Toyota se Land Cruiser Prado is nou al ʼn geruime tyd op my radar. Dit is ʼn lieflike gesinsbuks met sitplek vir sewe, rateltaai veldryvermoë en ongeëwenaarde herverkoopwaarde. Die Prado het wel in van sy klante se oë een probleem gehad – sy 3.0 D-4D-kragbron met 120 kW en 400 Nm was effens lig in die broek.
Ek het tyd met die Prado deurgebring, en ek was nie oortuig daarvan dat krag heeltemal voldoende was nie. Hy’t lekker karavaan gesleep, lieflik duine gery en kon op amper enige diesel loop, maar – en dis ʼn groot maar – die nuwe 2.8-enjin en 6-spoed- outomatiese ratkas is ʼn revolusionêre verbetering.
Die ontwerp is grootliks onveranderd. Die Prado behou steeds sy konserwatiewe, dog aantreklike, voorkoms. Die binneruim is wel Japannees, maar propvol luukse truuks, en alles is ergonomies uitgelê. Daar is verhitte en verkoelde sitplekke, CarPlay en Android Auto, Toyota Safety Sense met sy botsingswaarskuwing en noodremhulp, ʼn magdom lugsakke, leerbekleedsel en ʼn sondak. Die lys is eindeloos.
Meer dan oor daai juweel van ʼn kragbron: ʼn Viersilinderturbodiesel is geneig om grof voor te kom. Die motor klink maklik trekker-agtig en bied eerder voldoende krag as oorgenoeg. Toyota het egter vir hul nuutste reeks opknappings aan die Hilux, Fortuner en Prado al die hase uit die hoed geruk. Die nuwe 2.8 het ʼn balanseringstaaf wat amper al die vibrasie uitskakel, dit het ʼn nuwe silinderkop en turbo- en aangepaste pistons. Die nuwe 2.8 GD-6 voel eenvoudig sterker as die 150 kW en 500 Nm wat Toyota sê hy bied. Dit, gepaard met die nuwe 6-spoed-outo, maak die Prado baie ligter op diesel as sy voorganger.
Op die pad voel ʼn mens ook gou tuis. Die stiller kajuit toer lieflik, en die Prado het ook meer 4×4-truuks in sy mou as waarvan die meeste eienaars weet. Aan die veiligheidskant is daar lugsakke, baanbeheer, blindekolwaarskuwing, noodremhulp – de lot.
Dit is bitter maklik om die Prado op te som. Dit is luuks, ry soos ʼn droom en het fantastiese waardevermindering en dit is minder van ʼn diefstal- en kapingsrisiko as ʼn Fortuner. Ek kan aan geen rede dink hoekom ʼn mens nie na ʼn Prado moet kyk indien jy in die mark is vir dié tipe voertuig nie.
Die reeks lyk só:
Toyota Land Cruiser Prado 2.8GD TX | 150 kW/500 Nm | 7,9 ℓ/100 km | R958 700 |
Toyota Land Cruiser Prado 4.0 VX | 202 kW/381 Nm | 11,3 ℓ/100 km | R1 049 600 |
Toyota Land Cruiser Prado 2.8GD VX | 150 kW/500 Nm | 7,9 ℓ/100 km | R1 081 800 |
Toyota Land Cruiser Prado 4.0 VX-L | 202 kW/381 Nm | 11,3 ℓ/100 km | R1 094 100 |
Toyota Land Cruiser Prado 2.8GD VX-L | 150 kW/500 Nm | 7,9 ℓ/100 km | R1 127 900 |
Die reeks word gedek deur ʼn 3 jaar/100 000 km-waarborg en 9-dienste-diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Ford Everest 2.0Bi-Turbo 4WD Limited | 157 kW/500 Nm | 7,6 ℓ/100 km | 4 jaar/120 000 km-waarborg 6 jaar/90 000 km-diensplan | R819 400 |
Land Rover Defender 110 D240 | 177 kW/500 Nm | 7,7 ℓ/100 km | 5 jaar/100 000 km-waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R1 107 142 |
Die Everest is nie ʼn ware direkte mededinger vir die Prado nie, maar hy boks bo sy gewigsklas teen die Fortuner. Die Prado en die Defender is werklike mededingers.
Vir die eerste keer ooit ‘n waardige diesel kragbron in die Prado.
Die begroting is net wyd.
Suiers eerder as pistons in `n Afrikaanse berig…….
Die verskriklike prys sal baie mense verhinder om die voertuig te koop
“…en het fantastiese waardevermindering…”
O julle is snaaks.