Die motorwêreld is besig om op sy kop te draai. Dis waarskynlik al die wringkrag wat ʼn mens deesdae in al die turboaangejaagde motors kry. Nie net is enjins nou beter as ooit tevore nie – maar bande kan geensins vergelyk word met die kruislaagbande van destyds nie.
Ons het onlangs ʼn BMW X4M getoets. Die X4M los my met ietwat van ʼn penarie. Ek is gaande oor ʼn BMW M-kar. Dit was nog altyd die toonbeeld van verrigting vir my. Maar nou is daar ʼn X3, X4, X5 en X6 … almal vol vet M-karre.
Nou, my penarie. Sê ek dan dat ʼn X M nie ʼn ware M is nie? Glad nie. Wat die X’e kan doen is uiters indrukwekkend. Daar is ʼn foto van ʼn X5M wat by Zwartkops in die hande van Gennaro Bonafede, ʼn Suid-Afrikaanse renjaer en instrukteur by BMW se bestuurskool, só kan loop dat sy regtervoorwiel van die grond af klim.
Die X4 is nie my gunsteling-ontwerp nie, ek verkies ʼn X3 sonder die stomp boude en beter kopruimte vir my drie kinders. Verder – die ontwerp van die X4 is pragtig vir dié wat van daai styl hou. Die Bee Em spog met fantastiese bougehalte, soos ʼn mens verwag van die Duitse vervaardiger.
Verrigting kom van ʼn turboaangejaagde 3.0 inlynsessilinderpetrolenjin. 375 kW en 600 Nm is waarmee dié X4M oorlog toe gaan. BMW beweer 0 – 100 km/h in 4,1 sekondes, maar ek dink dis effe optimisties. Die opset met die X4M se lanseerbeheer hou die omwentelinge net-net té laag om ʼn vurige lansering te kry. Ek is oortuig dit sal 100% wees by seevlak.
Die X4M bied goeie dele van twee wêrelde. ʼn Mens kry ʼn vurige sportmotor, én beter grondvryhoogte – seker om oor spoedhobbels te jaag…? Ek persoonlik sal nie met dié M grondpaaie en só aandurf nie. Ritgehalte op teer is heel soepel met aanpasbare vering – en as ʼn mens soos ʼn nar begin jaag is daar amper geen bakrol om van te praat nie.
Die X4M is ʼn bekwame supersportnuts. Ek persoonlik sal eerder twee ander BMW’s koop vir amper dieselfde bedrag. Die X4M kos R1,75 miljoen. ʼn X3 30d én ʼn M2 Competition is net meer as R2m … dís wat ek sou koop…
Die reeks lyk só:
BMW M2 Competition | 302 kW/ 550 Nm | 4.4 sek | 250 km/h (beperk) | 9.8 ℓ/ 100 km | R1 091 164 |
BMW M4 | 317 kW/ 550 Nm | 4.1 sek | 250 km/h (beperk) | 8.3 ℓ/ 100 km | R1 474 362 |
BMW X3M Competition | 375 kW/ 600 Nm | 4.1 sek | 285 km/h | 10.6 ℓ/ 100 km | R1 641 162 |
BMW X4M Competition | 375 kW/ 600 Nm | 4.1 sek | 285 km/h | 10.6 ℓ/ 100 km | R1 744 762 |
BMW M5 | 460 kW/ 750 Nm | 3.3 sek | 305 km/h | 10.6 ℓ/ 100 km | R2 119 286 |
BMW X5M Competition | 460 kW/ 750 Nm | 3.8 sek | 290 km/h | 12.5 ℓ/ 100 km | R2 632 258 |
BMW X6M Competition | 460 kW/ 750 Nm | 3.8 sek | 290 km/h | 12.5 ℓ/ 100 km | R2 733 420 |
BMW M8 Competition | 460 kW/ 750 Nm | 3.2 sek | 309 km/h | 10.4 ℓ/ 100 km | R3 300 272 |
Die reeks word gedek deur ʼn 2 jaar/ onbeperkte km waarborg en 5 jaar/ 100 000 km omvattende instandhoudingsplan.
Die X4M se kompetisie lyk só:
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Q4 | 375 kW/ 600 Nm | 3.8 sek 283 km/h | 9.8 ℓ/ 100 km | 3 jaar/ 100 000 km waarborg 6 jaar/ 100 000 km omvattende instandhoudingsplan | R1 679 485 |
Jaguar F-Pace SVR | 405 kW/ 680 Nm | 4.3 sek 283 km/h | 11.9 ℓ/ 100 km | 5 jaar/ 100 000 km waarborg en omvattende instandhoudingsplan | R1 655 726 |
Porsche Macan Turbo | 324 kW/ 550 Nm | 4.3 sek 270 km/h | 9.8 ℓ/ 100 km | 2 jaar/ onbeperkte km waarborg 3 jaar/ 100 000 km omvattende instandhoudingsplan | R1 699 000 |
Mercedes-AMG GLC63 S coupé 4Matic+ | 375 kW/ 700 Nm | 3.8 sek 280 km/h | 12.3 ℓ/ 100 km | 2 jaar/ onbeperkte km waarborg 5 jaar/ 100 000 km omvattende instandhoudingsplan | R2 062 480 |
Die mededingers is almal bitter spesiaal. Indien jy bevoorreg genoeg is om in dié klas te speel, toetsbestuur almal en kies die een wat vir jou die stoutste is.