Motoriste kan deesdae kies en keur uit ʼn magdom opsies, spesifikasies en variante. ʼn Mens kan tot ʼn koepee met vier deure kry… én ʼn koepee sportnuts. Ja, ek verstaan ook nie. Gelukkig bied BMW steeds ʼn doodgewone 3-reeks. ʼn Vierdeur-sedan met sitplek vir vyf.
Die nuutste G20-weergawe is bitter mooi. Ek was by die bekendstelling effe teleurgestel in die feit dat daar net die twee 2.0-viersilinders was – diesel en petrol in die vorm van die 320i en 320d. Albei puik voertuie – maar al só bekwaam dat hulle partykeer bietjie vervelig kan voel.
Ek het onlangs die M340i onder hande gehad, en hy kan ʼn dooie man se hart weer aan die klop skop.
So wat van die ou in die middel? Nie die wintie soos ek wat die M340i soek nie, maar die ou wat ʼn bekwame, redelike vinnige 3-reeks soek – sonder al die bohaai? Welkom aan die middelman. Die BMW 330i.
Hy was in die verlede altyd deur ʼn romerige, atmosferiese 3.0-inlynsessilinderenjin aangedryf. Deesdae maak hy gebruik van ʼn bitter sterk 2.0-viersilinderturbopetrolenjin wat ʼn indrukwekkende 190 kW en 400 Nm bied. Dis meer as sy sessilinder voorganger. Die toevoeging van die turbo-vier maak die 330i oop vir twee dinge.
Hy kan sy kouse oprol en hol as hy moet, maar op die oop pad, teen 120 km/h op die spoedkontrole, is hy bitter lig op brandstof – the best of both worlds soos die Ingelse sal sê. Die verrigtingsyfers beïndruk: 0 – 100 km/h neem slegs 5.8 sekondes, en hy is elektronies beperk tot 250 km/h. Vier dekades terug kon supermotors nie daai syfers bied nie. Gek.
Die binneruim van die BMW is lieflik. Alles is waar dit hoort en die materiaal is van ʼn fantastiese gehalte. ʼn BMW het my nog altyd soos ʼn handskoen gepas. Ek het wel een kwaal. Dit is die nuwe instrumente wat BMW gebruik. Ek is nie seker of dit veronderstel is om die kenmerkende niervormige sierrooster na te aap nie, maar ek is nie gek daarna nie.
Ons toetseenheid se spesifikasie was astronomies met elke denkbare speelding. ʼn Mens kan tot vir die BeeEm sê jy’s koud – dan stel dit die temperatuur warmer. Óf dat jy verveeld is – dan stel hy sportmodus voor. Slim.
Die ritgehalte en padhouvermoë van ʼn BMW is altyd puik. Nee wag, ek lieg. Die padhouvermoë is altyd puik, die ritgehalte kan hard raak – afhangend van die model. Die 330i is wel meer soepel as die M340i en die ander M’e. Hy toer lekker en daar dring baie min stampe en stote in die kajuit in.
Aan die veiligheidskant is elke truuk daar. Ses lugsakke, ABS, EBD, stabiliteit- en vastrapbeheer. Daar is ander aktiewe veiligheidstelsels soos blindekolwaarskuwing, baanbeheer, remhulp en so meer. Een ding wat baie pla op nuwe BMW’s is die baanhou-hulpstelsel. Ek sit dit dadelik af. Elke keer as mens naby ʼn wit streep kom, begin die motor aan die stuur trek en torring – ek wil mal raak.
Die opsomming van die 330i is vir my verbasend. Ek dink dit is die lekkerste model in die reeks. Nie té lig in die broek nie, maar ook nie ʼn vuurvreter nie. BMW bied jou die geleentheid om jou eie 3-reeks te verpersoonlik soos jy wil… teen ʼn prys natuurlik. Ek het verlede jaar ʼn C300 Mercedes-Benz gery en was baie beïndruk. Die 330i is sy direkte mededinger, en ek dink dit is moontlik ʼn nuwe wenresep.
Die reeks lyk só:
BMW 320i | 135 kW/300 Nm | 6,3 ℓ/100 km | R646 762 |
BMW 320i Sport Line | 135 kW/300 Nm | 6,3 ℓ/100 km | R670 362 |
BMW 320d | 140 kW/400 Nm | 4,6 ℓ/100 km | R684 416 |
BMW 330i | 190 kW/400 Nm | 6,4 ℓ/100 km | R687 176 |
BMW 320i M Sport | 135 kW/300 Nm | 6,3 ℓ/100 km | R692 162 |
BMW 320d Sport Line | 140 kW/400 Nm | 4,6 ℓ/100 km | R708 016 |
BMW 330i Sport Line | 190 kW/400 Nm | 6,4 ℓ/100 km | R710 776 |
BMW 320d M Sport | 140 kW/400 Nm | 4,6 ℓ/100 km | R729 816 |
BMW 330i M Sport | 190 kW/400 Nm | 6,4 ℓ/100 km | R734 576 |
BMW 330d M Sport | 195 kW/580 Nm | 5,5 ℓ/100 km | R819 300 |
BMW M340i xDrive | 285 kW/500 Nm | 7,7 ℓ/100 km | R1 006 316 |
Die reeks word gedek deur ʼn 2 jaar/onbeperkte km-waarborg en 5 jaar/100 000 km omvattende instandhoudingsplan.
Die kompetisie lyk só:
Lexus IS 300 EX | 180 kW/350 Nm | 7,5 ℓ/100 km | 7 jaar/105 000 km-waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R747 800 |
Jaguar XE P250S | 184 kW/365 Nm | 6,3 ℓ/100 km | 5 jaar/100 000 km-waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R751 762 |
Mercedes-Benz C300 Avantgarde | 190 kW/370 Nm | 6,9 ℓ/100 km | 2 jaar/onbeperkte km-waarborg 5 jaar/100 000 km omvattende instandhoudingsplan | R823 200 |
Vir R 734 576 kan jy ‘n Audi S3 TFSi quattro S tronic met 228 kw en met 4.6 0-100 km/h en topspoed van 250 koop.