Onderwysdepartement verdedig babaverkragting-vraag

Die toneel uit "Tshepang". Foto: olexmentorprotege.com

Die toneel uit “Tshepang”. Foto: olexmentorprotege.com

Die departement van onderwys sal dit oorweeg om ʼn vraag te onttrek waarin matrieks wat Dinsdag die drama-vraestel geskryf het, moes verduidelik hoe hulle ʼn baba se verkragting op die verhoog sou uitbeeld deur gebruik te maak van ʼn besemstok en ʼn brood.

“Om te verseker dat geen kandidaat negatief geraak word nie, sal die departement al die vraestelle van leerders van al nege provinsies merk om vas te stel of enigiemand moontlik benadeel is,” het die departement in ʼn verklaring gesê.

“As daar bewyse is dat kandidate deur die vraag benadeel is, sal die vraag op die vraestel ongeldig gemaak word en die memorandum sal daarvolgens aangepas word.”

Die departement het gesê die doel van die vraag was om leerlinge se begrip van die konsep van “aksiemetafore” te evalueer.

“Die afgryse en skok wat die gehoor voel, word bereik sonder om werklik ʼn baba te verkrag. Nêrens is daar van die kandidaat verwag om die daad, die verkragting van ʼn nege maande oue baba, letterlik te beskryf nie. Die eksaminators en moderators wat verantwoordelik is vir die eksamenvraag was binne die voorskrifte van die kurrikulum,” het die departement gesê.

Die gewraakte vraag 11. Verskaf.

Die gewraakte vraag 11. Verskaf.

Die departement sê voorts graad 12-leerlinge is jong volwassenes wat bewus is van die sosiale kwessies waarmee die land gekonfronteer word. “Dramatiese kuns is ʼn kragtige manier om bewustheid en opvoeding oor sosiale euwels te skep. Dit moet aangespreek word om verandering teweeg te bring.”

Die interne moderator het gesê daar is van die leerlinge verwag om te verduidelik hoe die simbole van die besemstok en brood gebruik kon word om ‘n gehoor die gruwel van kinderverkragting te laat voel met die gebruik van die items, beligting, klank en toneelspel. “Die vraag is geldig en billik omdat die verkragting van babas ‘n relevante maatskaplike kwessie is.”

Maroela Media het vroeër berig die verpligte vraag, wat gebaseer is op Laura Foot Newton se toneelstuk “Tshepang”, het van leerlinge vereis om deur middel van die genoemde items te beskryf hoe kinderverkragting dramaties uitgebeeld kan word. Lees meer hier.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

10 Kommentare

jongste oudste gewildste
Elize Mans

Dit is nog steeds skokkend.Om sulke vrae te moet antwoord.Wie is die person van die Onderwys Departement wat sulke vrae opstel.Jy is siek.!!!!!!!!!!!!!!!!

Elize Mans

Dit is nog steeds skokkend.Om sulke vrae te moet antwoord.Wie is die person van die Onderwys Departement wat sulke vrae opstel.Jy is siek.!!!!!!!!!!!!!!!!

Henko

Hulle kan dit probeer regverdig soos hulle wil, dit is absoluut onaanvaarbaar. Verkragtings vind daagliks plaas, ek verbeel my ek het by ‘n geleentheid al gelees, elke 4 minute, maar om skoolkinders (wat nou gesien word as jong volwassenes) daarmee te wil opsaal en dit in ‘n vraestel, bly onaanvaarbaar. Ek hoop werklik die vraag word ongeldig verklaar.

linda van rooyen

die goed wat die vraestelle opstel is die goed wat die verkragters groot maak want dit is net n verkragter wat sal weet wat om met n baba, n besemstok en n brood te doen – goed is siek

Marga Mallo

Die Onderwysdepartement weet duidelik nie dat ‘n mens versigtig moet wees met “jong volwassenes” nie- ‘n saadjie ontkiem baie maklik by hulle! Dit sien ons tog met dwelmgebruik en ander euwels waarvoor die “jong volwassenes” so vatbaar is. A-nee-a, DIE vraag is NIE opvoedkundig nie!