Die Duitse vervaardigers is die voorvaders van die blitsige sedanmotor. Voertuie soos die E500 AMG, en BMW M5 was die eerstes. Die M535i was ook nie te versmaai nie. Die M3 was my droommotor as ʼn tiener. ʼn E36 M3… ʼn bloue, asseblief. ʼn Mens het die M3 eers slegs in koepeevorm met twee deure gekry, en tóé die vierdeursedan.
Ná die E90-reeks het die benamingstrategie verander. 2-Reeks is die koepee van 1, 4 die koepee van 3 en só gaan dit aan. Ons sit dan met ʼn M3 en ʼn M4. Albei is Competition-weergawes in Suid-Afrika. Albei voertuie het identiese dryfstelsels en word aangedryf deur ʼn turboaangejaagde 3.0 inlyn-sessilinder wat 375 kW en 650 Nm bied. 0 – 100 km/h neem ʼn blitsige 3,9 sekondes in albei, en albei sal 290 km/h voluit hol. Indrukwekkend.
Die ontwerp van die M3 is vir my tog mooier. Ek kan vir jou geen rede gee hoekom nie. Die nuwe sierrooster van die 3 en 4 is al tot vervelens toe gedebatteer… maar ek staan vas, in die lewende lywe lyk dit nie só sleg soos op foto’s nie.
Die binneruim van my M4-toetseenheid het die M-Sport-sitplekke gehad. Dit is koolstofvesel hardedop-sitplekke met verskriklike groot versterkings aan die kant, en dit maak in- en uitklim ietwat van ʼn toertjie. ʼn Toertjie wat my lyf nie so mooi wil doen nie. Die M3 was voorwaar baie gemakliker met die gewone sitplekke in. Verder is die binneruim van albei voertuie pure BMW. Die ergonomie werk mooi, en as mens eers met BMW se inligtingstelsels gekonfyt is, is dit so maklik soos val in die bad.
Op die pad verbaas albei voertuie. Ek sal hier byvoeg dat ek dink die M3 té bekwaam geword het. Teen die tyd wat die kar ʼn mens se hartklop begin opjaag, ry jy teen meer as dubbel die spoedgrens. Die M3 steek sy spoed té goed weg. Wat die spesifieke M4 betref was hy amper onmoontlik om te beheer. Ek onthou dit nie só van die bekendstelling af nie – en die M4 het my werklik bang gehad… al het hy splinternuwe bande op gehad wou hy net heeltyd boude uitswaai. Ek vra toe vir die vlootbestuurder wat ʼn kenner is en al vir dekades renmotors bou en BMW’s ken soos die palm van sy hand – toe is die wielsporing uit. ʼn Publikasie wat die M4 voor ons gehad het moes tydens hul drift-video die baan verlaat het en die agterste sporing seergemaak het.
Albei voertuie bevind hulle nou in onbekende waters. Ons is nou op die punt waar ʼn sportsedanmotor werklik supermotorverrigting het. 290 km/h is so te sê 300. Én 100 km/h in onder vier sekondes is barbaars vinnig. Vir ʼn M3 – té vinnig? Dis verstommend – maar vir die eerste keer in my lewe is ek nie oortuig deur die M3 nie… en dit bly my keuse bó die M4. Die M4 is nóg skerper… soos ʼn kat op ʼn warm plaat. Die M3 is vriendeliker en effens sagter in sy benadering. Dit maak die M3 minder van ʼn swaargewigbokser om mee te veg. Dalk sal die xDrive weergawes met vierwielaandrywing beter wees?
Ek sal dit só opsom. Die M3 kos nét minder as R1,9 miljoen. Die M4 is nét minder as R2 miljoen. Vir baie minder geld koop ek beslis die M2 Competition. Daardie kar betower my steeds. Indien ʼn mens die R2 miljoen móét bestee, sal ek waarskynlik ʼn Porsche 911 Carrera S koop.
Die twee lyk só:
BMW M3 Competition | 375 kW/ 650 Nm | 9,6 ℓ/ 100 km | 0 – 100 km/h 3,9 sek 290 km/h topspoed | R1 877 388 |
BMW M3 Competition xDrive | 375 kW/ 650 Nm | 10,2 ℓ/ 100 km | 0 – 100 km/h 3,5 sek 290 km/h topspoed | R1 918 906 |
BMW M4 Competition | 375 kW/ 650 Nm | 9,6 ℓ/ 100 km | 0 – 100 km/h 3,9 sek 290 km/h topspoed | R1 957 388 |
BMW M4 Competition xDrive | 375 kW/ 650 Nm | 10,2 ℓ/ 100 km | 0 – 100 km/h 3,5 sek 290 km/h topspoed | R1 998 906 |
BMW M4 Competition convertible xDrive | 375 kW/ 650 Nm | 10,4 ℓ/ 100 km | 0 – 100 km/h 3,7 sek 280 km/h topspoed | R2 119 596 |
Die reeks word gedek deur ʼn 2 jaar/ onbeperkte km waarborg en 5 jaar/ 100 000 km omvattende instandhoudingsplan.
Die kompetisie lyk só:
Audi RS4 Avant quattro | 331 kW/ 600 Nm | 9,2 ℓ/ 100 km | 0 – 100 km/h 4,1 sek 250 km/h topspoed (beperk) | 1 jaar/ onbeperkte km waarborg 5 jaar/ 100 000 km omvattende instandhoudingsplan | R1 325 500 |
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio | 375 kW/ 600 Nm | 8,2 ℓ/ 100 km | 0 – 100 km/h 3,9 sek 307 km/h topspoed | 5 jaar/ 100 000 km waarborg 5 jaar/ 100 000 km omvattende instandhoudingsplan | R1 599 900 |
Mercedes-AMG C63 S Coupé | 375 kW/ 700 Nm | 10,1 ℓ/ 100 km | 0 – 100 km/h 3,9 sek 290 km/h topspoed | 2 jaar/ onbeperkte km waarborg 5 jaar/ 100 000 km omvattende instandhoudingsplan | R1 922 960 |
Tussen dié mededingers is die RS4 ʼn ware winskoop. Die Alfa is ʼn asemrowende produk, maar die C63 S sedan het my hart gesteel. Dit blyk hy is nie meer beskikbaar nie – maar enige van dié produkte is fantasties. Gaan toetsbestuur almal!
Vir daai prys skaf mens eerder ‘n vaste bate aan! Maar nouja daar is mense wat dit kan bekostig!