Toe roep hulle die hele regiment bymekaar en trek vir Hom ’n pers mantel aan. Hulle vleg toe ook ’n kroon van dorings en sit dit op sy kop. Daarop begin hulle Hom salueer met die woorde: “Ons groet u, o Koning van die Jode!” (Markus 15:16-18)
Op die Vrydag van die Paasfees het die openbare teregstelling van politieke oproermakers, moordenaars of rowers plaasgevind. Rome het geen vorm van misdaad geduld nie. Oortreders is gekruisig. Een van die gevangenes was die berugte Barabbas. Hy was volgens die Evangelieskrywers ʼn moordenaar, opstandeling en rower. Hy het as’t ware ʼn driedubbele doodstraf verdien. In ʼn poging om tog vir Jesus los te laat, het Pilatus sy laaste troef gespeel. Die volk kry die keuse wie gekruisig moes word, Jesus van Nasaret of Jesus Barabbas.
Dit klink heeltemal onmoontlik, maar dis waar. Die volk, opgesweep deur die godsdienstige leiers, vra dat Jesus Barabbas vrygelaat moet word en Jesus Christus gekruisig moet word. Met hierdie keuse speel ʼn Goddelike tafereel af, ʼn voorafskadu van wat die kruis inderwaarheid sou beteken. Skuldige sondaars word vrygelaat en die sondelose Seun van God sterf in hulle plek. In my plek. In jou plek.
Ek is nie seker waar presies die fout ontastaan het nie, maar buiten die teks gedeelte is die skrif 100% dieselfde as gister s’n.
Fout of so bedoel?
Nou as godsdienstige leiers sulke twak kan aanvang- hoe moet mens hul vertrou?