In die motorbedryf is baie dinge moontlik … met geld kan ʼn mens amper enigiets doen. Dink aan ʼn Lamborghini Urus … ʼn massiewe vierwielaangedrewe sportnutsvoertuig wat oor die 300 km/h kan haal. Dis verstommend. Maar terselfdertyd is dit amper minder indrukwekkend as om ʼn begrotingsbuksie van redelike gehalte te bou wat nie goedkoop voel nie.
Die Suzuki S-Presso is die goedkoopste splinternuwe tjor in Suid-Afrika. Ons het hom in Januarie 2020 in Indië gaan beloer, en ek was beïndruk. Ek was bekommerd oor sy prys – want ek was toe al oortuig daarvan: As hulle hom teen die regte prys kan bring, gaan hy soos soetkoek verkoop. Wel, ek kan met ʼn geruste hart sê die splinternuwe Suzuki S-Presso het selfs Suzuki Suid-Afrika se verwagtinge oortref.
Dis ʼn oulike ontwerp, ʼn klein sportnutsie as jy wil. Meer regop, en beter grondvryhoogte om vir hom die hoër bestuursposisie te gee waarna almal só smag. Ek weet nie hoe nie, maar Maruti Suzuki in Indië se ingenieurs het hulle puik van hul taak gekwyt om ruimte te bied. Die beenruimte vir agtersittendes is indrukwekkend, én daar is ʼn billike kattebak.
Die S-Presso bied elektriese vensters voor, twee lugsakke met ABS en EBD, asook lugreëling. Die klankstelsel bied Android Auto en Apple CarPlay – ʼn moet in dié segment. Oorsese modelle kry Suzuki se SLDA-radio, maar teen die pryspunt is dit net nie moontlik nie.
Dit bring my by die Suzuki S-Presso se troefkaarte. Eerstens, hoe hy ry … Suzuki kon nog altyd baie trots wees op sy enjins en die kalibrasie van die versneller en koppelaar. Sy karre ry regtig maklik, en die lugreëling het ʼn baie klein invloed op die enjin – selfs op die platorand. Dan het die S-Presso nog ʼn truuk in sy mou. Sy enjin is werklik gretig. ʼn Mens kan hom voorwaar hard ry, en hy kla nie. Suzuki kon die wringkragpiek laag hou, en die kW-piek lekker hoog – so, dit gee ʼn mens ʼn groot kragband om mee te werk. Dít – gepaard met ʼn goeie ratkas en lekker koppelaar – maak van die S-Presso ʼn droom in die verkeer, én die oop pad.
Tydens my tyd met die S-Presso, as ek rustig is, kry ek 21 km/ℓ of 4.7 ℓ/100 km – en toe vat ek hom snelweg toe om te sien hoe hy hom op hoë spoed gedra. In Indië ry hulle bitter stadig – en ek wou weet hoe is sy stabiliteit en padhouvermoë. Lelike rukwinde skuif hom ʼn bietjie rond, maar teen 159 km/h hanteer die S-Presso baie beter as sy twee direkte mededingers – die Renault Kwid én die Datsun Go. Daar is merkbaar minder bakrol as met die Go, en die Kwid loop vreeslik rond op hoë spoed. Ná ek die sewe soorte wit waks uit die S-Presso’tjie gery het, is sy gemiddelde brandstofverbruik op 15.7 km/ℓ – steeds goed.
Is daar enige kwale? Persoonlik is ek nie gek na ʼn wieldop nie, so dalk kan ʼn mens mettertyd ʼn stel sierwieletjies opsit, en die bestuurder se sitplek kort beslis ʼn hoogteversteller. Verder – niks. Dit is ʼn eerlike rydingetjie, ʼn ware winskoop. En sy enjin en ratkas is lekkerder as die meeste ander 1.0-driesilinders in die mark, selfs dié wat R200 000 kos.
Die reeks lyk só:
Suzuki S-Presso 1.0 GL | 50 kW/90 Nm | 4.9 ℓ/100 km | 5 jaar/200 000 km-waarborg 2 jaar/30 000 km-diensplan | R134 900 |
Suzuki S-Presso 1.0 GL+ | 50 kW/90 Nm | 4.9 ℓ/100 km | 5 jaar/200 000 km-waarborg 2 jaar/30 000 km-diensplan | R139 900 |
Suzuki S-Presso 1.0 S-Edition | 50 kW/90 Nm | 4.9 ℓ/100 km | 5 jaar/200 000 km-waarborg 2 jaar/30 000 km-diensplan | R147 900 |
Suzuki S-Presso 1.0 GL+ outo | 50 kW/90 Nm | 4.9 ℓ/100 km | 5 jaar/200 000 km-waarborg 2 jaar/30 000 km-diensplan | R152 900 |
Suzuki S-Presso 1.0 S-Edition outo | 50 kW/90 Nm | 4.9 ℓ/100 km | 5 jaar/200 000 km-waarborg 2 jaar/30 000 km- diensplan | R160 900 |
Die kompetisie lyk só:
Suzuki Celerio 1.0 GL | 50 kW/90 Nm | 4.7 ℓ/100 km | 5 jaar/200 000 km-waarborg 2 jaar/30 000 km-diensplan | R162 900 |
Renault Kwid 1.0 Climber | 50 kW/91 Nm | 4.7 ℓ/100 km | 5 jaar/150 000 km-waarborg Geen diensplan | R170 900 |
Datsun Go 1.2 Lux | 50 kW/104 Nm | 5.5 ℓ/100 km | 6 jaar/150 000 km-waarborg Geen diensplan | R182 300 |
Tussen dié mededingers staan die S-Presso kop en skouers bó sy mededingers uit om twee redes. Hy is die goedkoopste, voel die beste én het ʼn tweejaardiensplan by … en jou eerste jaar se versekering is gratis. Ek kan aan geen rede dink hoekom ʼn mens nié een sou koop as jy in die mark is nie.
O dierbaarheid, maar dit is loshande die lelikste voertuig op die pad!
hehehe giggel ek nou – hy is eintlik oulik van lelikgeit.
Nooit gesien nie, daar is baie ander leliker voertuie op die pad!
Jaaa… soos ‘n baaisiekel?? :-(