Dié banke het gelukkigste kliënte

Foto ter illustrasie. (Foto: Rupixen.com/Unsplash.)

Capitec het verlede jaar weer koning gekraai tydens Consulta se jaarlikse kliëntetevredenheidspeiling.

Dít terwyl Absa en Standard Bank onder die bedryfstandaard lê.

Volgens die Suid-Afrikaanse indeks vir kliëntetevredenheid (SA-csi) in bankwese, is Capitec die bank met die gelukkigste kliënte – selfs tydens die Covid-19-pandemie. Nadat 12 500 Suid-Afrikaners aan dié meningspeilings deelgeneem het, het Capitec ʼn tevredenheidstelling van 84,7% behaal.

“Die pandemie het mense gedwing om hul prioriteite te herevalueer. Capitec het egter besluit om ʼn vennoot te wees en kliënte in staat te stel om beter te leef deur betalingsverligting aan te bied,” sê Gerrie Fourie, uitvoerende hoof van Capitec.

Naas Capitec het African Bank ʼn tevredenheidstelling van 83,4 % behaal, met Nedbank (81,1%) en FNB (80,2%) kort op hulle hakke.

Absa (78,6%) en Standard Bank (77,7%) het egter die laagste tellings van die ses grootste banke in Suid-Afrika behaal. Hoewel albei hierdie banke sedert 2019 verbeter het, is hulle steeds onder die bedryfstandaard van 79,6%.

“Absa en Standard Bank het die afgelope vyf jaar slegter gevaar as die bedryfstandaard. Dit dui daarop dat hulle steeds sukkel met hul waardeaanbod aan hul kliënte,” sê Ineke Prinsloo, hoof van kliënte-insigte by Consulta.

“Dit was ʼn onstuimige jaar wat kliëntetevredenheid en lojaliteit betref, aangesien banke se dienste radikaal verander het deur digitalisering en afstandswerksmodelle. Selfbedieningskanale, kunsmatige intelligensie-robotte en apps het die dinamika tussen banke en kliënte verander. Hoewel dit noodsaaklike maatreëls was, het dit ook beduidende gevolge vir kliënte se toekomstige ervaring, verwagtinge en tevredenheid.”

Volgens SA-csi het Capitec (76,7%), African Bank (76,2%), Nedbank (73,5%) en FNB (72,8%) die mees lojale kliënte. Dié banke se punte is boonop ver bo die bedryfstandaard van 71,6%.

“FNB het egter ʼn daling in sy telling van 2016 gesien. Vyf jaar gelede het hy ʼn hoogtepunt van 75,3% bereik en verlede jaar het dit tot 72,8% gedaal. Dit is duidelik dat daar ʼn gebrek aan innovasie of differensiasie is en sedert al die banke tegnologiese gelykheid bereik het, het hy sy waardeaanbod van die ‘digitaal gedifferensieerde bank’ verloor,” sê Prinsloo.

Nedbank het die grootste groei in sy lojaliteitsyfers getoon en hy het van 69,4% in 2016 gestyg tot 73,5% verlede jaar.

Absa en Standard Bank het weer die laagste telling in dié kategorie behaal met 70,4% en 69,3% onderskeidelik. Lojaliteit by dié banke het egter verbeter oor die afgelope vyf jaar.

Prinsloo sê dat Capitec tops is met die minste kliënteklagtes (11,9%) gevolg deur African Bank (14%), Standard Bank (22,5%) en FNB (23%).

African Bank het Capitec egter verbygesteek met sy persentasie opgeloste klagtes (59,7 %) en Capitec se 55,4 %. Dié tellings is glo in ooreenstemming met internasionale maatstawwe. Standard Bank het derde gekom met 51,9 % en FNB laaste met 49,8 %,

“Standard Bank en FNB is albei onder die industriestandaard en ongeveer die helfte van alle klagtes was slegs voldoende opgelos.

“Dit is duidelik dat hoewel die Suid-Afrikaanse banksektor wêreldklas is ten opsigte van kliëntetevredenheid, is daar steeds sommige banke wat wêrelde voor hul eweknieë is in die hantering van kliënte se behoeftes tydens die pandemie,” sê Prinsloo.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

12 Kommentare

jongste oudste gewildste
Joe Olivier

‘N goeie vriend van my praat altyd van die bank kartel. Ek stem saam met hom. Wanneer die son skyn gee hulle vir jou ‘n sambreel en wanneer dit begin reën dan vat hulle hom terug.

Johan

Vir wie het hulle gevra seker net die top bestuur want Capitec is useless hulle block jou pemanent dan moet jy hulle gaan sien om kaart te aktiveer. Ook die enigste bank wat nie aan kwotas voldoen nie my vermoede. Persone gebruik hulle want diensgeld is min al rede. Die dag as hulle ATM nie werk nie moet jy ander bank gebruik want hulle het nie tellers vir ontrekkings nie. Capitec is n regte derde wereldse bank.

La-di-da

Ons werkende ouer mense (bo 60) wat nog moet werk om die pot aan die kook te hou, het die afgelope 2 jaar verarm. Derhalwe het ons banke verander en gekies met die minste koste en “red tape”. Capitec het elke keer bo uitgekom. Is hulle dalk die bank van die toekoms van armes?

Elsabe

Dit hang natuurlik af van wat jy van jou bank benodig; Fondse en hulle wil nie help nie? Ens. Banke deesdae word beman, en bestuur, deur troppe ander as in die vorige … mellinnium. Natuurlik sal dit verander. Ons moet maar aanpas. Hoe ouer jy word, hoe minder lus het jy vir verandering. Ek vra nie baie van my bank, FNB en ek kry net baie goeie diens van hom (as dit ‘n ‘haar’ was, het sy beter gedoen ;) ). Ek het nie eens nodig om ‘n kaart aan te vra as die vorige byna verval, ek word per… Lees meer »

Hennie J

Waarom is ek nie verbaas dat ABSA heel laaste is nie?