Courier Guy nié gepos ná lasterklag

Argieffoto (Foto: Will Francis/Unsplash)

Die Advertensiebeheerraad (ARB) het die afgelope week beslis dat ʼn advertensie waarin ʼn vrou die woord “jir” gebruik, niks met godsdiens te doen het nie.

In die radioadvertensie vir The Courier Guy se Pudo Locker-stelsel sê ʼn vrou: “So ek het my ma se verjaardaggeskenk hier in Kloofendal. Sy’s mos innie Kaap! Nou moet ek in ʼn ry staan ​​om dit vir haar te stuur, jirrr, toue is so 2019. Nee man!”

Vanessa Roux, ʼn luisteraar wat dié advertensie in Junie op Hot 91.9FM gehoor het, het die klag by die ARB aanhangig gemaak en gesê sy neem aanstoot teen die gebruik van die woord, wat volgens haar ʼn verwysing na “Here” of “God” is. Sy het aangevoer dit is godslasterlik en dat sy grootgemaak is om nie die Here se Naam ydellik te gebruik nie.

Die ARB het bevind dat die advertensie niks met godsdiens te doen het nie, en dat die gebruikte woord “jir”, en nie “jirre” nie, ʼn algemene uitdrukking in Kaapsafrikaans is. Dit is soortgelyk aan woorde soos “jislaaik”, wat gewoonlik gebruik word om irritasie, ergernis of ontsteltenis aan te dui. Ander kenmerke van die dialek wat voorkom is die vermenging van Afrikaans en Engels, en frases soos “She’s mos innie Kaap” en “lekka quick”.

Vanuit ʼn objektiewe perspektief bevind die raad dat die boodskap van The Courier Guy se advertensie duidelik is: die ongerief daaraan verbonde om in ‘n ry te staan ​​wanneer jy ʼn pakkie wil pos teenoor die gemak om van die adverteerder se Pudo-diens gebruik te maak.

Die ARB het voorts in sy bevinding gesê dat aanstootlikheid subjektief is, en wat sommige persone dalk lasterlik vind, vir ander humoristies of onbenullig is. Hoewel dit vir sommige godsdiensgroepe ongemaklik kan wees om sulke frases in advertensies te hoor of sien, is dit egter nie ʼn waarborg vir die verwydering daarvan nie. Veral wanneer die konteks van die advertensie nie ʼn aanstootlike boodskap kommunikeer of afbreuk doen aan ʼn bepaalde godsdiensgroep of godsdiens in die algemeen nie.

Suid-Afrika is ʼn sekulêre samelewing met veelvuldige godsdienste, sê die raad, en daarom is dit byna onmoontlik om aan alle kerkgroepe en denominasies se reëls te voldoen. Indien daar gehoor gegee word aan alle godsdiensgroepe se vereistes, sal adverteerders byvoorbeeld ook nie varkvleisprodukte of vroue met onbedekte hare in hul reklame mag gebruik nie.

“Dit is nie redelik dat ʼn lid van ʼn bepaalde godsdiens verwag dat advertensies aan al reëls van hul godsdiens moet voldoen nie. Daar word dus bevind dat die advertensie nie in stryd is met klousule 1 van Afdeling 2 van die Gedragskode vir die Reklamepraktyk nie.”

Die raad het ook aangevoer dat luisteraars waarskynlik nie hul siening van God sal verander as gevolg van hierdie advertensie nie. Dit is boonop aanvegbaar dat ʼn persoon wat God aanbid deur dié advertensie aangemoedig word om te begin laster.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.

25 Kommentare

jongste oudste gewildste
SwartBees

@Mevrou Vanessa Roux. Ek is saam met jou op die een. Ons is nie onder klippe uit gebroei nie. DIT IS ‘n KLAP IN DIE GESIG VAN MY GODSDIENS, MY GELOOF, MY INTEGRITEIT EN MY WAARDES. Maar wat kan ons anders verwag van mense wat die knie buig teenoor die anti-chris.

Swerwer

Vanessa Roux ek stem 100% saam met jou, en ondersteun jou.

Johann

En dis wat gebeur as “mense regte” ter wille van politieke gewin BO ALS EN ALMAL gereken word.

Verenzo

Dis so hartseer om te sien dat die gemiddelde christen nie weet wat die Naam van die God van die Bybel is, asgevolg van die bybelvertalers wat Vader se Naam meet as 7 000 keer vervang het met die woord “HERE”. Die woord wat op manstoilette se deure staan. Deur die woord “here” te gebruik oortree jy nie die Gebod wat se “Jy mag die naam van YHWH jou God nie ydellik gebruik nie”, want HERE is nie Sy Naam nie.

Wielspore

Die woord jir in die advertensie het geen verwysing na God (Here), in die taal wat gebruik word beteken jir dan eerder irritasie, ergernis of ontsteltenis.
Ons almal het ‘n reg op ons eie opinie en dit is glad nie afdwingbaar op iemand anders. So as jy met iemand verskil, gee jou opinie, moet nie ander mense se tyd mors on jouself te bevorder.
Gaan kuier bietjie in die Kaap, jou mond sal oophang as jy hoor hoe word daar Afrikaans gepraat word.