’n Regte, egte veldryvoertuig

(Foto: Brendon Staniforth)

Al ry daar derduisende sportnutsvoertuie daarbuite rond, is min van hulle egte veldryvoertuie. Hulle spog met effe beter grondvryhoogte – maar as die grondpad kwaai raak of die bos té dig, dan raak die gewone sportnuts se talent op.

Daar is dan ʼn handjievol sportnutsvoertuie wat met vierwielaandrywing spog. Al die mediumgrootte sportnutsvoertuie is op die teerpad eerder ʼn voorwielaangedrewe sportnuts, maar met slim tegnologie kan hulle dan wanneer nodig wringkrag na die agterwiele stuur. Een van dié soort is die nuwe Land Rover Discovery Sport.

(Foto: Verskaf)

Land Rover het nóú die ontwerp van die Discovery mooi in die kol. Dis ʼn aantreklike ryding, en sy proporsies pas netjies. Dis wel aan die binneruim waar Land Rover ʼn puik balans tussen tegnologie en ontwerp slaan. Die binneruim is gepeper met tegnologie, maar hoe ʼn mens alles met daai tegnologie integreer, is slim. Daar is net twee draaiknoppe op die konsole, en twee op die stuurwiel. Hul funksies verander na gelang van watse afdeling jy mee besig is. Die Discovery Sport het ʼn opsie vir ʼn derde ry sitplekke om sewe sitplekke te bied.

(Foto: Brendon Staniforth)

Die Sport het ʼn hele paar truuks in sy mou. Vierwielaandrywing is een, maar dít gepaard met Land Rover se Terrain Response-stelsel – maak van die klein Disco ʼn ware veldryvoertuig. Land Rover het wel ʼn reusehaas uit die hoed geruk met die D180-viersilinder-turbodieselenjin. Die enjin bied 132 kW en 430 Nm … maar dit is nie wat belangrik is nie. Die verfyning van die enjin staan kop en skouers bó die meeste van sy mededingers uit. Daar is amper geen dieselgeraas nie, en die enjin sit verskriklik glad aan en af.

Op die oop pad bied die Discovery Sport ongeëwenaarde gemak. Die Disco reis verskriklik stil en gemaklik. Dit maak van reistogte op die oop pad bitter ligte werk.

(Foto: Verskaf)

Teen 120 km/h op ʼn heen-en-weer-trippie van 500 km die afgelope langnaweek het die Land Rover Discovery Sport D180 SE R-Dynamic 7.4 ℓ/100 km gehandhaaf. Die ritgehalte is lieflik soepel, en die binneruim is fantasties geïsoleer teen geraas. Die Discovery Sport bied ʼn fantastiese veiligheidspesifikasievlak. Daar is sewe lugsakke, ABS, EBD, vastrap en stabiliteitsbeheer.

Die Discovery Sport is amper twee voertuie. Die ekonomiese stadsverkeer-trotserende gesinsmotor … en die uiters bekwame veldryvoertuig. Ons het tydens die bekendstelling ʼn klein voorsmakie gekry van die Discovery Sport se 4×4-vernuf.

(Foto: Brendon Staniforth)

Ek’t meer tyd met hom nou op die plaas deurgebring – en die Sport is baie meer bekwaam as wat jy verwag. Selfs waar jy sou verwag dat jy laestrek sou benodig, kan die Disco Sport steeds sy man staan. Die Terrain Response-stelsel het verskeie modusse vir modder, rotse, gras, sneeu en sand. Die sandmodus maak kinderspeletjies van diep, dik sand.

Land Rover voer al hul produkte in, en ongelukkig slaan Jan Taks hulle bitter hard. Hulle is uitgelewer aan die regering en kry geen uitvoerkrediete om die invoere teen te verreken nie. ʼn Nare wisselkoers dra ook by tot die probleem. Vir diegene wat dit kan bekostig – dis ʼn lieflike voertuig wat uiters bekwaam is. Gaan toetsbestuur self een – jy sal verbaas wees.

Die reeks lyk só:

Land Rover Discovery Sport D180 AWD132 kW/430 Nm5.8 ℓ/100 kmR795 966
Land Rover Discovery Sport D180 S AWD132 kW/430 Nm5.8 ℓ/100 kmR844 266
Land Rover Discovery Sport D180 R-Dynamic S AWD132 kW/430 Nm5.8 ℓ/100 kmR868 966
Land Rover Discovery Sport D180 R-Dynamic SE AWD132 kW/430 Nm5.8 ℓ/100 kmR906 766
Land Rover Discovery Sport D180 R-Dynamic HSE AWD132 kW/430 Nm5.8 ℓ/100 kmR951 966
Land Rover Discovery Sport P250 AWD184 kW/365 Nm8 ℓ/100 kmR811 344
Land Rover Discovery Sport P250 S AWD184 kW/365 Nm8 ℓ/100 kmR859 644
Land Rover Discovery Sport P250 R-Dynamic S AWD184 kW/365 Nm8 ℓ/100 kmR884 244
Land Rover Discovery Sport P250 R-Dynamic SE AWD184 kW/365 Nm8 ℓ/100 kmR922 044
Land Rover Discovery Sport P250 R-Dynamic HSE AWD184 kW/365 Nm8 ℓ/100 kmR966 744

Die reeks word gedek deur ʼn 5 jaar/100 000 km-waarborg en omvattende instandhoudingsplan.

Die kompetisie lyk só:

Mitsubishi Outlander 2.4 GLS123 kW/222 Nm8.2 ℓ/100 km3 jaar/100 000 km- waarborg

5 jaar/90 000 km- diensplan

R519 995
Subaru Forester 2.0i-S ES115 kW/196 Nm7.6 ℓ/100 km5 jaar/150 000 km- waarborg

3 jaar/75 000 km- omvattende instandhoudingsplan

R552 000
Nissan X-Trail 2.5 4×4 Tekna126 kW/233 Nm8.3 ℓ/100 km6 jaar/150 000 km- waarborg

3 jaar/90 000 km- diensplan

R569 700
Volkswagen Tiguan 2.0TDI 4Motion Highline130 kW/380 Nm6.4 ℓ/100 km3 jaar/120 000 km- waarborg

5 jaar/90 000 km- diensplan

R655 700
Jeep Cherokee 2.0T Trailhawk 4×4200 kW/400 Nm9.3 ℓ/100 km3 jaar/100 000 km- waarborg en omvattende instandhoudingsplanR750 362
Lexus NX 300 EX175 kW/350 Nm7.9 ℓ/100 km7 jaar/105 000 km- waarborg en omvattende instandhoudingsplanR751 800
Audi Q5 40TDI quattro140 kW/400 Nm4.9 ℓ/100 km1 jaar/onbeperkte km-waarborg

5 jaar/100 000 km- omvattende instandhoudingsplan

R791 500
BMW X3 xDrive20d140 kW/400 Nm5.5 ℓ/100 km2 jaar/onbeperkte km-waarborg

5 jaar/100 000 km- omvattende instandhoudingsplan

R846 938
Mercedes-Benz GLC220d 4Matic143 kW/400 Nm5.4 ℓ/100 km2 jaar/onbeperkte km-waarborg

5 jaar/100 000 km- omvattende instandhoudingsplan

R889 080

Hier is ʼn magdom mededingers. Die X-Trail en Outlander is die enigstes wat sewe sitplekke bied. Slegs die Forester en Jeep het beroemde 4×4-aandrywingstelsels. Gaan toetsbestuur beslis die Land Rover as dit binne jou vuurmaakplek is.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

9 Kommentare

Wielspore ·

Desember Jeffreysbaai, die strand is volgepak met sonsoekers, net regs van die hoofstrand is die aflaaiplek vir allerhande soorte water karre, wet bikes, rubber ducks en enige iets anders wat hier aangekom van Gauteng agter een of ander R1M plus sleepvoertuig. Dit trek nogal heelwat aandag om te sien hoe speel die mense met die goeters in die water. So maak ‘n Landrover Discovery sy verskyning met ‘n sleepwa en twee sulke wet bikes op. Die inkomslag werk mooi, maar toe daardie dorp 4×4 draai sluk die sand hom in. Die deure gaan oop en die familie klim uit, pa bly agter en sit die air jacks aan, die Landrover lig homself soos ‘n gekweste vlakvark uit die grond. Pa trap die versneller teen die vloer met sand wat soos water in ‘n boog die lig inskiet. Ek vat my selfoon om hierdie konsternasie af te neem en hier langs my brom ‘n vrou, jy gaan dit seker op youtube sit, dit is toe dat ek sien, dit is die eienaar se vrou. Social distance het handig te pas gekom.

Scalla ·

Wie wil nou so voertuig in die bos laat krap, dit lyk eerder na die best 4 x 4 on tar met al die klomp gadgets vir die yuppies.

kolonel ·

Noem gerus ‘n goeie, nuwe 4×4 voertuig wat jy wil laat krap? Beste antwoord is maar om die sypanele te laat bedek met deurskynende kleefplastiek.

kolonel ·

Die ouens MET die uitvoerkrediete doen plaaslike kopers ook geen gunste met hulle pryse nie …

Danie ·

Net ‘n regstelling, mbt Mitsubishi is nie die Outlander nie maar die Pajero Sport die Discovery se kompetisie.
Alhoewel kraglewering swakker is het die PS ook 7 sitplekke en ook ‘n “beroemde” vierwiel stelsel.
Prys is omtrent R570 00.

Brendon Staniforth ·

Dagsê Danie,

Baie dankie vir jou kommentaar. Ons het spesifiek hier die Discovery Sport getoets, die kleiner medium grootte sportnuts, die nie volgrootte Discovery nie. Sy direkte mededinger is beslis die Outlander en nie die Pajero Sport nie. Die Pajero Sport staan in ‘n klas van sy eie met Toyota se Fortuner, Isuzu se MU-X en Ford se Everest omdat hulle almal op leerrame gebou is – soos hul bakkie boeties.

Groetnis
Brendon
nms Maroela Media

Grens ·

Jy kan met enige voertuig Afrika se bosse ingaan, maar as jy wil terug kom, kry maar eerder vir jou ‘n Toyota.

amot ·

Grens ek hoor jou, maar partykeer wil mens darem lekker ook ry of hoe? My volgende kar gaan beslis nie weer ‘n Toyota wees nie.

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.