Nissan het ʼn ruk gelede sy Micra met ʼn beter 1.0-driesilinderturbopetrolenjin toegerus. Dit is ʼn reuseverbetering teenoor die 900 cc-enjin waarmee hy aanvanklik bekendgestel is … maar daar’s steeds ʼn kwaal.
Die Micra is ʼn mooi tjor. Die ontwerp is uniek genoeg sodat die voertuig uitstaan en aantreklik is, sonder om belaglik te lyk. Die binneruim is ʼn reuseverbetering op sy tweeling, die Renault Clio.
In die reeksleidende Tekna Plus-model wat ons nou getoets het, is ek self nie oortuig van die swart kleur van die bakverf nie, én die wynrooi leer aan die binneruim is vir my ʼn treetjie te ver – maar ek is waarskynlik nie die teikenmark nie, en diegene wat is, sal mal wees daaroor.
Die binneruim voel werklik luuks vir dié klas voertuig. Daar is leerbekleedsel, ʼn magdom veiligheidstelsels, klimaat en spoedbeheer, en my gunsteling – Apple Carplay en Android Auto. Ruimte is billik vir ʼn kompakte luikrugmotor en die kattebak is in die kol vir dié klas voertuig.
Dan kom ons by die enjin. Die 900 cc-Micra en -Clio kan stadig voel. Bó op die platorand kan die turbotraagheid irriterend raak in die verkeer, en sodra mens begin stoei met die rathefboom en koppelaar word daar skade aan die koppelaar aangerig. Die 1.0 is ʼn reuseverbetering – afgesien van een groot probleem.
In die 900 cc het ek gekla oor die kalibrasie van die versnellerpedaal self. Die goed is alles deesdae drive by wire-soorte met ʼn sensor aan albei kante. Daar vloei krag, die een stuur ʼn sein en die ander een ontvang dit. Die onderdeel in die Micra is heeltemal verkeerd gekalibreer. Al hou jy jou voet doodstil, kan mens voel hoe die kar minder en dán meer versnel – onophoudelik. Die ander probleem is, die eerste 20% van die pedaal is dalk 10% van die enjin se krag … nie genoeg om mooi weg te trek nie. Dan gee mens nóg bietjie vet, en die volgende 20% van die pedaal is 80% van die krag – sodoende is die hel los, daar’s wieltol, koppelaars word beskadig en allerhande onaangename dinge.
Die Micra is maklik om op te som. Indien jy ʼn Micra moet hê, is die een om te koop beslis die 1.0-Tekna. Ek sou ongelukkig net nie met dáái versneller kon saamleef nie – veral nie in die stad waar dié buksie meestal gaan rondry.
Die reeks lyk só:
Nissan Micra 66 kW turbo Visia | 66 kW/140 Nm | 5.1 ℓ/100 km | R257 100 |
Nissan Micra 66 kW turbo Acenta | 66 kW/140 Nm | 5.1 ℓ/100 km | R284 100 |
Nissan Micra 66 kW turbo Acenta Plus | 66 kW/140 Nm | 5.1 ℓ/100 km | R300 400 |
Nissan Micra 84 kW turbo Acenta Plus | 84 kW/180 Nm | 5.0 ℓ/100 km | R311 100 |
Nissan Micra 84 kW turbo Tekna | 84 kW/180 Nm | 5.0 ℓ/100 km | R331 800 |
Nissan Micra 84 kW turbo Tekna Plus | 84 kW/180 Nm | 5.0 ℓ/100 km | R342 600 |
Die reeks word gedek deur ʼn 6 jaar/150 000 km-waarborg en 3 jaar/90 000 km-diensplan.
Die kompetisie lyk só:
Opel Corsa 1.4 Enjoy auto | 66 kW/170 Nm | 4.6 ℓ/100 km | 3 jaar/120 000 km-waarborg 3 jaar/60 000 km-diensplan | R263 000 |
Citroën C3 1.2T Shine | 81 kW/205 Nm | 6 ℓ/100 km | 5 jaar/100 000 km-waarborg 5 jaar/100 000 km-diensplan | R299 900 |
Peugeot 208 1.2 GT-Line | 81 kW/205 Nm | 4.5 ℓ/100 km | 5 jaar/100 000 km-waarborg 5 jaar/100 000 km-diensplan | R299 999 |
Mazda 2 1.5 Individual | 85 kW/148 Nm | 5.7 ℓ/100 km | 3 jaar/ onbeperkte km- waarborg 3 jaar/ onbeperkte km- diensplan | R302 400 |
Honda Jazz 1.5 Elegance | 88 kW/145 Nm | 6 ℓ/100 km | 5 jaar/200 000 km-waarborg 4 jaar/60 000 km-diensplan | R302 600 |
Kia Rio 1.4 Tec | 74 kW/135 Nm | 5.8 ℓ/100 km | 5 jaar/ onbeperkte km- waarborg 4 jaar/60 000 km-diensplan | R309 995 |
Volkswagen 1.0TSI Highline | 85 kW/200 Nm | 4.7 ℓ/100 km | 3 jaar/120 000 km-waarborg 3 jaar/45 000 km-diensplan | R315 100 |
Suzuki Swift 1.4T Sport | 103 kW/230 Nm | 6.1 ℓ/100 km | 5 jaar/200 000 km-waarborg 4 jaar/60 000 km-diensplan | R317 900 |
Toyota Yaris 1.5 S | 79 kW/140 Nm | 5.9 ℓ/100 km | 3 jaar/100 000 km-waarborg 3 dienste-diensplan | R321 300 |
Ford Fiesta 1.0T Titanium | 92 kW/170 Nm | 4.3 ℓ/100 km | 4 jaar/120 000 km-waarborg 4 jaar/60 000 km-diensplan | R328 500 |
Hier is ʼn magdom mededingers. In vergelyking met die res is die Micra baie duur. Die Corsa is ʼn ware winskoop. Die Citroën C3 is ʼn puik pakket vir die prys. Die Mazda is puik afgerond met ʼn hoë spesifikasievlak. Die Honda Jazz sal nooit ʼn voet verkeerd sit nie. Die Polo is die meer konserwatiewe produk tussen dié klomp. Die Swift Sport is verreweg die verrigting-winskoop en die sterkste van die klomp. Ek sou óf die Citroën C3 of die Swift Sport kies in dié klas, na gelang van wat presies jy soek. Gaan toetsbestuur wel almal, een sal beslis jou hart roer.
Sal graag meer wil weet van turbotraagheid op die op die platorand, na my mening het lugdruk (hoogte bo seevlak) min tot geen invloed op ‘n turbo enjin.
Dagsê Wielspore
Baie dankie vir jou kommentaar. Ja, die lugdruk hier op die platorand het wel ‘n invloed op selfs ‘n turboenjin. ‘n Atmosferiese enjin verloor ongeveer 17.5% hier bó, en ‘n turbo enjin slegs omtrent 7%.
Die dunner lug het wel ‘n invloed op die turbo. Dit vat langer vir die turbo om aan die gang te kom – en dit is dan die turbotraagheid waarvan ek praat. So die twee loop hand in hand.
Groetnis
Brendon
nms Maroela Media
Wielspore, dit het nie met die lugdruk uit te waai nie maar met die minder suurstof op platorand. Jou turbo gee meer suurstof en dan nog die tussenverkoeler wat nog ekstra bydra.
Ek haal aan uit ‘n bekende SA tydskrif: However, this is negligible when compared with the air-pressure difference between Johannesburg and Durban (standardised pressures are 83 kPa in Johannesburg and 101 kPa at sea level), which results in an estimated power loss at altitude of about 17% in a naturally aspirated engine. The performance of turbocharged engines is much less affected because the boost-control strategy attempts to achieve similar set points at altitude than at the coast, bar any turbine-speed limitation.
Brendon ,ek dink dis n 1.0L .die 1.2L is n 4 silinder. Teen hierdie pryse sal die Swift n goeie keuse wees
Dagsê Andre,
Baie dankie vir jou kommentaar. Jammer vir die oorsig. Die artikel is reeds gewysig.
Groetnis
Brendon
nms Maroela Media