Gedagte vir die dag: Wat sê U, Here?

bid_kniel_stiltetyd_pixabay.jpg

Foto: pixabay.com

Lees Jeremia 23:30-40

Kyk, sê die Here, Ek is teen dié profete wat hulle eie stories vertel en dan sê: “Die Here sê so” (Jeremia 23:31)

Hoe bekend is daardie laaste vier woorde nie! Want wie het nie ’n kordate kennis of ’n vrome vriend wat by geleentheid sulke dinge kwytraak nie?

Ja-nee, die verkondigers van “die Here sê so” is springlewendig en spraaksaam hier tussen ons. En in dié Jesajagedeelte verneem ons dat húlle van ver af kom. Diegene wat met groot vrymoedigheid en soms selfs fanfare getuig dat die Here sus en so aan hulle – ja, juis aan húlle, in ’n vertroulike openbaring – gesê het.

Dit is geen verrassing nie dat die Here ernstig frons oor hierdie “getuienis” (vgl. Jer 23:26). Dat Hy Hom hier sterk uitspreek teen hulle wat alles uit hul duim gesuig het. Hoe dan anders? Dit is immers sy eer wat aangetas word, sy wil wat verdraai word en uiteindelik sy heiligheid wat in die gedrang kom.
Dit bly ’n boeiende vraag: Wat motiveer sulke mense, sulke kansvatters, om met soveel vrymoedigheid “die Here sê so” te verkondig, welwetend dat dit leuens is?

Ons weet nie. Hoe kan ons, immersoekendes na God se wil, diesulkes se hart ken? Dalk is daar iewers finansiële voordele ter sprake (vgl. 1 Tim 6:3-10). Miskien is mag, die moontlikheid om mense met vrees te manipuleer, ’n oorweging. Dink aan die Skrifgeleerdes en priesterhoofde se herhaalde reaksie op Jesus se optrede toe hulle gereken het hul troontjie is aan’t wankel.

Maar ons weet nie vir seker wat hulle dryf nie. Ons leer hier bloot dat ons fyn moet luister wanneer iemand, priester of profeet of koning, weer kom bors uitstoot en kraai: “Die Here sê so!”

O Here, ek soek reikhalsend na u woord vir my. Maak tog my ore dáárvoor oop!

Bron:
Uit die Beek 2019 deur Barend Vos
Uitgewer: Lux Verbi

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

2 Kommentare

Elmer Swanepoel ·

As ek dit hoor vra ek maar net “waar staan dit?’

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.