ʼn Paar dekades terug was Audi basies opgetofte Volkwagens. Die twee handelsmerke is steeds familie, en já, daar word tegnologie gedeel, maar Audi het homself sedert die middel negentigerjare as ʼn volhoubare luukse handelsmerk gevestig.
Ek was in die vroeë 2000’s versot op Audi. Dié A4 het my herinner aan hoekom. Hier sit ons met ʼn D-segment- luukse sedanmotor. Daar is ʼn 2.0-viersilinderturbodieselenjin met ʼn lieflike outomatiese ratkas, sitplek vir vyf en ʼn reusekattebak. Dié eienskappe is waarmee die meeste van ons grootgeword het. Daar was nie dinge soos kompakte sportnutse en kruismodelle nie. As mens in die A4 klim en die eerste paar kilometer ry, besef jy dadelik hoekom.
Die A4 se ontwerp is voorwaar netjies. Soos ʼn mooi pak. Die binneruim is pragtig uitgelê sonder fieterjasies – net puik gehalte en ʼn mooi, eenvoudige ontwerp. Dié A4 het verskeie slim tegnologieë ingebou. Die motor is permanent deur middel van ʼn simkaart aan die internet gekoppel en kan dus oor die lug sagteware aflaai en bywerk. Hy kan ook werklike verkeersinligting na die navigasiestelsel aflaai – slim.
Die weergawe wat ons onder hande gehad het, was die Audi A4 40 TFSI S line. Hy word aangedryf deur ʼn 2.0-viersilinderturbopetrolenjin wat 140 kW en 320 Nm bied. Audi se S-tronic-ratkas werk seepglad en die nuwe hibridiese tegnologie spaar batterykrag en help met die aan- en afskakel in swaar verkeer.
Op die pad is waar dié Audi sy staal wys. Dit is heerlik gemaklik. Die rit is soepel, al ry hy op pragtige 19″-wiele. Padhouvermoë is puik en die algehele ervaring is voorwaar lekker. Die A4 voel so lig op sy voete, soos ʼn ballerina. Dit laat mens dadelik twyfel in die groter, swaarder sportnutsvoertuie.
Audi se A4 is baie maklik om op te som. Dié wat ʼn Audi al ervaar het, weet. Dit is ʼn lieflike voertuig wat niks het om vir enigiemand te bewys nie … Indien jy tans in die mark is vir ʼn luukse motor – moenie dadelik net ʼn SNV koop nie, gaan toetsbestuur ʼn A4 … jy sal moontlik aangenaam verras wees.
Die reeks lyk só:
Audi A4 35 TFSI S tronic | 110 kW/270 Nm | R644 000 |
Audi A4 35 TFSI Advanced S tronic | 110 kW/270 Nm | R663 000 |
Audi A4 40 TFSI S tronic | 140 kW/320 Nm | R681 500 |
Audi A4 40 TFSI Advanced S tronic | 140 kW/320 Nm | R700 500 |
Audi A4 40 TFSI S line S tronic | 140 kW/320 Nm | R726 500 |
Audi S4 TFSI quattro tiptronic | 260 kW/500 Nm | R944 500 |
Die reeks word gedek deur ʼn 1 jaar/onbeperkte km-waarborg en 5 jaar/100 000 km- omvattende instandhoudingsplan.
Die kompetisie lyk só:
Mercedes-Benz C200 | 150 kW/300 Nm | 6.8 l/100 km | 2 jaar/onbeperkte km-waarborg 5 jaar/100 000 km- omvattende instandhoudingsplan | R757 200 |
BMW 320i Sport Line | 135 kW/300 Nm | 6.3 l/100 km | 2 jaar/onbeperkte km-waarborg 5 jaar/100 000 km- omvattende instandhoudingsplan | R757 762 |
Jaguar XE P250 SE | 184 kW/365 Nm | 6.3 l/100 km | 5 jaar/100 000 km- waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R810 124 |
Lexus IS 300h EX | 164 kW/221 +e Nm | 5.2 l/100 km | 7 jaar/105 000 km- waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R841 300 |
Alfa Giulia 2.0T Veloce | 206 kW/400 Nm | 5.9 l/100 km | 5 jaar/100 000 km- waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R869 900 |
Tussen dié mededingers gaan dit grootliks oor smaak. Die Audi is die mees bekostigbare keuse – en die Alfa se krag kan teen die prys nie geïgnoreer word nie.
Hierdie karre ry verskriklik lekker. Hoop hulle het daardie ‘seepgladde’ ratkas al verbeter, die ‘DSG’ ratkaste hou mos maar nie lank nie en kan jou in die steek laat in die middel van die pad.