Daar is verskeie ligte handelsvoertuie beskikbaar in Suid-Afrika, maar die Nissan NP200, Hilux en Ranger is oorwegend op ons paaie te sien. Die onveilige en ongemaklike ou Hardbody, of NP300, wat ʼn wyle gelede stilletjies verdwyn het, het tot gevolg gehad dat Nissan ʼn ietjie markaandeel op die tafel gelaat het.
Die nuwe Navara word plaaslik in Rosslyn gebou. ʼn Groot leemte by die vorige model was die tekort aan ʼn enkelkajuitwerkesel. Nissan het nou die oplossing. Daar is verskeie enkelkajuitweergawes beskikbaar, maar ons het die duurste een onder hande gehad – ʼn enkelkajuit 4 x 4 handrat.
Die ontwerp van die Navara is pure werkperd. Twee sitplekke en ʼn reuselaaibak. Ons bakkie was wit, met staal wiele – maar die 4 x 4 is wat die bakkie bietjie tussen die ander laat uitstaan. Sekere maatskappye het die behoefte aan ʼn 4 x 4-dryfstelsel, óf die hoër sleepvermoë van 3 500 kg.
Onder die kap sit Nissan ʼn 2.5 viersilinderturbodieselenjin. Die enjin bied 120 kW en 403 Nm en maak gebruik van ʼn 6-spoed handrat. Die res van die kajuit is lekker gemaklik met lugreëling, elektriese vensters en Bluetooth. Ek dink egter dat die tekort aan klankdemping in die skeiding tussen die rugleuning en die laaibak verbeter kan word. Die dryfstelsel en padgeraas dring erg deur tot in die kajuit.
Die vering is hard en stamperig – maar dit is presies hoe dit hoort vir ʼn voertuig wat gebou is om elke dag vrag te dra. Die kort kajuit het ʼn allemintige sewe lugsakke binne – en die voertuig bied ʼn indrukwekkende suite veiligheidstelsels soos sluitweerremme met elektroniese remkragverspreiding, vastrap en stabiliteitsbeheer.
Ek sal die Navara só opsom. Dit is ʼn welkome toevoeging tot ʼn klein segment. Meer mededingers is ʼn goeie ding vir die eindverbruiker. Die Ford is effens goedkoper, maar sluit nie meer ʼn diensplan in nie.
Die Navara se enkelkajuit reeks lyk só:
Nissan Navara 2.5 XE | 118 kW/ 233 Nm | R337 900 | |
Nissan Navara 2.5DDTi XE | 120 kW/ 403 Nm | 7,2 ℓ/ 100 km | R379 500 |
Nissan Navara 2.5DDTi SE | 120 kW/ 403 Nm | 7,2 ℓ/ 100 km | R457 500 |
Nissan Navara 2.5DDTi LE | 140 kW/ 450 Nm | 7,4 ℓ/ 100 km | R494 400 |
Nissan Navara 2.5DDTi SE 4×4 | 120 kW/ 403 Nm | 7,6 ℓ/ 100 km | R530 500 |
Nissan Navara 2.5DDTi LE 4×4 | 140 kW/ 450 Nm | 7,6 ℓ/ 100 km | R570 900 |
Die reeks word gedek deur ʼn 6 jaar/ 150 000 km waarborg en 6 jaar/ 90 000 km diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Mahindra Pik UP 2.2CRDe 4×4 S6 | 103 kW/ 320 Nm | 7,9 ℓ/ 100 km | 4 jaar/ 120 000 km waarborg 5 jaar/ 90 000 km diensplan | R337 999 |
GWM P-Series 2.0TD DLX 4×4 | 120 kW/ 400 Nm | 5 jaar/ 100 000 km waarborg En diensplan | R435 900 | |
Ford Ranger 2.2TDCi 4×4 XL | 118 kW/ 385 Nm | 7,2 ℓ/ 100 km | 4 jaar/ 120 000 km waarborg Diensplan opsioneel | R489 800 |
Toyota Hilux 2.4GD-6 4×4 SR | 110 kW/ 400 Nm | 3 jaar/ 100 000 km waarborg 9 dienste diensplan | R524 300 |
Jy sal hier mooi moet kyk na die Ford en Toyota om ‘n besluit te maak. Is die Ford en Toyota stiller in die kajuit, en hoe verlyk die bak?
Dis interessant dat Isuzu nie as n mededinger beskou word nie .Verkoopsgewys is Isuzu telkemale net na Toyota en dit met n baie klein handelaarsnetwerk