Gaan bankstate na om te verseker jy word nie ingeloop, sê ombudsman

geld ekonomie suid-afrika

Argieffoto.

Sowat 39% van al die klagtes wat deur die ombudsman vir bankdienste (OBS) se kantore vanjaar verwerk is, hou verband met wanadministrasie deur banke, wat onder meer kwessies soos klagtes rakende die afhandeling van rekeninge en geskille rakende fooie en koste insluit.

In baie van hierdie gevalle het die OBS bevind dat daar wel wanadministrasie van die betrokke banke was. Dus waarsku die ombudsman verbruikers om hul bankstate deeglik na te gaan en dadelik enige kwessies uit te lig.

“Verliese en probleme weens bedrog in die persoonlike bankruimte is nie die enigste sake wat ons besig hou nie. Die OBS ondersoek daagliks klagtes wat betwiste uitstaande saldo’s en voorwaardes vir huislenings, persoonlike lenings en wentelkredietplanne aangaan, sê Reana Steyn, die ombudsman vir bankdienste.

Die OBS-statistieke toon dat die kantoor tot dusver vanjaar altesaam 5 996 sake gesluit het. Hiervan het 2 356 sake verband gehou met die bewerings van wanadministrasie.

“Die ombudsman is dikwels in die beste posisie om wanadministrasie deur banke te identifiseer en te ondersoek, maar klante kan help deur waaksaam te wees en hul stellings en teenwigte betyds te bevraagteken,” sê Steyn.

Volgens die ombudsman moet bankkliënte die tyd neem om deur hul rekeningstate te gaan, omdat die balans, terugbetaling of uitstaande leningsperiode soms foutief kan wees. “Dit is natuurlik om te vertrou dat bankstate altyd korrek is en dat foute onwaarskynlik is. Die OBS ontvang egter daagliks klagtes rakende wanadministrasie,” sê sy.

Gevaarligte waarna verbruikers moet kyk, is ʼn eensydige verandering aan terugbetalingstermyne, ʼn afname of toename in maandelikse paaiemente of die versuim om paaiemente of rentekoerse toepaslik aan te pas.

“Hierdie optrede kan daartoe lei dat die termyn van die ooreenkoms verleng word of dat ʼn verkeerde balans vertoon word, wat daartoe kan lei dat kliënte meer moet betaal as waarvoor ooreengekom is.”

spaarvarkie_geld.jpg

Argieffoto.

Die OBS sal alle aangeleenthede ondersoek en die feite van elke geskil oorweeg en ook onder die omstandighede “billik” wees. Wanadministrasie deur die banke kan as gevolg van menslike foute of ʼn stelselfout voorkom.

Waar daar wel wanadministrasie in die bank voorkom, kan die OBS die bank opdrag gee om die situasie vir die kliënt reg te stel. Daarbenewens kan die OBS gelas dat die bank ʼn nominale toekenning vir nood en ongemak aanbied.

Steyn het gesê dat bankkliënte wat wanadministrasie op hul rekeninge vermoed of voel dat hul skuld aan die bank nie daal soos wat dit moes wees nie, die kwessie direk by hul banke moet aanmeld. As hulle steeds nie tevrede is nie, word hulle versoek om ʼn klag by die OBS in te dien vir ʼn onafhanklike ondersoek na die klagte.

“Ons moedig bankkliënte aan om waaksaam te wees. Dit is baie belangrik om ondertekende rekords van ooreenkomste te hou en onjuiste inskrywings of saldo’s op hul rekeninge onmiddellik by hul banke aan te meld,” voeg sy by.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.