Ek het myself altyd voorgestel hoe die ideale bestuurder van die ou Defender moes lyk. Fris bobeenspiere om die koppelaar te trap en verkieslik sonder ’n regterarm, bloot omdat die kajuit so beknop is. Praat jy egter met eienaars van die ou Defender, besef jy hoe lojaal hierdie mense teenoor hulle voertuie is. In 2016 het die laaste Defender van die produksielyn gerol, maar Land Rover het beloof dat daar ’n opvolger sou wees. Daardie opvolger het toe gekom en is nou al geruime tyd plaaslik beskikbaar. Ek is eintlik ’n motorfietsman, maar as die vrou en skoonouers moet saamry op vakansie, dan soek jy iets met meer spasie. Dit is toe dat Land Rover vir my hulle nuwe D300 X aangebied het, en ek moet sê ek is baie beïndruk.
Land Rover het groot moeite gedoen om ’n uiters moderne voertuig te bou, maar wat van buite onmiskenbaar ’n Defender is. Die reguit, vierkantige lyne en selfs die klein geboë venters bokant die agtersitplekke is deel van die ontwerp. Wat hulle egter reggekry het, is om werklik ’n mooi voertuig te skep sonder om afbreuk te doen aan die ikoon wat hy vervang.
Binne loop die Defender oor van luukshede. Sommer met die inklimslag het ek besef dat hierdie lankal nie meer die Defender van ouds is nie. Daar is spasie en oral vashouplek. Die sitplek sak laag as jy die voertuig afskakel en kom dan weer mooi tot op sy plek as jy hom weer aanskakel. Die voertuig kan drie verskillende verstellings onthou vir ander bestuurders, maar as jy eers eenmaal jou sit gekry het in hierdie nuwe Defender, sal jy hom nie maklik met ander wil deel nie.
Die instrumentepaneel is vol pakplekkies vir padkaarte, kameras en ’n sak biltong. Tussen die twee sitplekke is daar ook ’n ruim paneelkissie en nog pakplek vir los goedjies. Langs die kort rathefboompie is daar net twee ronde skakelaars vir die klimaatbeheer en sitplektemperatuur. Ja, die sitplekke kan warm én koud gestel word. Die hele uitleg is minimalisties en uiters intuïtief. Voor die bestuurder is daar ’n groot skerm wat jy kan aanpas soos jy verkies.
Natuurlik is dit nie net die voorste ry mense wat al hierdie luukshede het nie. Die tweede en derde rye het ook hul eie verstellings vir die klimaatbeheer. Dan is daar die USB-poorte – ek het nog nooit soveel kragpunte in een voertuig gesien nie. Daar is selfs ’n 240 V-sok in die bagasieruim. My enigste kritiek wat ek teen hierdie voertuig het, is juis die bagasieruim. Ons moes baie mooi pak vir vier mense vir ’n week, hoewel ek moet toegee dat die derde ry sitplekke sekerlik inbreuk maak op die bagasieruim.
Onder die enjinkap skuil die jongste sessilinderturbo-dieselenjin. Die kraglewering is 221 kW, en die wringkrag draai by 650 Nm. Die 8-spoed outomatiese ratkas sorg dat hierdie yslike voertuig van 0-100 km/h kan versnel in slegs sewe sekondes.
Ons was bevoorreg om ’n week met hierdie voertuig deur te bring en die nuwe Defender was ’n absolute fees om mee te ry.
Daar was genoeg krag vir enige situasie, en selfs die brandstofverbruik was laer as wat ek verwag het. Op die oop pad het die aanpasbare spoedbeheer my bas gered toe ’n voertuig voor my, sonder remligte, begin spoed verminder om af te draai. Die Land Rover het outomaties begin spoed verminder, selfs nog voor ek gereageer het.
Die Defender bly ’n imposante voertuig, en nou met sy nuwe kragbron is dinge net nog beter. As jy ’n ware avontuurvoertuig soek en jy kan na die prys kyk sonder dat jou oë traan, dan is die nuwe Defender D300 X net die voertuig vir jou.
Die reeks lyk só:
Land Rover Defender 90 D240 S | 177 kW/ 500 Nm | 7,6 ℓ/ 100 km | R1 141 966 |
Land Rover Defender 90 P300 S | 221 kW/ 400 Nm | 10,1 ℓ/ 100 km | R1 145 968 |
Land Rover Defender 110 D240 S | 177 kW/ 500 Nm | 7,7 ℓ/ 100 km | R1 174 004 |
Land Rover Defender 110 P300 S | 221 kW/ 400 Nm | 10,2 ℓ/ 100 km | R1 178 282 |
Land Rover Defender 90 D300 S | 221 kW/ 650 Nm | 7,6 ℓ/ 100 km | R1 232 752 |
Land Rover Defender 90 P400 S | 294 kW/ 550 Nm | 9,9 ℓ/ 100 km | R1 264 430 |
Land Rover Defender 110 D300 S | 221 kW/ 650 Nm | 7,6 l/ 100 km | R1 265 452 |
Land Rover Defender 110 P400 S | 294 kW/ 550 Nm | 9,9 ℓ/ 100 km | R1 298 830 |
Land Rover Defender P400e S | 297 kW/ 640 Nm | 12,8 ℓ/ 100km | R1 554 600 |
Land Rover Defender 90 V8 | 386 kW/ 625 Nm | 12,8 ℓ/ 100 km | R2 386 900 |
Land Rover Defender 110 V8 | 386 kW/ 625 Nm | 12,8 ℓ/ 100 km | R2 460 500 |
Slegs die intreemodel van elke enjin/asafstand- opsie is hier gelys. Die reeks word gedek deur ’n 5 jaar / 100 000 km omvattende instandhoudingsplan en waarborg.
Die kompetisie lyk só:
Toyota Land Cruiser Prado 2.8GD VX-L | 150 kW/ 500 Nm | 7,9 ℓ/ 100 km | 3 jaar/ 100 000 km waarborg 9 dienste diensplan | R1 175 100 |
Toyota Land Cruiser 3.3D GX-R | 225 kW/ 700 Nm | 8,9 ℓ/ 100 km | 3 jaar/ 100 000 km waarborg 9 dienste diensplan | R1 283 200 |
Pragtige voertuig met pragtige prys! Sal graag eendag so voertuig wil besit, sal maar moet wag tot ek lotto eendag wen