My eerste kar was ʼn E30 316 BMW wat ek by ʼn pel gekoop het. Dit is elke jong mens se droom om ʼn cool eerste kar te hê. BMW het ʼn magdom produkte vir ouer, meer finansieel gevestigde mense … maar wat van die jonger mark?
BMW het sy nuwe 2-reeks- Gran Coupé met ontwerp as die hoofdoel vervaardig. Eerstens moes die BeeEm mooi wees. Ek dink hulle het hul puik van hul taak gekwyt. Ek is nie gaande oor die hele verliefdheid met koepee-alles nie. ʼn Sportnuts moet wat my betref presies dít wees – ʼn sportnuts, nie ʼn platgedrukte koepee met vier deure nie. In die sedanwêreld is dit meer aanvaarbaar, want dit beïnvloed nie noodwendig die veelsydigheid van die voertuig nie.
Daar is drie modelle in die Gran Coupé-reeks: ʼn 218i, 220d en M235i. Ons het reeds met die 218i gery. Jy kan die berig hier lees.
Dié bekendstelling was ʼn puik geleentheid om die drie modelle agtereenvolgens onder hande te kry.
Die drie lyk só:
218i | 220d | M235i xDrive | |
Enjin | 3-silinder 1.5 turbopetrol | 4-silinder 2.0 turbodiesel | 4-silinder 2.0 turbopetrol |
Krag | 103 kW/220 Nm | 140 kW/400 Nm | 225 kW/450 Nm |
Ratkas | 7-spoed- dubbelkoppelaar | 8-spoed- wringkragomsitter | 8-spoed- wringkragomsitter |
0–100 km/h | 8.7 sek | 7.5 sek | 4.9 sek |
Topspoed | 213 km/h | 233 km/h | 250 km/h |
Brandstofverbruik | 5.9 ℓ/100 km | 4.8 ℓ/100 km | 7.6 ℓ/100 km |
Prys | R562 320 | R649 016 | R795 864 |
Die reeks word gedek deur ʼn 2 jaar/onbeperkte km-waarborg en 5 jaar/100 000 km- omvattende instandhoudingsplan.
Ek staan by my indruk met die 218i. Vir die kliënt waarop hy gemik is, dink ek hy is piekfyn. Sy enjintjie loop puik, en hy bied BMW-bougehalte teen ʼn laer prys.
Die 220d is my keuse tussen die drie. Dit bied werklik sterk verrigting met onweerlegbare brandstofverbruik. Mens kan met ʼn 20d BMW werklik die beweerde brandstofverbruiksyfers haal. Op die oop pad toer die 20d lieflik stil met hope wringkrag om enige bult te klim. Die ratkas is puik gekalibreer, so mens voel nie eens die ratwisselings nie.
Die baas van die reeks, die M235i, is ʼn lieflike klein bomklapper en bied veilige hantering met sy vierwielaandrywing. Hy is geensins stadig nie, én sy ontwerp is mooi – maar … ek is oortuig die persoon wat na die hoëverrigtingmodel kyk, sal baie meer in sy noppies wees met ʼn gewone BMW M240i Coupé. Ja, jy verloor twee deure en aandrywing na twee wiele toe, maar jy kry twee silinders, 25 kW en 50 Nm by vir ʼn R50 000-verskil in prys. Die M240i is beslis ʼn juweel.
Ek sien presies waar BMW sy Gran Coupé mik. Dit is mooi. Dit skep ʼn tweede baan vir BMW met hul nuwe voor- en vierwielaandrywing-aanbiedings. Daar is twee voordele met voorwielaandrywing. Een is brandstofverbruik, die ander is koste. Dit is goedkoper om ʼn voorwielaangedrewe motor te vervaardig.
BMW se Gran Coupé sal direk op Mercedes-Benz se CLA gemik wees. Kom ek vergelyk my gunsteling in die 2-reeks met die CLA:
BMW 220d Gran Coupé | Mercedes-Benz CLA220d | |
Enjin | 4-silinder 2.0 turbodiesel | 4-silinder 2.0 turbodiesel |
Krag | 140 kW/400 Nm | 140 kW/400 Nm |
Ratkas | 8-spoed-wringkragomsitter | 8-spoed-dubbelkoppelaar |
0–100 km/h | 7.5 sek | 7.1 sek |
Topspoed | 233 km/h | 244 km/h |
Brandstofverbruik | 4.8 ℓ/100 km | 4.4 ℓ/100 km |
Waarborg | 2 jaar/onbeperkte km- waarborg 5 jaar/100 000 km- omvattende instandhoudingsplan | 2 jaar/onbeperkte km- waarborg 5 jaar/100 000 km- omvattende instandhoudingsplan |
Prys | R649 016 | R687 240 |
“lieflike klein bomklapper” – meesterlike woordgebruik. 10/10.