.Ons het verlede jaar vlugtig tyd met die opgeknapte Hilux deurgebring en ek het belowe dat ons weer tyd met dié meneer sou bestee. My hande het werklik gejeuk om die sterk enjin op die oop pad op die proef te stel.
Een ding is seker: Die nuwe Hilux Legend met sy visuele tierlantyntjies is regtig sag op die oog. Die aggressiewe nuwe ontwerp pas regtig by die Hilux. Oral waar jy ry kyk mense om en wys in jou rigting. Toe ek wegneemkos by ʼn restaurant gaan haal word ek summier oorval deur ʼn aanhanger wat alles wil weet.
Die binneruim is ʼn bekende tuiste. Nie veel het verander nie, maar onder die voertuig se bakwerk is daar twee enorme toevoegings wat die wêreld se verskil maak aan die produk. Een is Toyota se Safety Sense-veiligheidstelsel. Dit is radars en sensors wat saam met die spoedkontrole werk om te waarsku teen ʼn moontlike botsing. Reageer jy nie na wense hierop nie sal die voertuig self noodremme aanslaan. Die ander is die uiteindelike toevoeging van Android Auto en Apple CarPlay. Die stelsels werk fantasties, én Toyota het dit goed gedink om 9 JBL-luidsprekers in die kajuit te sit. Dis briljant.
Dan kom ons by die juweel van die nuwe Hilux: die opgeknapte 2,8 GD-6 enjin. Toyota het nie hier bloot nuwe instruksies vir die blikbrein gegee nie. Die turbo is aangepas, daar is ʼn nuwe silinderkop, daar is aan die pistons gekarring en die nuwe balanseringstaaf maak die enjin tjoepstil – werklik ʼn deeglike vernuwing. Tydens die verfilming van die eerste episode van ons nuwe reeks, Perdekrag (wat eersdaags beskikbaar sal wees), het ons die Hilux teen die Ranger laat jaag – en kan jy glo, die Hilux is net-net vinniger in ʼn pylvak as die Ranger.
Op die pad is die vering van die Hilux effens aangepas. Hy ry ietwat sagter oor die pad – maar dis die stiller enjin wat die deurslag gee. Dis eers wanneer mens in ʼn uitermatige stil voertuig ry (die nuwe elektriese rygoed) dat ʼn mens besef hoe luuks stilte in ʼn voertuig is. Klankbesoedeling het ʼn reuse-impak op ʼn motoris, meer as wat jy besef. Dis nie per toeval dat ʼn Rolls Royce se kajuit só stil is nie.
Is die Hilux dan nou perfek? Nee – maar sjoe, amper. Die Hilux is effens duurder as die Ranger, wat beter toegerus is met verhitte sitplekke – en hy kan omtrent homself parkeer. As ʼn mens vinnig op ʼn grondpad ry, sonder vrag – is die Ranger ook ʼn beter genoot as die Hilux. Met dit in gedagte dink ek die Hilux kom bitter naby aan perfek, veral vir Hilux-manne.
Ek sal só ʼn Hilux Legend neem, met die rolluik – in wit, asseblief.
Die dubbelkajuit reeks lyk só:
Toyota Hilux 2.7 S | 122 kW/ 245 Nm | 10,7 ℓ/ 100 km | R449 200 |
Toyota Hilux 2.4GD-6 SR | 110 kW/ 400 Nm | 7,1 ℓ/ 100 km | R486 400 |
Toyota Hilux 2.4GD-6 Raider | 110 kW/ 400 Nm | 7,1 ℓ/ 100 km | R515 300 |
Toyota Hilux 2.4GD-6 Raider outo | 110 kW/ 400 Nm | 7,3 ℓ/ 100 km | R531 600 |
Toyota Hilux 2.4GD-6 4×4 SR | 110 kW/ 400 Nm | 7,6 ℓ/ 100 km | R560 200 |
Toyota Hilux 2.4GD-6 Raider 4×4 | 110 kW/ 400 Nm | 7,6 ℓ/ 100 km | R595 400 |
Toyota Hilux 2.4GD-6 Raider 4×4 outo | 110 kW/ 400 Nm | 7,7 ℓ/ 100 km | R621 700 |
Toyota Hilux 2.8GD-6 Raider outo | 150 kW/ 500 Nm | 7,4 ℓ/ 100 km | R644 500 |
Toyota Hilux 2.8GD-6 Legend | 150 kW/ 420 Nm | 7,4 ℓ/ 100 km | R681 900 |
Toyota Hilux 2.8GD-6 Legend outo | 150 kW/ 500 Nm | 7,4 ℓ/ 100 km | R710 100 |
Toyota Hilux 2.8GD-6 Raider 4×4 outo | 150 kW/ 500 Nm | 8 ℓ/ 100 km | R720 500 |
Toyota Hilux 2.8GD-6 Legend 4×4 | 150 kW/ 420 Nm | 7,9 ℓ/ 100 km | R748 200 |
Toyota Hilux 4.0 V6 Legend 4×4 | 175 kW/ 376 Nm | 11,8 ℓ/ 100 km | R780 500 |
Toyota Hilux 2.8GD-6 Legend 4×4 outo | 150 kW/ 500 Nm | 8 ℓ/ 100 km | R780 900 |
Toyota Hilux 2.8GD-6 Legend 4×4 RS | 150 kW/ 500 Nm | 7,9 ℓ/ 100 km | R835 400 |
Toyota Hilux 2.8GD-6 Legend 4×4 outo RS | 150 kW/ 500 Nm | 8 ℓ/ 100 km | R868 100 |
Die reeks word gedek deur ʼn 3 jaar/ 100 000 km waarborg en 9 dienste diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Mazda BT-50 3.2 4×4 SLE outo | 147 kW/ 470 Nm | 9,7 ℓ/ 100 km | 3 jaar/ onbeperkte km waarborg 3 jaar/ onbeperkte km diensplan | R641 100 |
Mitsubishi Triton 2.4DI-D 4×4 outo | 133 kW/ 430 Nm | 8,3 ℓ/ 100 km | 3 jaar/ 100 000 km waarborg 5 jaar/ 90 000 km diensplan | R644 995 |
Nissan Navara 2.3D 4×4 LE outo | 140 kW/ 450 Nm | 7 ℓ/ 100 km | 6 jaar/ 150 000 km waarborg 3 jaar/ 90 000 km diensplan | R707 700 |
Isuzu D-Max 3.0TD 4×4 LX outo | 130 kW/ 380 Nm | 7,8 ℓ/ 100 km | 5 jaar/ 120 000 km waarborg 5 jaar/ 90 000 km diensplan | R713 900 |
Ford Ranger 2.0BiTurbo 4×4 Thunder outo | 157 kW/ 500 Nm | 8.1 ℓ/ 100 km | 4 jaar/ 120 000 km waarborg 6 jaar/ 90 000 km diensplan | R811 800 |
Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI Highline 4Motion | 190 kW/ 580 Nm | 9,5 ℓ/ 100 km | 3 jaar/ 100 000 km waarborg 5 jaar/ 90 000 km diensplan | R921 900 |
Tussen dié mededingers is die Mazda die groot verrassing. Die BT-50 SLE is meer as R200 000 goedkoper as die Hilux. Vir diegene wat baie kilo’s aflê is hul waarborg en diensplan wat nie tot km beperk word nie, fantasties. Die Amarok se prys lyk dalk buitensporig, maar die bougehalte en enjin is onweerlegbaar. Meeste van die bakkies kan 3,5 ton sleep, behalwe die Triton op 3,1 ton en Amarok op 3,3 ton. Die 2.4 Hilux in 4×4 outo spesifikasie kan 3,5 ton sleep, soos die groter bakkies.
Suid Afrikaners is vervaardiger bewus en die kans is goed dat die tradisie aan die kinders en selfs familie oorgedra word. As pa n Hilux in die motorhuis het gaan die seun waarskynlik eendag ook een koop. Toyota kom al jare saam met SA en sy betroubaarheid en geskiedenis is diep gewortel, enige koper kan seker wees dat hy kwaliteit koop indien hy op Toyota besluit. Na my mening het Toyota lank gevat om moderne tegnologie op sy Hilux toe te pas. Met die Legend wat oor al die klokkies en fluitjies beskik gaan hy dieper spore in die SA mark trap. Die Chinese kan gerus die maatband nader trek en die Hilux so bietjie wyer maak, sit die wiele nader aan die hoeke van die bakwerk.
Lekker ry!
Met ‘n paar ekstras en jy betaal ‘n cool R1 000 000.00 vir ‘n bakkie. Ek is nie so seker dat ek sal nie?
Dit pas ook nie my sak nie,
Hoekom wil jy ‘n bakkie van 150kW koop as jy dit nooit al die krag gaan gebruik nie.
Selfde rede hoekom ‘n hond karre jaag?