Party klein karretjies is presies net dit: ʼn klein, ongemaklike ryding met heeltemal té min krag en geen karakter nie. Ons het onlangs ʼn klomp klein buksies met mekaar vergelyk op Perdekrag. Kyk gerus daar hoe die Picanto die ander mededingers uitstof.
Dit was egter ʼn Kia Picanto 1.0 Start. Hy kos R189 995. Vir R50 000 meer kan jy dié pragtige Kia Picanto 1.2 X-Line kry. Die X-Line is die reeksleier. Hy het ʼn baie mooi versieringspakket, ʼn groter 1.2-enjin met vier silinders in plaas van drie, elektriese vensters agter én die beter klankstelsel wat Apple Carplay of Android Auto bied, outomatiese ligte, 15”-sierwiele, misligte, ʼn truratkamera en op ons toetsmotor die opsionele sondak.
Die R50 000 is nie nét vir die speelgoed nie. Met die eerste oogopslag lyk die X-Line geensins soos ʼn begrotingsbuksie nie. Dis ʼn mooi, stylvolle klein luikrug. Tweedens, as ʼn mens die binneruim betree, voel dit egter soos ʼn luukser motor met baie goeie bougehalte.
Die feit dat Kia, Hyundai en Genesis al vir jare en jare JD Power & Associates se aanvanklike gehaltestudie wen, spreek boekdele. Die kompetisie kyk na kopers van elke model, en vergelyk enige foute in die eerste jaar van eienaarskap. Dit sê dan dat Kia, Hyundai en Genesis meeste van die tyd perfek reg sonder enige foefies uit die fabriek uitrol.
Die verskil tussen die Start se 1.0-driesilinder en die X-Line se 1.2-viersilinder is groter as wat ʼn mens verwag. Die Start is heel goed, maar die 1.2 voel baie lekkerder op ʼn snelweg en die oop pad. Daar is ook baie minder vibrasie van die enjin. Die 1.0 en 1.2 geniet die selfde gemiddelde brandstofverbruik, die 1.2 is egter 15 km/h vinniger op topspoed teen 170 km/h.
Dit is egter op die pad waar die X-Line uitblink. Behalwe vir die kunsleer, wat ek eerder sou ruil vir gewone bekleedsel, en ʼn kleinerige kattebak, staan die Picanto vir niks terug nie. Dit is mooi, ry lekker sag en voel luuks – selfs vir ʼn piepklein tjor. Aan die veiligheidskant het die X-Line twee lugsakke, sluitweerremme met elektroniese remkragverspreiding – heel goed vir dié segment.
Indien jy in die mark is vir ʼn klein motortjie sal ek beslis die Picanto aanbeveel. Gaan toetsbestuur die Picanto, en koop die beste Picanto wat jy kan bekostig – al is dit die 1.0 Start.
Die reeks lyk só:
Kia Picanto 1.0 Start | 49 kW/ 95 Nm | 5,0 ℓ/ 100 km | R189 995 |
Kia Picanto 1.0 Start outo | 49 kW/ 95 Nm | 5,3 ℓ/ 100 km | R203 995 |
Kia Picanto 1.0 Street | 49 kW/ 95 Nm | 5,0 ℓ/ 100 km | R203 995 |
Kia Picanto 1.0 Runner paneelwa | 49 kW/ 95 Nm | 5,0 ℓ/ 100 km | R209 995 |
Kia Picanto 1.2 Street | 61 kW/ 122 Nm | 5,0 ℓ/ 100 km | R212 995 |
Kia Picanto 1.0 Style | 49 kW/ 95 Nm | 5,0 ℓ/ 100 km | R213 995 |
Kia Picanto 1.0 Street outo | 49 kW/ 95 Nm | 5,3 ℓ/ 100 km | R217 995 |
Kia Picanto 1.2 Style | 61 kW/ 122 Nm | 5,0 ℓ/ 100 km | R222 995 |
Kia Picanto 1.2 Street outo | 61 kW/ 122 Nm | 5,9 ℓ/ 100 km | R226 995 |
Kia Picanto 1.0 Style outo | 49 kW/ 95 Nm | 5,3 ℓ/ 100 km | R227 995 |
Kia Picanto 1.2 Style outo | 61 kW/ 122 Nm | 5,9 ℓ/ 100 km | R236 995 |
Kia Picanto 1.2 X-Line | 61 kW/ 122 Nm | 5,0 ℓ/ 100 km | R239 995 |
Kia Picanto 1.2 X-Line outo | 61 kW/ 122 Nm | 5,9 ℓ/ 100 km | R253 995 |
Die reeks word gedek deur ʼn 5 jaar/ onbeperkte km waarborg en 2 jaar/ 30 000 km diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Suzuki Swift 1.2 GLX | 61 kW/ 113 Nm | 4,9 ℓ/ 100 km | 5 jaar/ 200 000 km waarborg 2 jaar/ 30 000 km diensplan | R218 900 |
Volkswagen Polo Vivo 1.4 Mswenko | 63 kW/ 132 Nm | 5,9 ℓ/ 100 km | 3 jaar/ 120 000 km waarborg Geen diensplan | R247 700 |
Fiat 500 TwinAir Connect | 63 kW/ 145 Nm | 4,7 ℓ/ 100 km | 5 jaar/ 100 000 km waarborg Geen diensplan | R260 900 |
Citroën C3 1.2 Feel | 60 kW/ 118 Nm | 5,7 ℓ/ 100 km | 5 jaar/ 100 000 km waarborg 3 jaar/ 60 000 km diensplan | R269 900 |
Ford Figo Freestyle 1.5 Titanium | 91 kW/ 150 Nm | 7,5 ℓ/ 100 km | 4 jaar/ 120 000 km waarborg 4 jaar/ 60 000 km diensplan | R274 600 |
Tussen dié mededingers is die Swift ʼn ware winskoop, en net só oulik soos die Picanto, net met ʼn beter kattebak. Toetsbestuur wel almal, een gaan jou hart steel.