Openbare ondersoek kom oor tyddeelpunte

tyddeel

Argieffoto

Die Nasionale Verbruikerskommissie gaan binnekort ʼn openbare ondersoek van stapel stuur oor daardie ding wat Suid-Afrikaanse verbruikers laat wens hulle wou nooit met vakansie gaan nie: tyddeelpunte. Wat klink na ʼn goeie idee vir ʼn jong gesin om te gaan uitspan by ʼn vakansie-oord, ontaard dikwels in ʼn nagmerrie wanneer ʼn mens nie kan plek kry waar jy graag wil bly in die tydperk wat jy verkies nie.

En moenie dink jy kan maar van die punte ontslae raak en self jou vakansie beplan nie – as jy punte vir lewenslank gekoop het, is dit presies wat dit beteken: lewenslank. Jy kan dit self aan iemand anders verkoop, maar dit is nie so maklik nie en as jy dit wil kanselleer, moet jy ʼn aansoek indien met bewyse van jou maandelikse inkomste en uitgawes om te bewys jy kan dit nie meer bekostig nie. Dit gebeur dikwels met pensioenarisse wat vind hulle kan nie meer die punte bekostig of die geriewe gebruik nie.

Die kommissie het in 2013 ʼn ondersoek na tyddeelpunte, of vakansieklubs soos dit ook genoem word, geloods en verlede jaar ʼn aansoek ingedien by die Nasionale Verbruikerstribunaal om die tyddeelskemas as bedrieglik te verklaar. Die kommissie het egter die aansoek teruggetrek weens verskeie tegniese punte, soos dat al die klubs nie in die aansoek genoem word nie en dat van die kontrakte gesluit is voor April 2011 toe die Wet op Verbruikersbeskerming in werking getree het.

Oor die laaste dekade het baie mense gekies om liewer punte te koop omdat hulle glo hulle sal ʼn wyer keuse hê van oorde. Baie verbruikers sukkel egter om die oord van hul keuse te bespreek en vind dikwels hulle het nie genoeg punte nie. Met baie verbruikers wat noustrop trek weens die ekonomiese klimaat, wil meer mense ook van hul punte ontslae raak. Intussen hoop die klagtes op van verbruikers wat sukkel met tyddeel en veral tyddeelpunte.

Volgens Trevor Hattingh, woordvoerder van die kommissie, het die tribunaal ook net jurisdiksie oor die Wet op Verbruikersbeskerming en die Nasionale Kredietwet, terwyl die tyddeelpunte ook onder die  Wet op Deeltitels en die Wet op Aandeleblokke sorteer.

“Die Wet op Verbruikersbeskerming het nie ʼn definisie vir ʼn lewenslange kontrak nie en daarom is daar tans nie ʼn maklike manier om tyddeelpunte te kanselleer sonder om dit te verkoop nie. Daarom het die kommissie besluit om ʼn openbare ondersoek te loods, wat reeds deur die departement van handel en nywerheid goedgekeur is, ” sê hy.

ʼn Paneel kundiges sal die ondersoek lei en hul verslag sal aanbeveel hoe die kommissie die kwessie holisties kan hanteer om verbruikers se regte te beskerm.

Verbruikers word aangemoedig om intussen baie versigtig te wees wanneer hulle tyddeelpunte koop, soos om seker te maak die ontwikkelaar of bemarkingsagent is lid van ʼn reguleringsliggaam wat deur die departement van handel en nywerheid aangewys is. Maak ook seker die ooreenkoms voldoen aan die Nasionale Kredietwet, die Wet op Verbruikersbeskerming, die Wet op Aandeleblokke of die Wet op Deeltitels.

Lees die kontrak baie mooi deur en maak seker wat jou verpligtinge is. Gaan ook alle ander dokumente deur en maak seker jy verstaan watter soort produk jy koop en dat al jou vrae beantwoord is indien jy nie alles verstaan nie. Jy moet ook ʼn afskrif van die kontrak kry op die dag waarop jy dit teken.

Die kontrak moet kennisname van bekendstelling (Acknowledgement of Presentation), bepalings en voorwaardes en waar van toepassing, ʼn gebruiksooreenkoms en bestuursreëls insluit, sowel as ʼn voltooide en getekende afskrif van die kontrak.

En as jy nie die versoeking kon weerstaan om te teken nie, onthou jy het vyf werksdae om die kontrak op skrif te kanselleer.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

24 Kommentare

jongste oudste gewildste
Piet Pompies

Punte is oorprys en verbruikers koop te min, gevolglik is die punte nutteloos. Daar word ook te veel punte verkoop tov die beskikbaare akkomodasie, gevolglik is dit byna onmoontlik om akkomodasie te kry volgens die klient se behoefte. Bykomende kostes soos admin en diensfooie maak die goedkoop vakansie eintlik duur. Dit het tyd geword dat die bedryf ondersoek word.

Kiepie

Dis die beste nuus wat ek in ‘n lang tyd gelees het. Hierdie hele bedryf is vrot.

phillip van Dyk

ons punte verwaardeloos al meer en is amper niks meer werd nie. vir ons is gese hul sal dit terug koop. toe ek hulle nou vra om dit terug te verkoop aan hulle toe se hulle ek moet bewys waar het hulle so gese. ek betaal nou elke maand geld vir nuttelose punte en kan dit nie meer bekostig nie. hoe kry mens hulp daarmee.

Sarie

Hulle skakel my byna elke 3de dag & verstaan blykbaar niè wàt “Ek stel nie belang”, in ènige taal beteken nie!!! Verder verpes hulle my met sms boodskappe… Hulle is voorwaar KNAEND!!!

Kobus Pelser

Ons het punte en werk lekker vir ons ,ons gebruik dit buite seisoen omdat ons kinders reeds uit die huis is maar ek dink jy moet jou huiswerk goed doen as jy dit koop en by wie