Suid-Afrikaners is baie lief vir hul bakkies en dit bly vir enige motorfabrikaat ʼn goeie idee om ʼn bakkie hier beskikbaar te stel. Die Fiat Fullback is al ʼn geruime tyd in Suid-Afrika beskikbaar en ons het onlangs ʼn geleentheid gehad om dié bakkie te toetsbestuur.
ʼn Biefstuk van ʼn bakkie met mooi wiele en bande met mening gee die Fullback ʼn ernstige voorkoms. Die Fullback is geskoei op die Mitsubishi Triton, net met die vorige Triton se 2.5 turbodieselenjin.
Die binneruim is eerlik en sonder fieterjasies: Lekker sterk rubbermatte is standaardtoerusting asook leerbekleedsel asook klimaat- en spoedbeheer. Die stuurwiel kan slegs op en af stel, nie in en uit nie – so ʼn lekker bestuursposisie is ʼn bietjie moeiliker om te vind as met van die Fullback se mededingers.
Ritgehalte is steeds bakkie, al val die Fullback in ʼn leefstylklas en bakkies het deesdae baie groot skoene om te vul. Ons wil hê hulle moet soos ʼn gewone sedan ry, maar dan verwag ons hy moet ook ʼn reuse-vrag kan dra en woonwa sleep. Sodra die ritgehalte lekker is, verstomp die werkeselvermoë dikwels. Die gebruik van jou dubbelkajuit sal bepaal hoe jy van jou vering hou, hard of sag.
Die Fullback se enjin voel heel bekwaam – al kan hy nie kers vashou nie vir van die nuwer mededingers in terme van werkverrigting en brandstofverbruik nie. Die rathefboom is ook ʼn bietjie styf – so as werkesel sal hy seker lank hou, maar as leefstylwa gaan hy jou moontlik ʼn bietjie uitput in die dorp. Die 4×4-skakeling word gedoen met ʼn tweede rathefboom, soos in die ou dae. Deesdae het meeste voertuie ʼn elektroniese knoppie daarvoor.
Die Fullback voel lekker op die pad en jy raak hom vinnig gewoond. Sy wiel-en-band kombinasie is regtig netjies en aantreklik.
In Maart vanjaar is 19 Fullbacks in Suid-Afrika verkoop. As ʼn mens dit vergelyk met die duisende Hilux- of Ranger-bakkies dan is Fiat se markaandeel maar skraal.
Al wat oorbly is om te bepaal hoe sy prys vergelyk met dié van sy mededingers. As ʼn mens die Fullback vergelyk met die 2.8 Hilux of 3.2 Ranger is hy spotgoedkoop, maar wat krag en toerusting betref glo ek die Fullback is nie ʼn winskoop nie.
Die reeks lyk so:
2.4 enkelkajuit | 97kW/ 202Nm | 10.3l/100km | R232 900 |
2.5Di-D dubbelkajuit SX | 100kW/ 324Nm | 7.9l/100km | R402 900 |
2.5Di-D dubbelkajuit 4×4 LX | 131kW/ 400Nm | 7.7l/100km | R468 900 |
Die reeks word gedek deur Fiat se drie jaar/100 000 km waarborg en vyf jaar/100 000 km diensplan.
Die kompetisie lyk so:
Ford Ranger 2.2 dubbelkajuit 4×4 XL | 118kW/ 385Nm | 6.9 ℓ /100km | 4 jaar/ 120 000 km waarborg 5 jaar/ 100 000 km diensplan | R431 900 |
Toyota Hilux 2.4GD-6 dubbelkajuit 4×4 SRX | 110kW/ 400Nm | 7.3 ℓ /100km | 3 jaar/ 100 000 km waarborg 5 jaar/ 90 000 km diensplan | R468 800 |
Nissan Navara 2.3D dubbelkajuit 4×4 SE | 140kW/ 450Nm | 6.5 ℓ /100km | 6 jaar/ 150 000 km waarborg 3 jaar/ 90 000 km diensplan | R514 900 |
Volkswagen Amarok 2.0TDI dubbelkajuit Trendline 4Motion | 103kW/ 340Nm | 7.7 ℓ /100km | 3 jaar/ 100 000 km waarborg 5 jaar/ 90 000 km diensplan | R535 800 |
Mitsubishi Triton 2.4Di-D dubbelkajuit 4×4 | 133kW/ 430Nm | 7.3 ℓ /100km | 3 jaar/ 100 000 km waarborg 5 jaar/ 90 000 km diensplan | R539 900 |
Tussen al die mededingers is die goedkoopste 4×4 dubbelkajuit, handrat model gekies. Tussen die vyf is die Navara verreweg die sterkste en die nuutste, maar nie die duurste nie…. Die nuwe Amarok word ook binnekort bekendgestel.
Die bakkie-oorlog is moeilik. Manne is passievol oor hul bakkies en van watter handelsmerk hulle hou. In dié klas koop ek die Ranger of die Hilux – die duurder modelle het weer ander mededingers.
Die Isuzu D/C 4×4 kos dieselfe, maar het ‘n 5 jaar waarborg en BAIE meer handelaars oor SA
As jy net n hilux of n Ranger in die klas koop, weet jy duidelik nie veel van bakkies af nie.
So ook eintluk ‘n Toyota fan wat probeer om motorjoernalis te speel Brendan?;-)
As hierdie een die ou Mitsubishi enjin,transmissie en onderstel het behoort dit ‘n monster te wees wat definitief die moeite werd is mits die Fiat gedeelte hou…