E-tol bring minder geld in: ‘Dit werk nie,’ sê DA

e-tol

Argieffoto

Die Suid-Afrikaanse Nasionale Padagentskap (Sanral) kon daarin slaag om slegs R687,7 miljoen van e-tol vir die 2018-’19-boekjaar in te vorder vergeleke met die vorige jaar se R1,87 miljard. Dit dien as bewys dat e-tol nié werk nie, sê die DA.

Fred Nel, die party se skadu-LUR vir vervoer en paaie, het Sondag in ʼn verklaring gesê dié inligting is in Sanral se geïntegreerde jaarverslag bekend gemaak, wat ook daarop dui dat die onderneming ’n waardedaling van R10,04 miljard op sy totale e-tolhandel beleef het.

Nel voer aan dat Gautengse motoriste sedert die aanvang van e-tol in 2013 weier om daarvoor te betaal. “Dit is hoogtyd dat ʼn oplossing vir e-tol in Gauteng gevind word,” het hy gesê.

Fikile Mbalula, minister van vervoer, was veronderstel om teen einde Augustus ʼn aankondiging oor e-tol te doen, maar het vir uitstel gevra om eers met alle belanghebbendes te vergader.

“Daar is reeds ’n maand verby en ons wag steeds om te hoor wat die oplossing vir e-tolgeld gaan wees. Die DA is gekant teen die implementering van e-tol, want dit is ’n onbillike belastinglas op ons inwoners wat reeds sukkel om kop bo water te hou,” het Nel gesê.

Volgens Nel gaan Sanral ’n verdere daling in die invordering van e-tolskuld sien indien daar nie vinnig planne beraam word nie. Die DA sal dus voortgaan om druk op David Makhura, Gautengse premier, uit te oefen om ’n interregeringsgeskil oor e-tolgelde in te dien en eerder brandstofheffings te gebruik om e-tol te vervang en nie reddingsboeie aan staatsondernemings (SOE’s) te verskaf nie, het hy gesê.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

14 Kommentare

Arie ·

Die anc sal nooit erken dat iets wat hulle ingestel het nie werk nie, dis hoekom ons land so lyk

Ep ·

Arie ek stem saam jou Kan ons korrupte anc regering net EEN instelling noem wat hulle ingestel het wat n sukses is Net een!!!! Tot ons paaie/strate word na hul kaders genoem wat ONS (voor en met 1994) gebou het want hulle is nie eers trots op hul eie gemors brousel werke

De Villiers ·

@Koos, as net korrupsie en diefstal alleen hokgeslaan word in die ANC, is daar ook oorgenoeg kapitaal beskikbaar wat e-Toll kan vervang. Dis eintlik die oplossing.

Koos de Meyer. ·

As die heffing wat ons alreeds op brandstof betaal plus ons lisensie geld sal dit nie nodig wees om nog e tol te hef om die paaie te onderhou nie.

Chris Ws ·

Dis ‘n sirkus.Hulle moes geweet het e-tol gaan nie werk nie VOOR hulle dit inwerking gestel het.Maar as die brein krag ontbreek . . . . . . . . . kry vir julle anc!

m ·

Lees ek reg, het hulle 1.2 miljard rand minder in die boek jaar ingesamel. Wat ‘n joke!! Hoeveel huise kon hulle nie met daai geld bou nie? Dis absurd, wie in hulle regte mind kan vir die clowns stem?

Tiger ·

As hulle van die begin van e-tol af eerder net 1 sent per liter by die prys van brandstof gevoeg het in Gauteng sou hulle miljarde rande gemaak het teen die tyd inplaas van miljarde Rande verloor het.Maar die anc is mos SLIM!

Lana ·

Ons het 5 jaar terug emigreer en ons kry steeds Sanral e-posse om te sê ons skuld hulle 22 sent. Nie eens E-tol se boekhouding werk nie …

Joe Olivier ·

Die oplossing is voor die hand liggend. Die anc moet hul voorverkiesings belofte nakom en e-tol skraap. Gebruik dan die oorhoofse strukture vir wetstoepassing. Ek belowe hulle daar sal ( indien dit effektief bestuur word ) meer geld ingevorder word as met e-tol.

Kaas ·

As jy brandstof bly op stoot gaan kos en alles so duur word dat die mense op die laagste inkoms groep n revelusie begin en dan is die kaders af van die greyvy trein en hulle weet dit .

Chris Ws ·

Het daar al EEN landwye betoging plaasgevind as die brandstof pryse styg?NEE!Dis waarom die “kaders” nie ‘n vlenter omgee om ‘n belasting heffing van R3.65 PER LITER op petrol te hef nie.Maar die miljoene liter brandstof wat met tenkers ELKE dag na buurlande vervoer word gaan SONDER daai heffing uit die land uit.Hoekom?Dit beteken ONS subsidieer Botswana,ZImbabwe,Mosambiek,Saziland,Lesotho en waarskynlik ook nog ‘n paar ander afrika lande.DIT is waar die groot probleem le en waarteen betoog moet word.

Frans C ·

Volgens verduidelikings oor die stelsel is die ‘Infrequent user discount:

“100% discount (i.e. free use) for vehicles with fewer than 30 gantry passes during a year. The year starts on 1 April and ends on 31 March. However, should the vehicle exceed 30 gantry passes during this time, all gantry passes including the first 30 would need to be paid for.”

Dit is natuurlik ‘n onsinnige vergunning vir gebruikers van tolpaaie tussen hul huis en werksplekke.Wonder hoeveel mense is egter bewus hiervan en het al ‘n E-tol rekening
ontvang vir ’30 gantry passes’ in ‘n jaar.

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.