Kersvader lewer nie babapoppe af nie

Baltorinas-Peek-A-Boo-Babies

Baltorina’s Peek-A-Boo Babies. Foto: Facebook.

ʼn Hele klomp ouers moes op Kersdag mooi verduidelik waarom Kersvader nie die babapoppe gebring het waarvoor hul dogtertjies gevra het nie, nadat die poppe nie betyds deur Baltorina’s Peek-A-Boo Babies afgelewer is nie. Een dogtertjie het selfs R900 self gespaar om die deposito vir ʼn pop te betaal, maar sy sit nog steeds met ʼn leë wiegie.

Verskeie lesers het by Maroela Media gekla oor Baltorina’s en as ’n mens na die onderneming se Facebook-blad kyk, is dit duidelik daar is nog baie ander ongelukkige klante. Brendan Weldrick, ʼn prokureur van Port Elizabeth, wat beplan om namens ontevrede klante regstappe te doen, is self ook ʼn ontevrede ouer omdat die pop wat hy vir sy dogtertjie bestel het, nie opgedaag het nie. Hy sê klagtes stroom in oor Baltorina’s.

Verskeie lesers sê hulle wag al maande lank en elke keer het Rina Muller, wat die onderneming bedryf, ʼn ander verskoning. Van hulle het al tot vier keer ʼn koerier na Muller se huis in Kaapstad gestuur om poppe wat klaar sou wees, op te laai, maar is met leë hande daar weg. Hulle kry nie hul geld terug nie en sê Muller ignoreer hul boodskappe.

Een van die lesers sê Muller het haar verseker die keertyd is drie tot ses weke en dat die twee poppe, wat sy in Oktober bestel het, betyds klaar sou wees vir Kersfees. Linda van der Zwaard se agtjarige dogtertjie het drie jaar lank gespaar om die 50%-deposito vir haar pop, wat R900 beloop het, te betaal. “Ons het ʼn bedjie en beddegoed gekoop vir die nuwe baba en sy was so opgewonde!” Kersfees was egter ʼn teleurstelling omdat die pop nooit afgelewer is nie. Sy kry ook geen terugvoer van Muller nie.

Volgens Baltorina’s Peek-A-Boo Babies se webwerf het die onderneming in 2007 begin as Rina Muller se stokperdjie en het hulle al 70 000 poppe gemaak. Muller skryf op die webwerf “poppe word in die Baltorina’s Peek-A-Boo-kraamsaal in babas verander”. Die poppe word gemaak van viniel en word met die hand geverf. Klante kan kies watter kleur die pop se hare en oë moet wees en elke pop word afgelewer met ʼn geboortesertifikaat.

Muller skryf op die webwerf die wagtyd is omtrent drie tot vyf weke, aangesien “die babas handgemaak word en dit tyd neem om bestellings af te handel”.

Volgens die Wet op Elektroniese Kommunikasie en Transaksies moet ʼn verkoper op sy webwerf onder meer die onderneming se volle naam en regstatus gee saam met sy straatadres en telefoonnommer, webwerf en e-posadres, die volle prys van die produkte wat vervoerkoste, belasting en enige ander koste insluit, hoe betalings gedoen moet word, wanneer aflewering sal geskied, die beleid ten opsigte van produkte wat teruggestuur of omgeruil word, asook hoe terugbetalings gedoen en klante se inligting beskerm word. Klante moet ook die geleentheid kry om die elektroniese onderhandeling te hersien.

Artikel 19 van die Wet op Verbruikersbeskerming sê tensy anders ooreengekom, is die onderneming verantwoordelik daarvoor om goedere binne ʼn redelike tydperk af te lewer. Indien die onderneming nie betyds kan aflewer nie, kan die verbruiker dit aanvaar of die transaksie kanselleer. Volgens artikel 47 van die wet mag ʼn onderneming nie betaling aanvaar vir goedere as hy nie beplan om die goedere te lewer nie. Ook hierdie artikel maak dit duidelik dat die onderneming die verbruiker se geld terug moet betaal indien hy nie voorraad het nie.

Maroela Media het Muller uitgevra oor haar onderneming en die klagtes van mense wat nie die poppe gekry het wat hulle bestel het nie. Sy het gesê haar onderneming is “nog nie as ʼn maatskappy geregistreer nie, omdat sy nog nie lank sake doen nie”. Oor die poppe waarvoor mense al tot ʼn jaar lank wag, het sy gesê hierdie klagtes gaan oor poppe wat nie by haar bestel is nie, maar poppe wat sy “gratis, uit die goedheid van my hart” maak. Sy het wel erken dat sy omtrent 50 poppe nog nie kon aflewer nie omdat die voorraad wat sy bestel het, nie op 4 Desember afgelewer is nie en eers op 2 Januarie opgespoor is.

“Ons werk dag en nag om die poppe klaar te kry vir aflewering. Ons moet nog net hul hare en oë doen,” het sy gesê. Volgens Muller betaal mense 50% van die prys wanneer hulle ʼn pop bestel, sodat sy die voorraad om die pop te maak kan aankoop. “Ek kan nie mense se geld teruggee nie, aangesien ek die geld gebruik het om voorraad te koop, maar ons het almal wat wag laat weet dat daar ʼn vertraging is. Mense wie se bestellings vertraag is, kry darem ʼn geskenk ter waarde van omtrent R1 000.”

Muller het gesê die meeste klante vra nie vir ʼn faktuur wanneer hulle betaal nie, maar sy stuur ʼn faktuur saam met elke pop. Sy kon nie sê waarom sy nie verbruikers se regte volgens die Wet op Elektroniese Kommunikasie en Transaksies en die Wet op Verbruikersbeskerming nakom nie.

Verbruikers kan kla by die Nasionale Verbruikerskommissie of provinsiale kantore vir verbruikersake oor bestellings wat nie afgelewer word nie.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.

42 Kommentare

jongste oudste gewildste
Cindy Scott

Beloftes van aflewering word elke dag gemaak! Dit kan bewys word dmv boodskappe tussen my en Baltorina’s Peek A Boo babies!!!! GEEN ooreenkomste en beloftes word na gekom nie! Elke dag word die poppe gestuur en tot op hede, geen poppe en geen terugbetaling van my geld (R6250) nie! Ivm n faktuur, ek het ook self al gevra vir n faktuur maar daar is niks verskaf nie – al bewyse van volle betaling is my elektronies oorplasings afskirf!!!!!!

Illse Payne

Ek het ook soos vele andere ‘n deposito betaal en bestelling geplaas, met die belofte dat my babas my teen 21/12/2015 sou bereik. Toe ek eventueel vir Rina Muller telefonies kontak op 15 Desember 2015 was ek weereens beloof dat die produk my wel sou bereik, geensins was iets genoem oor ‘n verlore besending by O.R. Thambo of dat sy beplan om te verhuis nie. Ek het my geld terug gevra op 05/01/2016 en tot dusver was daar ‘n belofte gemaak dat die terugbetaling teen 31/01/2016 sou geskied, geen terugbetaling of antwoord op my navrae en nog minder word telefoonoproepe… Lees meer »

Stephan

Rina is al baie lank in die mark. Sy het toe sy begin het met die poppe maak, “franchises” verkoop in verskillende gebiede., met die belofte dat jy eksklusief in daardie area kan verkoop aan die speelgoed winkels. Toe sy die kontrak kry van die speelgoed ketting winkel, toe hou sy al die besigheid vir haarself. Dit nadat n paar mense n hele klomp geld betaal het vir die “franchises”. Ek weet van n paar mense wat al baie geld al verloor het deur middle van Rina en Baltorina. Sy het so 2 jaar terug die kontrak verloor by die… Lees meer »

Odette Van Der Merwe

Ek het my deposito betaal, en op bevestiging van Rina was my pop klaar en moes ek die verskil in betaal. Ek het so gemaak en ontvang elke keer net n ander verskoning. Dit is tot dusver n week sedert sy belowe het ek sal die pop kry… ek het n kourier betaal, n familielid gestuur en elke keer is almal met lee hande daar weg. Ek het tot aangebied day ek die half klaar pop sou neem en iemand ander sou kry om dit klaar te maak…. ek het op n stadium besluit ek sal haar die nodige kans… Lees meer »

Carine Moir

Sjoe ek dalk in die mindere, maar ek het my eerste baba binne 3 weke op 9 Augustus 2015 ontvang, sy was ‘n premie en nie ‘n newborn nie en baie klein, Rina het sonder moeilikheid voorgestel sy maak ‘n ander een en 3 weke later het ons haar by Rina gaan haal. Aangename mens. Ek is jammer as daar mense is wat sukkel, maar ons het die beste diens van haar ontvang. Haar gesondheid is nie so goed.