Die Honda Jazz is ʼn oulike buksie. Honda maak al vir dekades rateltaai rygoed, en deesdae is hul binneruime baie slim verpak. Ongelukkig voer hulle slegs na Suid-Afrika in, en omdat hulle nie uitvoerkrediete het om teen hul invoere te verreken nie is hul produkte bitter duur.
Die Honda Jazz het egter nóg ʼn vlieg in die salf … net een woordjie, Sport. Die intreemodel 1,2 outo Jazz is ʼn lieflike dingetjie. Lig op brandstof en ʼn mens weet hy sal nooit ʼn voet verkeerd sit nie. Die Sport het drie probleme. Eerstens is meeste Honda-kliënte nou taamlik oud. Tweedens ry die Sport bitter hard. Derdens het die Jazz Sport ʼn palwisseltransmissie. ʼn CVT is puik vir brandstofverbruik, maar glad nie vir sportiewe rygewoontes nie.
Die ontwerp is netjies, en die Jazz lyk lekker sportief. Die binneruim lyk belowend, dog Japannees. Al die truuks is daar om die rit veilig en gemaklik te maak soos ses lugsakke, ABS, EBD, stabiliteitsbeheer, klimaatbeheer, en fantastiese ligte wat werklik baie helder en spierwit skyn. Ongelukkig is die raakskerm ʼn teleurstelling sonder Apple CarPlay en Android Auto.
Die enjin is een van Honda se rateltaai staatmakers, die atmosferiese 1,5 viersilinderpetrolenjins met VTEC. Die enjin bied 97 kW en 155 Nm. Die kragpiek kom op ʼn indrukwekkende 6 600 r/min, maar die ware ervaring van ʼn sportiewe enjin word bederf deur die CVT ratkas. 0 – 100 km/h neem ʼn rustige 9,8 sekondes en hy sal aanhou hol tot 180 km/h, nie sterk tussen sy mededingers nie.
Op die pad is die stuurgevoel fantasties, en die padhouvermoë ver bó waar enige Jazz-eienaar hom gaan beproef, maar die ritgehalte is verskriklik hard … té hard vir dié segment. Só laat die Jazz ʼn mens in ʼn tweestryd. Daar is beter sportiewe opsies daar buite … en die Jazz Sport is die tweede duurste mededinger in die hele segment.
Die reeks lyk só:
Honda Jazz 1.2 Trend | 66 kW/ 110 Nm | 5.6 ℓ/ 100 km | R236 100 |
Honda Jazz 1.2 Comfort | 66 kW/ 110 Nm | 5.6 ℓ/ 100 km | R279 600 |
Honda Jazz 1.2 Comfort outo | 66 kW/ 110 Nm | 5.6 ℓ/ 100 km | R301 100 |
Honda Jazz 1.5 Elegance | 88 kW/ 145 Nm | 6.0 ℓ/ 100 km | R320 800 |
Honda Jazz 1.5 Elegance outo | 88 kW/ 145 Nm | 5.8 ℓ/ 100 km | R339 100 |
Honda Jazz 1.5 Sport | 97 kW/ 155 Nm | 5.6 ℓ/ 100 km | R359 300 |
Die reeks word gedek deur ʼn 5 jaar/ 200 000 km waarborg en 4 jaar/ 60 000 km diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Model | Suzuki Swift 1.4T Sport outo | Abarth 500 595 1.4T outo | Opel Corsa GSi | Volkswagen Polo GTI |
Krag | 103 kW/ 230 Nm | 107 kW/ 180 Nm | 110 kW/ 220 Nm | 147 kW/ 320 Nm |
0 – 100 km/h | 8 sek | 8 sek | 8.9 sek | 6.7 sek |
Topspoed | 205 km/h | 210 km/h | 207 km/h | 237 km/h |
Brandstof-verbruik | 6.1 ℓ/ 100 km | 5.8 ℓ/ 100 km | 5.8 ℓ/ 100 km | 5.9 ℓ/ 100 km |
Waarborg | 5 jaar/ 200 000 km waarborg 4 jaar/ 60 000 km diensplan | 3 jaar/ 100 000 km waarborg 3 jaar/ 100 000 km omvattende instandhoudings-plan | 3 jaar/ 120 000 km waarborg 3 jaar/ 60 000 km diensplan | 3 jaar/ 120 000 km waarborg 3 jaar/ 45 000 km diensplan |
Prys | R337 900 | R356 869 | R385 000 | R411 900 |
Die Polo GTi is nie ʼn werklike mededinger in dié segment nie – hy is éíntlik in die segment bó die. Die Suzuki Swift Sport is vir my die beste waarde hier as ʼn mens ʼn lekker sportiewe buksie soek wat wel sy sokkies kan oprol en wys. Hy het ʼn gewone wringkragomsitter outo, en ek verkies hom bó die handrat model. ʼn Mens kan die R20 000 wat jy bespaar teenoor die Jazz hou vir brandstof en bande.
Wanneer word die Swift Sport outomaties getoets ? Die Jazz klop almal met spasie,maar hy is te duur.Altwee word in Japan gebou,so die kwaliteit hoort dieselfde gewees .Klaarblyklik is die outo Swift Sport in NZ n gewilder keuse as die handrat.
Dagsê Andre
Baie dankie vir jou kommentaar. https://maroelamedia.co.za/tegnologie/motors/suzuki-swift-sport-bewys-my-verkeerd/
Groetnis
Brendon
nms Maroela Media