Toe ek grootgeword het, was daar bakkies, luikrugmotors en sedans. Hier en daar het jy ʼn Land Rover gesien – maar dit was geharde 4×4’s, nes die Land Cruisers. Toe begin ons dinge soos Nissan se Sani en Isuzu se Trooper sien. ʼn Meer bruikbare sportnutsvoertuig vir alledaagse gebruik. Min het ons geweet dat dit 30 jaar later só sou verander dat daar baie meer sportnutse as sedans verkoop word.
Een van die rakkers is Kia se Sportage. Toe die nuutste Sportage aanvanklik bekend gestel is, het ek gewonder hoe die voertuig só duur kan wees!? Die reeksleiers in die segment draai almal skrikwekkend naby aan die R600 000-perk. Sjoe. Die Honda CR-V 1.5T Exclusive AWD is R626 000! Dit is darem ʼn vrag vol geld vir wat tóg net ʼn 5-sitplek-motor is met vierwielaandrywing en beter grondvryhoogte. Of is dit?
Ja, en nee. ʼn Sportnutsvoertuig het egter nie veel meer kattebakspasie as ʼn sedan nie, maar wel meer as ʼn luikrug. Die binneruim in ʼn mediumgrootte sportnuts voel groter as ʼn sedan of luikrug, al is die onderstel nie regtig enigsins groter nie. Daar is al reuse-ontwikkeling in die onderstelle en veral die veringstelsels van sportnutsvoertuie sodat hulle beter padhouvermoë het en baie minder bakrol as ouer voertuie. Die duurstes in dié segment het ook almal vierwielaandrywing en beter grondvryhoogte, so hulle sal meer kan aandurf as wat baie mense verwag.
Maar – met die topmodelle wat so duur is, word daar ʼn gaping in die segment gelaat. En dit is waar die einste Kia Sportage 2.0 Ignite Plus Outo inkom. Hier het ons baie van die voordele van ʼn mediumgrootte sportnuts, behalwe die skrikwekkende prys. Ja, dit het nie die nuwe 1.6-viersilinderturbopetrolenjin of vierwielaandrywing nie, maar 90% van die mense wat sportnutsvoertuie besit, ry geensins grondpad óf jaag van verkeerslig tot verkeerslig nie. Hulle soek net ʼn voertuig met beter grondvryhoogte, ʼn hoër bestuursposisie en goeie sigbaarheid. Dié kopers sal nie weet wat ʼn klep of ʼn silinder is nie. Hulle gee ook nie om nie. Ry dit lekker? Waar gooi ek die brandstof in? Mooi.
Die toevoeging tot die reeks is perfek vir daai kopers. Die 2.0-viersilinderpetrolenjin is heeltemal goed genoeg vir die meeste kopers. Hy bied 114 kW en 192 Nm. Hy sal maklik 8.1 ℓ/100 km handhaaf op die oop pad en indien jy wou, sal hy 180 km/h haal. Die 6-spoed- outomatiese ratkas wissel glad tussen die ratte en solank jy rustig ry, weet jy nie van hom nie. Indien jy haastig raak en die Sportage begin aanjaag, dan is die ratkas geneig om tussen die ratte rond te spring – maar dit is regtig net in uiterste gevalle.
Iets wat mens moet opmerk, is dat die Sportage se binneruim regtig by die bestes kan kers vashou. Die bougehalte is puik en die materiale wat gebruik word, is van ʼn baie goeie gehalte. Die sitplekke en stuurwiel kan perfek stel sodat enige grootte en vorm mens vinnig gemaklik laat raak. Die spesifikasievlak beïndruk met LED-dagligte, outomatiese ligte, parkeerhulp, Bluetooth, multifunksie-stuurwiel, misligte, 17″-sierwiele en ʼn selfverduisterende truspieëltjie.
Wat die beste van alles is – hy kos minder as R400 000 … net-net, maar darem wel.
Die reeks lyk só:
Sportage 2.0 Ignite | 7.9 ℓ/100 km | 114 kW/192 Nm | R369 995 |
Sportage 2.0 Ignite PLUS | 7.9 ℓ/100 km | 114 kW/192 Nm | R376 995 |
Sportage 2.0 Ignite Outo | 8.1 ℓ/100 km | 114 kW/192 Nm | R382 995 |
Sportage 2.0 Ignite PLUS Outo | 8.1 ℓ/100 km | 114 kW/192 Nm | R389 995 |
Sportage 1.7 CRDi Ignite Plus | 4.9 ℓ/100 km | 85 kW/ 280 Nm | R406 995 |
Sportage 2.0 EX | 8.1 ℓ/100 km | 114 kW/192 Nm | R429 995 |
Sportage 2.0 EX PLUS | 8.1 ℓ/100 km | 114 kW/192 Nm | R459 995 |
Sportage 2.0 CRDi EX | 6.8 ℓ/100 km | 130 kW/400 Nm | R487 995 |
Sportage 2.0 CRDi EX PLUS | 6.8 ℓ/100 km | 130 kW/400 Nm | R517 995 |
Sportage 2.4 GDi SX AWD | 8.5 ℓ/100 km | 135 kW/237 Nm | R557 995 |
Sportage 2.0 CRDi SX AWD | 6.8 ℓ/100 km | 130 kW/400 Nm | R567 995 |
Sportage 1.6T GT-Line AWD | 7.5 ℓ/100 km | 130 kW/265 Nm | R599 995 |
Die reeks word gedek deur ʼn 5 jaar/90 000 km-diensplan en Kia se markleidende 5 jaar/onbeperkte km-waarborg.
Die kompetisie lyk só:
Nissan X-trail 2.0 Visia | 106 kW/200 Nm | 8.3 ℓ/100 km | 6 jaar/150 000 km-waarborg 3 jaar/90 000 km-diensplan | R371 500 |
Ford Kuga 1.5T Ambiente outo | 132 kW/240 Nm | 6.9 ℓ/100 km | 4 jaar/120 000 km-waarborg 4 jaar/80 000 km-diensplan | R381 900 |
Toyota Rav4 2.0 GX Outo | 107 kW/187 Nm | 7.4 ℓ/100 km | 3 jaar/100 000 km-waarborg 5 jaar/90 000 km-diensplan | R391 100 |
Mazda CX-5 2.0 Active outo | 121 kW/210 Nm | 6.8 ℓ/100 km | 3 jaar/onbeperkte km-waarborg 3 jaar/onbeperkte km-diensplan | R394 700 |
Hyundai Tucson 2.0 Premium outo | 115 kW/196 Nm | 9.0 ℓ/100 km | 5 jaar/150 000 km-voertuigwaarborg 7 jaar/200 000 km-dryfstelselwaarborg 5 jaar/90 000 km-diensplan | R399 900 |
Peugeot 3008 1.6T Active | 121 kW/240 Nm | 7.0 ℓ/100 km | 3 jaar/100 000 km-waarborg 4 jaar/60 000 km-diensplan | R414 900 |
Honda CR-V 2.0 Comfort | 113 kW/189 Nm | 7.3 ℓ/100 km | 5 jaar/200 000 km-waarborg 5 jaar/90 000 km-diensplan | R422 900 |
Subaru Forester 2.5X | 126 kW/235 Nm | 8.1 ℓ/100 km | 5 jaar/150 000 km-waarborg 3 jaar/75 000 km- omvattende instandhoudingsplan | R435 000 |
Suzuki Grand Vitara 2.4 Summit Outo | 122 kW/225 Nm | 9.9 ℓ/100 km | 3 jaar/100 000 km-waarborg 6 jaar/90 000 km-diensplan | R472 900 |
Volkswagen Tiguan 1.4 TSI Comfortline DSG | 110 kW/250 Nm | 6.1 ℓ/100 km | 3 jaar/120 000 km-waarborg 5 jaar/90 000 km-diensplan | R489 900 |
Tussen die mededingers moet ons egter onthou dat die goedkoopste, die X-trail, nie ʼn outomatiese ratkas het nie. Die Ford, Peugeot en Volkswagen is die enigstes met turboaangejaagde enjins. Die Suzuki Grand Vitara is die enigste mediumgrootte sportnutsvoertuig met ʼn laestrek-ratkas. Ons ry binnekort met die nuwe Kuga; ek sien uit, want dit lyk regtig soos ʼn winskoop. Nie een van die produkte tussen die mededingers hoort nié daar nie; dit sal heeltemal op smaak gegrond moet word, maar moet beslis nie die Kia miskyk nie.
Sjoe, maar dis darm hartseer om te sien dat mense bereid is om R600 000.00 vir ‘n 1.6 te betaal. Jy moet letterlik MAL wees. Gaan koop eerder ‘n Lexus LX570 tweedehands. Ja, hy gaan dalk ouer wees maar hy sal langer hou, is vinniger, is beter afgewerk en beste van als – hy’t ‘n V8! :):):)