Tuisonderrig bied gelyke toegang tot hoëgehalteonderrig

tuisonderrig-03

Foto: Homeschooling.urbankid.ro

Deur Anelle Burger, ‘n verteenwoordiger van Cape Home Educators

Verteenwoordigers van die tuisskoolgemeenskap was nie genooi om die lekgotla van die basiese onderwyssektor in Januarie 2019 by te woon nie. Dit laat vrae ontstaan oor die regering se toewyding om toegang tot gehalteonderwys vir almal te verseker.

Tuisonderrig is ‘n lewensvatbare alternatief tot skoolonderrig. Vir sommige ouers is tuisonderwys ʼn oorbrugging, terwyl hulle wag dat hul kind in ‘n skool geplaas word, maar vir baie ander is tuisonderwys ‘n gepasmaakte lewenstyl.

“Die meeste tuisopvoeders kombineer filosofiese benaderings en metodes in hul onderwys en volg ‘n eklektiese benadering. Hulle kies-en-meng uit wêreldklasprodukte, spesifiek ontwerp vir gepasmaakte onderwys. Dit is ontwikkel om ondersteuning te bied aan die belangstellings, leerstyl, familiewaardes en leertempo van die individuele leerder – alles binne ‘n verskeidenheid van sakpaspryse,” sê Shirley Erwee, tuisonderrigveteraan en medeskrywer van Footprints on our Land-kurrikulum. Tuisonderrig is nie ‘n een-grootte-pas-almal-benadering tot onderwys nie.

Die Nasionale Senior Sertifikaat (NSS) en die Onafhanklike Eksamenraad (OER) se sertifikaat is ook nie die enigste opsies om ‘n matrieksertifikaat te bekom nie. Erwee sê: “Baie tuisgeskoolde leerders verkies om alternatiewe kurrikulums te gebruik en skryf verskeie internasionaal erkende skoolverlatertoetse en -eksamens.”

Baie verkies om die Cambridge Internasionale Assesseringseksamen te skryf. ‘n Ander gewilde keuse is die General Education Development (GED®), ‘n Amerikaanse hoërskooleweknie. Beide, en ander, word deur die Suid-Afrikaanse Kwalifikasieowerheid (SAKO) as buitelandse alternatiewe graad 12-kwalifikasies erken. Studente kan hiermee in Suid-Afrika, in die buiteland en by aanlynuniversiteite verder studeer, solank hulle aan die toelatingsvereistes van die tersiêre instelling voldoen.

Anders as skool, bied tuisonderrig in die breedste sin van die woord, gelyke toegang tot hoëgehalteonderwys. Navorsing onderskryf herhaaldelik dat ouerbetrokkenheid een van die sleutelfaktore is wat korreleer met kinders se akademiese en ander prestasies. Arm of ryk, hoogs geleerd of nie, ouers maak ‘n groot verskil in die (akademiese) prestasie van leerders.

Regulering deur die regering mag dalk tot gelyke onderwys lei, maar tuisonderrig in sy volle verskeidenheid en met ouerbetrokkenheid lei tot gehalteonderwys.”

“As globale ekonomie funksioneer ons tans in die vierde industriële rewolusie/inligting-era. Die huidige skoolstelsel is ontwerp om aan die eise van die industriële rewolusie te voldoen. Dit is verouderd en voorsien nie aan die behoeftes van die immerveranderende ekonomie en ons huidige realiteit nie. Onderwys moet vrygemaak word van die fabriekvloer en tot die tegnologie-era toetree,” sê Victor Sabbe, voorsitter van Cape Home Educators.

Tuisonderrig is toeganklik vir ryk en arm. Biblioteke is ryk aan hulpbronne. Ouers organiseer om saam te werk en bou sodoende ‘n gees van samehorigheid te skep – hulle deel hulpbronne en talente en verryk die leerervaring. Daar is heelwat opvoedkundige toepassings wat toeganklik is deur ‘n slimfoon. Talle kurrikulums is aanlyn beskikbaar, sommige hiervan gratis. Geselsprogramme op die radio en programme gerig op vroeëkinderontwikkeling is uitstekende opvoedkundige bronne. Jy hoef nie baie geld te spandeer nie.

Die regering moet plaaslik en nasionaal aangemoedig word om die implementering van internettoegang vir alle gemeenskappe te bespoedig. Biblioteke moet met bekwame personeel en met toereikende goeie boeke en opvoedkundige bronne toegerus word.

Christopher Cordeiro van LearnFree – ‘n vereniging wat opvoedkundige vryheid voorstaan – gee die advies: “Diegene wat tuisonderrig oorweeg, hoef glad nie oorweldig te voel nie. Daar is ‘n baie aktiewe tuisonderrig-gemeenskap wat hulle sal ondersteun en hul vrae sal beantwoord. Daar is verenigings in elke provinsie, Facebook-groepe en die regsfonds vir tuisonderwys, genaamd die Pestalozzi Trust.”

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

15 Kommentare

jongste oudste gewildste
Juffrou

Ek is oortuig daarvan dat daar heelwat tuisonderrig suksesverhale is. Ongelukig beleef ek in hoofstroom skool slegs die teenoorgestelde: kinders wat nie by die vinnige tempo in die klaskamerkan byhou nie; agterstamde t.o.v. Wiskunde (veral Gr 7) en ‘n onvermoë om van’n skryfbord af te skryf of om Juf se kursiewe bordskrif te kan lees. In baie gevalle word daar nie musiek Gr 6 tuis onderrig nie. Kom die kinders terug hoofstroom skool toe, is daar vele uitdagings – tot die nadeel vd kinders. Hierdie is feite en ons as skool werk hard daaraan om sodange agterđù

Juffrou

… agterstande in te haal. Ek kry sulke kinders ontsettend jammer.

Zel

Ek het al agterstande by skool kinders beleef, kinders wat in matriek nie kan lees en skryf nie, kinders wat agter geraak het in die hoofstroom skool en dan moet ouers spook om hulle kinders te laat in haal, nee wat, dis maklik om met ‘n kritiese oog na tuisskool te kyk en vingers te wys want die ouers is mos nie “opgelei” nie maar gelukkig het ‘n saak altyd twee kante.

Bouwe van der Eems

Daar is ‘n onderliggende aanname in die gesprek dat dit goed is dat kinders teen ‘n sekere tempo dinge moet leer. Die grondwet bepaal dat die kind se beste belange altyd die hoogste gesag dra. Dit lei tot die vraag of dit in die beste belang is van ‘n kind om teen ‘n tempo te leer wat vinniger of stadiger is as wat die kind natuurlik sou leer. Of dat die kind geforseer word om kennis te leer waarin die kind op daardie oomblik nie belangstel nie, of wat vir die kind nie relevant is nie.

Marika

So kerm almal mos maar oor die kastige agterstand!!!