Dit voel vreemd om te praat van ʼn Lexus as ʼn intreemodel, maar selfs luukse voertuie het ʼn goedkoper weergawe. Lexus se UX is só ʼn model. Hoewel dit nie die goedkoopste in die hele Lexus-stal is nie, is dit die mees bekostigbare hibriede Lexus. Lexus beweeg deur ʼn oorgangsfase en binnekort sal elke Lexus ʼn hibriede model wees. Die UX-reeks is nóg ʼn stappie in dié reistog vir die handelsmerk.
Die UX is Lexus se kleinste sportnutsvoertuig. Hy is daar om met Mercedes-Benz se GLA, BMW se X1, Audi se Q3, Jaguar se E-Pace en Volvo se XC40 mee te ding. Lexus, as die enigste Japanner tussen die lot, bied bykomende gemoedsrus wanneer dit by betroubaarheid in die segment kom.
Voor dié model bekendgestel is, was die enigste tekort in die UX-reeks dalk ʼn sportiewe baadjie om by die res van die voertuig te pas. Dit is nou opgelos met die UX 250h F-Sport.
Die UX is ook nie net ʼn mooi rooi baadjie met uiters modieuse lyne nie. Onder die vel is daar gevorderde tegnologiese kenmerke, waaronder ʼn 2.0 l– atmosferiese viersilinderpetrolenjin wat 107 kW en 180 Nm lewer. Saam met die elektriese motor bied die algehele stelsel 135 kW en 180 +e Nm. Versnelling van 0–100 km/h neem net 8.5 sekondes en die UX loop 177 km/h voluit. Die 103 g/km CO2 is boonop uiters laag en die feit dat die UX-hibried by die 4.5 l/100 km kan handhaaf, is merkwaardig.
Op die pad voel die UX egter soos ʼn volvet Lexus. Pragtige leersitplekke, ʼn kajuit wat effens op die bestuurder fokus – en fisieke knoppies vir die meeste funksies is fantasties en ergonomies om te gebruik. Die F-Sport-model het ʼn fantastiese Mark Levinson-klankstelsel, een van die bestes in die bedryf. Die ritgehalte is sagter as wat mens verwag van die 18″-wiele en die padhouvermoë is in die kol.
Lexus spog deesdae met agt lugsakke, die gewone veiligheidstelsels soos sluitweerremme met elektroniese remkragverspreiding, vastrap en stabiliteitsbeheer. Dit is wel Lexus se gevorderde Safety Sense-stelsel wat aktiewe stelsels soos baanbeheer, blindekolwaarskuwing, botsingwaarskuwing en noodremhulp insluit, wat die Lexus tussen gesogte mededingers plaas.
Daar is drie modelle in die UX-reeks. Ek dink die ontwerp is puik, en die bougehalte ongeëwenaard. Indien jy in dié segment ʼn motor soek, loer gerus na ʼn UX.
Die reeks lyk só:
Lexus UX 250h EX | 135 kW/180 Nm | 4.5 l/100 km | R752 600 |
Lexus UX 250h SE | 135 kW/180 Nm | 4.5 l/100 km | R832 200 |
Lexus UX 250h F-Sport | 135 kW/180 Nm | 4.5 l/100 km | R883 500 |
Die reeks word gedek deur ʼn 7 jaar/105 000 km-waarborg en omvattende instandhoudingsplan.
Die kompetisie lyk só:
BMW X1 sDrive20i M Sport | 141 kW/280 Nm | 6.5 l/100 km | 2 jaar/onbeperke km-waarborg 5 jaar/100 000 km- omvattende instandhoudingsplan | R736 152 |
Audi A3 40TFSI quattro S line | 132 kW/320 Nm | 8.2 l/100 km | 1 jaar/onbeperke km-waarborg 5 jaar/100 000 km- omvattende instandhoudingsplan | R739 500 |
Mercedes-Benz GLA200 AMG Line | 120 kW/250 Nm | 6 l/100 km | 1 jaar/onbeperke km-waarborg 5 jaar/100 000 km- omvattende instandhoudingsplan | R801 796 |
Volvo XC40 T5 AWD Inscription | 185 kW/350 Nm | 7.7 l/100 km | 5 jaar/100 000 km- waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R820 322 |
Jaguar E-Pace P250 AWD R-Dynamic SE | 184 kW/365 Nm | 7.7 l/100 km | 5 jaar/100 000 km- waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R1 030 458 |
Tussen die mededingers is daar nie een beskikbaar met ʼn hibriede dryfstelsel behalwe die Lexus nie. Indien jy dié mark verken – loer gerus, dis ʼn pragtige voertuig.