Enorme hulppakket vir taxibedryf

vervoer taxi minibustaxi taxi taxistaanplek

Die hulppakket aan die taxibedryf is amper vier keer hoër as dié aan ander bedrywe. (Foto: Oupa Mokoena/ANA)

Die departement van vervoer het ʼn reddingspakket van R1,135 miljard vir die taxibedryf – een van die grootste verligtingspakkette aan enige bedryf – bekend gestel.

In vergelyking hiermee het die meeste ander bedrywe pakkette van naastenby R350 miljoen ontvang om hulle te midde van die Covid-19-pandemie en afsonderingsregulasies wat daarvoor ingestel is, aan die gang te hou.

Die minister van vervoer, Fikile Mbalula, het Vrydag gesê die hulppakket is ook ʼn geleentheid om die taxibedryf op lang termyn te formaliseer.

“Ons het ooreengekom om hulp aan die bedryf in die vorm van ʼn eenmalige ex gratia-betaling aan taxibedieners te verskaf. Daar moet benadruk word dat dit nie vergoeding vir verlies aan inkomste weens Covid-19-beperkings is nie, maar eerder regeringshulp binne die beskikbare hulpbronne en vermoëns,” het Mbalula gesê.

“Die verligting moet ook beskou word as ʼn geleentheid wat die Covid-19-pandemie geskep het om langtermynvolhoubaarheid van die bedryf deur formalisering en uiteindelik subsidiëring te bereik.”

Mbalula het gesê die regering het die negatiewe uitwerking weens die afkondiging van ʼn ramptoestand op die taxibedryf oorweeg. Taxi’s kon onder meer net 30% van hul normale passasierkapasiteit vervoer, ʼn verbod is geplaas op reis tussen provinsies, grense is gesluit en daar was beperkte bedryfsure.

taxi taxistaanplek minibustaxi vervoer pendel ry reis

Die minister van vervoer, Fikile Mbalula, het Vrydag gesê die hulppakket is ook ʼn geleentheid om die taxibedryf op lang termyn te formaliseer. (Foto: Bongani Mbatha/ANA)

“Bogenoemde maatreëls het beteken die sektor is bedryf teen minder as 60% van sy vlootgrootte en hy het 30% minder van sy gelisensieerde kapasiteit vervoer. Amper 20% van die bedryf het ʼn algehele verlies aan inkomste ondervind. Dit geld veral vir langafstand- en oorgrensdiensverskaffers wat direk geraak word deur die sluiting van landsgrense en die verbod op interprovinsiale reis.”

Mbalula het gesê die departement het kennis geneem van die bedryf se hewige beswaar dat die hulppakket en die formaliseringsproses van die taxibedryf aan mekaar gekoppel word.

Die uitbetaling van die geld sal deur die Suid-Afrikaanse Inkomstediens (SAID) gedoen word en streng bepalings geld. Voorwaardes sluit in dat die taxionderneming formeel as ʼn sakeonderneming geregistreer moet wees; dat die onderneming ʼn sakebankrekening moet hê waarin die geld betaal sal word; dat die onderneming vir inkomste- en ander verwante belasting geregistreer moet wees; asook dat die taxibediener in besit van ʼn geldige bedryfspermit, of kwitansie vir die aansoek daarvoor, moet wees.

Die taxibedryf vervoer die meeste passasiers in die land. Nagenoeg 5,4 miljoen mense onderneem elke dag sowat 15,6 miljoen passasiersreise in ʼn taxi.

(Foto: Courtney Africa/ANA)

Mbalula het gesê die bedryf genereer ʼn inkomste van nagenoeg R40 miljard per jaar en enigiets tussen 250 000 en 300 000 taxi’s skep sowat 350 000 direkte en indirekte werksgeleenthede.

In dié stadium is daar 137 000 wettige taxi’s in die land met die nodige bedryfslisensies wat by die departement geregistreer is. Nagenoeg 113 000 taxi’s word onwettig bedryf met die kwitansie wat wys dat hulle aansoek gedoen het vir ʼn bedryfspermit. “Die feit dat jy vir ʼn permit aansoek gedoen het, beteken nie vanselfsprekend dat ʼn permit aan jou uitgereik is nie,” het Mbalula gesê.

Suid-Afrika het ook nagenoeg 25 000 geregistreerde metertaxi’s, 63 188 e-taxibestuurders, asook 1 900 oorgrens-taxibedieners wat in Suid-Afrika geregistreer is.

Die taxibedryf het intussen versoek dat interprovinsiale en oorgrensreise weer toegelaat word en dat ʼn moratorium op voertuigterugnemings, asook ʼn verlengde betalingsvakansie vir taxibedieners wat in geldelike moeilikheid is, ingestel moet word.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

31 Kommentare

jongste oudste gewildste
Burgermeester

Geldjie vir ‘n kruisie!

Willem

Taxi bedryf wat nie ń sent belasting betaal nie, wat nie e tol betaal nie kry hulp van regering. My kind moes sy besigheid toemaak want hy is wit en kry nie ń sent nie al het hy belssting betaal. Nou mag ek nie kwaad word nie

Sakkie

Siestog niemand anders het of is nog besig om skade te ly nie

Kokerboom

Ek voel dis uiters diskriminerend teenoor ander bedrywe soos toerisme en restourante wat netso belangrik vir ekonomie is. Dis ‘n goeie meevaller vir taxibase wat meer as een taxi besit.

SomeOne

waar kom al die geld vir die pakette vandaan, net november 2019 was daar geen geld vir enigiets beskikbaar