Onversoenlike verwyte

Sonstraal op die senotaaf in die Voortrekkermonument. Foto: Commons.wikimedia.org.

Deur dr. Christo Pretorius

Twee geleenthede kenmerk Saterdag 16 Desember 2017.

Op dié dag vier Afrikaners die ontstaan en gang van die Groot Trek en die aflê van die Gelofte op 16 Desember 1838 en van staatsweë vind die viering van Versoeningsdag plaas.

Tradisioneel word Geloftedag ingeklee met ʼn erediens en ʼn vertelling van die verlede en met die gebruiklike voorlees van die Gelofte bevestig Afrikaners dat hulle hieraan verbind is.

Hierdie verbintenis is nie ʼn hunkering na die verlede of ʼn verafgoding van die Voortrekkers nie. Dit is ook nie ʼn daad van rebellie of weerstand teen die strewe na vrede en versoening nie.

Dit is hoe die viering van Geloftedag kwaadwilliglik vertolk word en Afrikaners word meermale van onversoenlikheid beskuldig.

Die verwyt van onversoenlikheid word geuiter teen die agtergrond van ʼn oproep tot ʼn groter, ruimer Suid-Afrikaanse gemeenskaplikheid.

Die viering van Versoeningsdag dien so as simboliese toetrede tot die nuwe bestel van gelykheid en geregtigheid en die afskeid neem van ʼn uitgediende rassemeerderwaardige verlede.

Van Afrikaners word geëis om afskeid te neem van hulle volk wees; van dit wat die volkswese voed en kenmerk.

Geloftedag herinner Afrikaners egter aan dít wat grondliggend aan volk wees is en grondliggend hieraan is verootmoediging voor die lewende God.

Dit is die erkenning van nietigheid en afhanklikheid en die ontdekking dat God as beskikker oor volke en tye ook oor hierdie volk en sy tyd beskik.

Daarmee word nie ontken dat dit ook die wesensgrond van ander volke en gemeenskappe is nie. Afrikaners kan egter nie instaan vir ander se erkenning of nie-erkenning hiervan nie.

Afrikaners is, soos ander volke, self verantwoordelik en sal van hulle doen en late aan die drie-enige God verantwoording doen. En ook dit is die wesensgrond van die Gelofte, dat die eer, ten spyte van eie gebrokenheid, alleen aan dié Heer gegee word en voor Hom alleen gebuig word.

Moet Afrikaners dít prysgee?

Beteken Versoeningsdag dat Afrikaners die geloofsgronde waarin hulle volkswese geanker is, moet verruil vir ʼn “ruimer” ideologie?

Kan daar sprake van versoening wees as die verloëning van die geloofsgrond van volk wees die voorwaarde is?

Dit is nie die Gelofte wat ter wille van “versoening” opsy geskuif moet nie.

Inteendeel, Geloftedag herinner Afrikaners aan hulle nietigheid en afhanklikheid; dit roep op tot verootmoediging en die erkenning van God se trou; dit spoor aan tot vertroue in dié Here wat oor hierdie volk, oor alle volke, beskik. Daarom word die eer aan Hom gegee … ook vir die versoening wat Hy deur Jesus Christus vir doodsondige mense bewerk het.

Hiervoor mag Afrikaners nie geblameer of verwyt word nie.

  • Hierdie nuuskommentaar word deur Pretoria FM verskaf. Luister daagliks na Klankkoerant op Pretoria FM vir die jongste nuuskommentaar.

Hierdie plasing is deur ʼn onafhanklike persoon of onderneming saamgestel. Die menings en standpunte wat in hierdie skrywe uitgespreek word, is nie noodwendig die beleid of standpunt van Maroela Media se redakteurs, direksie of aandeelhouers nie. –Red

Deel van: Meningsvormers

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

19 Kommentare

jongste oudste gewildste
Ada

Vir my sal dit altyd Geloftedag bly. Dit is my geskiedenis waarop ek geweldig trots is. Ek is trots Afrikaans en wit en niemand kan dit van my wegneem nie.

kendall

Ons voorouers het ‘n gelofte (belofte) aan God gemaak. Jy MAG dit nie breek nie! Die meeste mense steur hulle nie daaraan nie en wonder hoekom die blankes so afgemaai word!

Vermeende

Die geleerdes kan 16 Des ontleed net soos hulle wil, die een afleiding kan n die ander gemaak word, wat die ontleders en die wetmakers nie besef nie. 16 Des vier ons nie die boer se oorwinning nie, minder wil ons braai en kilture uitryl en verskoning vra nie. Ons wil net ons gelofte betaal in rus en vrede, ons wil ons veroontmoedig voor ons God en al die eer van daai oorwinning aan Hom gee, die wonderwerk van bloedrivier was n wonderwerk wat ons erken en weet. Wanneer n Boer op sy knie is dan los jy hom uit,… Lees meer »

kat

Ek het geen verwyte nie. My grootouers en ouers het ook geen verwyte gehad nie.

Faan Ries

Christo jy vat die gedagte van Geloftedag korrek vas. Niks minder niks meer. Die wat in Geloftedag iets meer wil sien of lees is geregtig tot sy/haar mening. My mening oor sulke sake is “kyk in jou eie bord wat jy ingeskep het en eet dit, los my bord uit”