Kompakte sportnutse is tans uiters gewild. Dit is die nuwe sedanmotor met ʼn groot voordeel – sommige het ʼn derde ry sitplekke. Já, daai sitplekke is gewoonlik klein en beknop, maar wanneer ʼn mens hulle nodig het, is hulle daar.
In hierdie geval praat ons van Mercedes-Benz se nuwe GLB. Hul GL-reeks begin met GLA, GLB, GLC, GLE en GLS, van klein na groot. Die GLA in sy nuutste weergawe lyk meer soos ʼn MPV-mammabuksie. Die GLB is lekker vierkantig, met ʼn uiters moderne ontwerp.
Die binneruim is slim en ruim, terwyl hy steeds Mercedes-Benz se huidige ontwerptaal praat. Die truuk met die GLB is sy derde ry sitplekke. Die meganismes werk maklik, en dit bring ʼn ander dimensie aan dié klein sportnuts.
Die GLB bly ʼn luukse Mercedes-Benz. Daar is sewe lugsakke, met twee wat opsioneel ekstra is. Daar is ʼn reusesondak, klimaatbeheer, aanpasbare spoedkontrole met al die aktiewe veiligheidstelsels soos baanbeheer, botsingwaarskuwing en noodremhulp.
Onder die kap skuil Mercedes se 2.0-viersilinderturbopetrolenjin wat 165 kW en 350 Nm bied. Die enjin is gepaard aan Mercedes se 8-spoed-dubbelkoppelaarouto-ratkas. Ek persoonlik verkies hul gewone wringkragomsitter outo. As ʼn mens 165 kW aan die voorwiele stoot, kan dit aan die stuur trek, wat onaangenaam is en nie gepas is vir dié tipe voertuig nie.
Op die pad toer die GLB heel lekker. Hy lei egter aan dieselfde siekte as die meeste moderne Merc’s … en dis sy harde vering. Na my mening kan die rit beslis baie meer soepel wees. Padhouvermoë is beter as wat nodig is in dié segment – maar ek neem aan die vering moet lekker sterk wees agter indien die GLB sewe passasiers dra.
Dit bring my by die opsomming van die GLB 250. Ek persoonlik dink die GLB 220d 4Matic is ʼn beter opsie, vir twee redes. ʼn Mens het nie die 165 kW nodig nie en vir dieselfde geld bied die diesel vierwielaandrywing. Indien jy en jou gesin die GLB dus wil gebruik om ʼn bietjie van die teerpad af te wandel, dan het jy altyd die gemoedsrus van die 4Matic-vierwielaandrywingstelsel. Die diesel sal ook beter brandstofverbruik bied as die petrolweergawe.
Die reeks lyk só:
Mercedes-Benz GLB250 | 165 kW/350 Nm | 7,4 l/100 km | R839 760 |
Mercedes-Benz GLB220d 4Matic | 140 kW/400 Nm | 5,5 l/ 100 km | R846 880 |
Mercedes-Benz GLB250 AMG Line | 165 kW/350 Nm | 7,4 l/100 km | R891 860 |
Mercedes-Benz GLB220d 4Matic AMG Line | 140 kW/400 Nm | 5,5 l/100 km | R898 980 |
Die reeks word gedek deur ʼn 2 jaar/onbeperkte km-waarborg en 5 jaar/100 000 km‑ omvattende instandhoudingsplan.
Die kompetisie lyk só:
Mitsubishi Outlander 2.4 GLS | 123 kW/222 Nm | 8,2 l/100 km | 3 jaar/100 000 km-waarborg 5 jaar/90 000 km- diensplan | R539 995 |
Nissan X-Trail 2.5 4×4 Tekna | 126 kW/233 Nm | 8,3 l/100 km | 6 jaar/150 000 km-waarborg 3 jaar/90 000 km-diensplan | R611 900 |
Peugeot 5008 1.6T GT Line | 121 kW/240 Nm | 7 l/100 km | 5 jaar/100 000 km-waarborg en diensplan | R658 900 |
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0TSI 4Motion Highline | 162 kW/350 Nm | 9 l/100 km | 3 jaar/120 000 km-waarborg 5 jaar/90 000 km-diensplan | R727 100 |
Land Rover Discovery Sport D200 | 147 kW/430 Nm | 5,5 l/100 km | 5 jaar/100 000 km-waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R872 862 |
Tussen dié mededingers is die Mitsubishi, Nissan, Volkswagen en Land Rover almal met vierwielaandrywing toegerus. Die Nissan is nie só luuks soos die ander nie. As geld nie ʼn probleem is nie, sou ek na die Land Rover en Mercedes-Benz kyk.