Die onderbroke vas-dieet: Alles wat jy moet weet

Onderbroke vas oftewel “intermittent fasting” is wyd bekend as ʼn metode om gewig te verloor. Hier is alles wat jy moet weet voordat jy die dieet aanpak.

Wat is die onderbroke vas-dieet?

Die onderbroke vas-dieet is ʼn eetplan wat wissel tussen tye waarin jy moet vas en tye waarin jy mag eet. Dit is dus nie ʼn dieet wat vir jou sê wát om te eet nie, maar eerder ʼn eetplan wat sê wanneer om te eet.

Dié eetplan is gegrond op menslike evolusie en die manier waarop jagter-versamelaars geleef het. Omdat hulle nie winkels en yskaste gehad het nie, en soms glad nie kos kon vind om te eet nie, was dit nie vir hulle natuurlik om drie of vier maaltye per dag te eet, soos ons vandag gewoond is, nie.

Die onderbroke vas-dieet word dus beskryf as ʼn manier om te eet soos ons voorvaders geëet het.

Metodes

Die mees algemene verhouding van vas-tye en eet-tye word gegrond op die 16:8-model. Dit beteken dat jy vir 16 uur van die dag vas, en vir agt uur van die dag wel eet. Jy eet byvoorbeeld jou eerste maaltyd van die dag om 12:00 en die laaste om 20:00.

Die 24 uur lange vas is ook ʼn metode waarvolgens dié eetplan gevolg kan word. Dit behels dat mens vir een of twee dae per week vir 24 uur lank glad nie eet nie. Jy sal dan byvoorbeeld vanaand se aandete eet, en eers môre weer met aandete eet.

Die 5:2-model is gegrond op jou kilojoule-inname. Dit behels dat jy vir een of twee dae van die week (wat nie op mekaar volg nie) slegs 2 000 tot 2 500 kilojoules inneem, en dan vir die oorblywende vyf dae gewoonweg eet.

Al hierdie metodes kan lei tot gewigsverlies as jy jou nie ooreet of aan ongesonde kosse vergryp in die tye wat jy wel kan eet nie.

Wat kan ek inneem tydens vas-tydperke?

Jy kan water, koffie, tee of enige ander drankies sonder kilojoules drink. Jy moenie suiker by jou koffie en tee voeg nie, maar jy kan wel ʼn klein bietjie melk byvoeg.

Gesondheidsvoordele

Studies wat gedoen is oor dié eetplan het getoon dat dit gesondheidsvoordele kan meebring, maar  probleme kan inhou vir vroue wat borsvoed, probeer swanger raak en probleme met vrugbaarheid het. Vroue moet eerder hul dokter gaan spreek voordat dié dieet gevolg word.

Mense wat al voorheen met ʼn eetstoornis gesukkel het, diabete, mense met lae bloeddruk en wat sukkel met bloedsuikervlakke of ondergewig is, moet nie die eetplan volg nie.

Gesondheidsvoordele wat dié eetplan wel kan inhou, is gewigsverlies, die vermindering van insulienweerstandigheid en ʼn afname in inflammasie.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

20 Kommentare

jongste oudste gewildste
Morne

Miskien kan iemand kommentaar lewer wat dit probeer het om te laat weet wat die resultaat was?

B

Ek doen dit nou al vir etlike maande, eet net aandete. Volg ook ‘n redelike strawwe oef program hiermee saam.

Absoluut geen probleme, voel inteendeel baie beter as toe ek op ‘tradisionele’ eetpatroon gewees het.

Karnivoor

Ek volg die Karnivoor leefstyl om myself gesond te kry (baie goedkoper as Keto/LCHF), en die bonus is dat ek in 10 weke se tyd 10kg verloor het. Met die feesseisoen het ek bietjie ingegee en 2kg opgetel. Ek het daarna vir ‘n week lank ‘n “extended fast” gedoen waarin ek nét water gedrink het, en het 6.3kg en 9cm om my maag verloor. Het ook gedurende die vas verbasend goed gevoel, en was nog steeds vol energie.

Kan defnitief Intermittent Fasting en Extended Fasting aanraai vir mense. En dan ook kyk na julle leefstyl.
Maar doen asb éérs julle navorsing daaroor.

Estie

Die 24 uur vas is my natuurlike lewenstyl (maandag tot vrydag) en op naweke eet ek wanneer ek lus voel vir iets. Was nog nooit regtig oorgewig nie en ek het hope energie. Jy raak gewoond daaraan want jou liggaam verwag mettertyd nie kos deur die dag nie.

Mariette

Intermitted fasting werk beslis. Ek en my man doen dit al vir meer as 2 jaar. Ek het 15 kg verloor en my man 23 kg. Dit is ‘n volhoubare eetplan en ons handhaaf ons gewig. Ons het meer energie en my man se bloeddruk is baie laer. Die geheim is om SUIKER sover moontlik uit te skakel, (insluitend vrugte-suiker!). Suiker is uiters verslawend: sodra jy suiker inneem gaan jou liggaam uit ketose en veroorsaak dat jy honger voel, 2-3 ure nadat jy geëet het. Die eetplan bestaan basies uit rooivleis, vis, hoender, bacon, volroom yogurt, egte botter, eiers en… Lees meer »