang van hierdie jongmense verder. Daarmee gepaardgaande ontmoedig die ingrypende rassewetgewing talle Afrikaanse jongmense om verder te studeer. Die gesamentlike uitwerking van al hierdie faktore is die kommerwekkende verskynsel dat baie Afrikaanse jongmense swakker as hul ouers opgelei is. Navorsing toon dat dit een van die belangrikste vroeë waarskuwingstekens vir komende armoede van die nuwe geslag is.

Daar is egter hoop. Die vader van die moderne Singapoer, Lee Kuan Yew, het met dieselfde probleem gesit ná hierdie stadstaat se onafhanklikwording in 1960. Sy oplossing was ʼn eenvoudige resep wat Singapoer binne een geslag vanaf ʼn derderangse landjie na die top van die Eerste Wêreld laat uitstyg het. Hierdie suksesresep was dat elke lid van hierdie klein stadstaat gehelp moes word om sy of haar volle vermoë te verwesenlik. In die praktyk het dit beteken dat elke jongmens, sover hulle kon, verder opgelei moes word. Grootskaalse befondsing is daarvoor beskikbaar gestel.

Die oplossing vir ons probleem is dat grootskaalse studiefondse bymekaargemaak sal moet word om Afrikaanse jongmense te help om hulself deur verdere studies te help. Goeie opleiding bly die beste belegging wat in die nuwe geslag se toekoms gemaak kan word.

  • Hierdie nuuskommentaar word deur Pretoria FM verskaf. Luister daagliks na Klankkoerant op Pretoria FM vir die jongste nuuskommentaar.

Hierdie plasing is deur ʼn onafhanklike persoon of onderneming saamgestel. Die menings en standpunte wat in hierdie skrywe uitgespreek word, is nie noodwendig die beleid of standpunt van Maroela Media se redakteurs, direksie of aandeelhouers nie. –Red

Flip Buys

Meer oor die skrywer: Flip Buys

Flip Buys is voorsitter van die Solidariteit Beweging.

Deel van: Meningsvormers

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

29 Kommentare

jongste oudste gewildste
JC

Hoe doen ons dit Flip, met respek, maar jy verskaf dan geen antwoorde nie?
HOE DOEN ONS DIT, EK HELP GRAAG!

humor

Hoe doen ons dit? Dit sal al baie help as Die ATKV hul nuwe voornemens verander. Akademia sal landswyd en selfs wereldwyd, want baaaaie van ons jongmense is landuit, op skoolvlak propageer moet word. Dit le ook in die opvoedingsproses van die kind. Ouers moet n kundige bron van motivering wees en kinders van kleinsaf beroeps- en roepingsbewus maak. Ek dink nou aan n voorval in my vroee laerskooldae toe ons boereouers ons by die koshuishekkie afgelaai het en een van die mannetjies sy hart stukkend gehuil het. Sy ma het motiveer dat hy moet leer sodat hy ook tog… Lees meer »

Flip Buys

Hierdie skokkende statistieke is die rede hoekom ons die Solidariteit Helpende Hand se Studiefonds, Sol-Tech én Akademia begin het, wat jaarliks al gesamentlik sowat 3 000 jongmense bystaan. Die fondswerwing strategie is baie eenvoudig: maak grootgeld met kleingeld. Duisende mense se klein maandelikse bydraes maak bv 80% van die R40 miljoen se rentevrye lenings uit wat hierdie jaar aan byna 1500 studente toegeken is.

MCH

Wat n sombere werklikheid wat ek oortuig is, min van ons so krities in besonderhede bewus van was! Befondsing is n wesenlike kwessie vir die normale Afrikaanse huis gesin in die post 94 tydperk.( Eie ondervinding uit die era) Voeg die laaste paar jaar se aanslag op Afrikaans asook die BEE aksie n die heksepot en die artikel se navoringsresultate is vanselfsprekend. Van die 27% wat wel bevoorreg is op op Universiteit uit te kom, moet dan in die arbeidsmark meeding om slegs 6% van die poste. n Student se intellektuele vermoë behoort die enigste beperkende faktor te wees in… Lees meer »

Leonard van der Dussen

Die ver-politisering van onderwys tot op praktiese skoolvlak, oftewel die uitlewing van Afrikanerstryd tot binne die bedryf van skole eis energie en tyd wat Engelstalige skole nie belemmer nie. Verder is die Afrikaner dekades agter die Engelse met privaatskoolwese en wil steeds nie eintlik die vleispotte van Egipte in die vorm van staatskole agterlaat en werklik onafhanklike onderwys wat nie deur staatsvoorskrifte afgetrek word nie, opbou nie. Die Afrikaner vertoon in sy benadering tot skoolwees ‘n hartseer swakte vir sosialistiese staatsafhanklikheid. Die Afrikaanse kind word in skole gehou waar die onderliggende opvoeding een is van staatsafhanklik te wees, en dus… Lees meer »