Die bussegment is eintlik ietwat van ʼn ongeliefde stiefkind. Daar is nou nie juis duisende opsies nie, én busse is regtigwaar duur. Vanjaar het ons wel die toevoeging van ʼn outomatiese ratkas by Ford se Tourneo Custom gesien, en Volkswagen het hul nuutste Caravelle bekendgestel.
Mercedes-Benz meen dit is steeds nie genoeg liefde nie. Die luuksste bus tot dusver was Merc se V250d in Avantgarde-spesifikasie. Nou het Mercedes-Benz uiteindelik die luuksste van almal gewys –hul V300d Exclusive. ʼn Pragtige bus waar daar sommer met die eerste oogopslag gesien kan word dat mens in weelde kan karwy.
Die binneruim is wel steeds bus. Dit is vorm eerste, voor ontwerp. Die ding moet tog prakties wees. Daar is sewe lieflike individuele leersitplekke, in die derde ry kyk drie vorentoe, in die tweede ry kyk twee agtertoe (wat mens kan omdraai) en voor is die twee sitplekke vir mamma en pappa. Daar is ʼn tafeltjie waarby ʼn mens of kinders allerhande dingetjies kan uitvoer en daar is USB-poorte en lugreëlingluggate vir ʼn vale.
ʼn Fantastiese affêre maak die kattebak uniek. Die glas kan apart oopmaak as ʼn mens nie die hele reusedeur wil oopmaak net vir ʼn skootrekenaar of só nie, en bo-op die stellasie is twee mandjies wat goed slim vashou. Indien ʼn mens groot koffers of inkopies het, maak die groot deur elektronies oop en toe. Albei kantdeure maak self elektronies oop en toe met die druk van ʼn knoppie óf by die deure, voor in die kajuit óf op die sleutel. Die jongste opknapping kry wel nou ʼn nuwer weergawe van Merc se MBUX-inligtingstelsel – ʼn ware aanwins vir die produk.
Dit bring my by die grootste opknapping op dié bus. Die enjin. Ek het al Benz se 300d-enjin ervaar in ʼn ander produk, die GLC 300d koepee. Dit was ʼn juweel daar, en is presies só hier. Dit is ʼn monster van ʼn viersilinderturbodieselenjin wat 176 kW en 500 Nm bied.
Hy loop seepglad en sou ʼn mens die versneller begrawe ry jy skielik ietwat van ʼn bus-AMG! 0 – 100 km/h neem ʼn komieklike 7,8 sekondes, en die V300d sal aanhou hol tot 220 km/h. My kinders sal gaande wees daaroor, maar ek is bevrees dat vroulief op 160 km/h al sou flou word. Darem sal die kinders vroeg wees vir skool.
Op die pad beïndruk die V300d nes ʼn Mercedes kan. Busse is redelik groot en gewoonlik kan hulle lomp voel. Nie die V-klas nie. Dit ry soos ʼn droom, al kan die ritgehalte effe hard voel – maar dit is nodig vir die padhouvermoë om reg te wees. Dit is verstommend hoe min bakrol daar in só ʼn bussie kan wees.
Dit is baie maklik om die V300d op te som. Dit is ʼn pragtige bus, met luukshede vir ʼn vale. Aan die ander kant is dit regtig bitter baie geld. Vir dié wat dit het, en ʼn behoefte het vir ʼn sewesitplekbus – dié bus sal jou nie teleurstel nie.
Die reeks lyk só:
Mercedes-Benz V200d | 100 kW/ 330 Nm | 6,5 ℓ/ 100 km | R1 055 330 |
Mercedes-Benz V220d | 120 kW/ 380 Nm | 6,4 ℓ/ 100 km | R1 103 389 |
Mercedes-Benz V200d AMG Line | 100 kW/ 330 Nm | 6,5 ℓ/ 100 km | R1 129 055 |
Mercedes-Benz V220d AMG Line | 120 kW/ 380 Nm | 6,4 ℓ/ 100 km | R1 177 114 |
Mercedes-Benz V250d | 140 kW/ 440 Nm | 6,5 ℓ/ 100 km | R1 186 757 |
Mercedes-Benz V250d AMG Line | 140 kW/ 440 Nm | 6,5 ℓ/ 100 km | R1 260 482 |
Mercedes-Benz V220d Avantgarde | 120 kW/ 380 Nm | 6,4 ℓ/ 100 km | R1 441 172 |
Mercedes-Benz V250d Avantgarde | 140 kW/ 440 Nm | 6,5 ℓ/ 100 km | R1 492 746 |
Mercedes-Benz V220d Avantgarde AMG Line | 120 kW/ 380 Nm | 6,4 ℓ/ 100 km | R1 499 104 |
Mercedes-Benz V250d Avantgarde AMG Line | 140 kW/ 440 Nm | 6,5 ℓ/ 100 km | R1 550 678 |
Mercedes-Benz V300d Avantgarde | 176 kW/ 500 Nm | 7,8 ℓ/ 100 km | R1 554 204 |
Mercedes-Benz V300d Avantgarde AMG Line | 176 kW/ 500 Nm | 7,8 ℓ/ 100 km | R1 635 183 |
Mercedes-Benz V300d Exclusive | 176 kW/ 500 Nm | 7,8 ℓ/ 100 km | R1 788 060 |
Die reeks word gedek deur ʼn 2 jaar/ onbeperkte km waarborg en 5 jaar/ 100 000 km diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Ford Tourneo Custom 2.0 SiT SWB Limited outo | 136 kW/ 415 Nm | 6,7 ℓ/ 100 km | 4 jaar/ 120 000 km waarborg 6 jaar/ 90 000 km diensplan | R763 200 |
Kia Grand Sedona 2.2CRDi SXL | 147 kW/ 440 Nm | 8 ℓ/ 100 km | 5 jaar/ onbeperkte km waarborg 5 jaar/ 100 000 km diensplan | R910 995 |
Toyota Quantum VX 2.8 Premium | 115 kW/ 420 Nm | 8,7 ℓ/ 100 km | 3 jaar/ 100 000 km waarborg 9 dienste diensplan | R985 600 |
Volkswagen Caravelle 2.0BiTDI 146kW Highline 4Motion | 146 kW/ 450 Nm | 8,2 ℓ/ 100 km | 3 jaar/ 120 000 km waarborg 5 jaar/ 60 000 km omvattende instandhoudingsplan | R1 166 600 |
Nie een van dié is werklik ʼn direkte mededinger nie, maar dit is die luuksste opsies van dié wat bussies bied, alhoewel die Quantum in seker opsigte luukser is as die Mercedes-Benz, veral met daai lieflike twee elektriese rusbanke in die tweede ry sitplekke.
Hmmm as my Van nou iets met Cupta te doene gehad het, het ek so bussie vir my aangeskaf☺
Mens ry dan in ‘n huis rond, jy koop hom seker in plaas van ‘n huis