Boete, verskoning ná SAUK onbillik oor ‘afsetting’ berig

(Argieffoto: Karen Sandison/ANA)

Die openbare uitsaaier moet R10 000 opdok én ʼn regstelling uitsaai nadat die Uitsaaiklagtekommissie van Suid-Afrika (UKKSA) bevind het ʼn nuusberig wat vroeër vanjaar op sy 24-uur-nuuskanaal (DStv kanaal 404) uitgesaai is, was onakkuraat.

Die SAUK-berig oor plaasbewoners wat kwansuis van die plaas Rietvlei, in die Umvoti-distrik, afgesit is, is op 17 Augustus uitgesaai. Die PR Meyer Plaas-Trust het die klagte aanhangig gemaak.

In die berig word die plaasbewoners uitgebeeld as “weerlose mense wat op die plaas gebore is en al sowat 60 jaar daar woon en dat hul grootouers daar begrawe is”.

Volgens die berig is die plaasbewoners gedwing om die eiendom te verlaat, terwyl daar inderwaarheid ʼn skikkingsooreenkoms tussen die inwoners, die plaaseienaar, die departement van landelike onwikkeling en grondhervorming, asook die Umvoti-munisipaliteit was, waarin die betrokkenes vrywillig ingestem het om elders blyplek te ontvang.

Die klaers het onder meer aangevoer die sogenaamde grafte wat in die insetsel gewys word, was byekorwe en dat daar geen grafte op die plaas is nie.

Tydens die verhoor is die skikkingsooreenkoms boonop aan die tribunaal beskikbaar gestel, waarmee bewys is dat die kwessie geskik is en dat die plaasbewoners die plaas vrywillig verlaat het. “Daar was geen afsetting soos aangevoer in die uitsending nie. Ander inligting in die uitsending was ook vals.”

Die kommissie het bevind die uitsending het ook die waardigheid en reputasie van die plaaseienaar skade berokken. Die openbare uitsaaier moet ook hiervoor verskoning vra.

In sy uitspraak sê UKKSA grondrestitusie is sedert 1994 hoog op die regering se agenda en dat weinig onderwerpe soveel emosie ontlok soos dié een.

“Met die verwagting van grondlose mense dat hul reg op grond herstel gaan word aan die een kant, en die onsekerheid van boere, oor wie se koppe die swaard van [beoogde] onteiening sonder vergoeding hang, het ons in dié land ʼn tikkende tydbom op hande.

“ʼn Nuusitem soos dié een onder oorweging, kan die vlamme van ʼn revolusie aanvuur.

“Hoewel ons die plig van die media verstaan om die publiek oor enige ongeregtighede teenoor grondlose mense in te lig, het hulle ʼn plig om die nuus geloofwaardig, akkuraat en billik weer te gee. In hierdie berig was dít alles afwesig,” het die UKKSA bevind.

Die SAUK moet die UKKSA inlig oor die datum en tyd waarop die verskoning uitgesaai gaan word en ʼn kopie van die uitsending aan die registrateur van die kommissie voorlê.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

11 Kommentare

jongste oudste gewildste
Johan

Aan wie gaan die boete geld?

Wouter

Hoekom publiseer julle nie die verslaggewer se naam wat die wan-informasie doelbewus verspry nie. Hy/Sy moet die boete betaal.

Johan

Ek is bly die waarheid het geseëvier

Santie

Dis nou hoe rassehaat aangeblaas word. Maak seker van jul feite. Ons kan nie sulke foute bekostig nie!

Zaks

R10000 Wat n joke