Ford-aanleg in Silverton gaan van krag tot krag

Ford se fabriek in Silverton, Pretoria. (Foto: Verskaf)

Ford se fabriek in Silverton, Pretoria vervaardig drie verskillende modelle vir 148 markte wêreldwyd. Dié modelle is die Ranger, Everest en Raptor. Maar dis nie só eenvoudig nie.

Onthou, ʼn Ranger het drie bakstyle: enkel, super en dubbelkajuit. Dán is daar linker- en regterhandstuur. Dit is ook nie die enigste verskille nie – elke mark se konfigurasie verskil. Ek het gister ʼn swart supercab Ranger Limited met ʼn linkerhandstuur gesien. Iets wat ons nie hier kry nie.

Wat ek probeer verduidelik, is hoe ingewikkeld die proses is. Elke harnas, wiel, enjin, naamplaatjie en onderdeel is op die perfekte tyd by die produksielyn.

As ʼn mens langs die produksielyn in die trollie ry, kan ʼn mens nie anders as om jou te vergaap aan hoe presies alles inmekaar pas nie. Toe begin ek dink … hoe berei Ford hom voor vir skommelinge in die mark?

Ford se fabriek in Silverton, Pretoria. (Foto: Verskaf)

As Ford skielik twee keer die aantal Rangers verkoop, moet hulle iewers vandaan kom. Wat gebeur as hul mededingers skielik ʼn reuse-aanbod in die mark gooi en hul verkope neem af? Toe begin dit insink van hoe ʼn groot onderneming dit is om voertuie te bou. Enige plek in die wêreld. Dán neem ek nie eens ons wispelturige mannekrag in ag, nog minder die vakbonde nie.

Nietemin, Ford se nuwe Ranger skiet die ligte uit oor die hele wêreld, en met die nuwe Raptor kan Ford eenvoudig net nie byhou nie. Die oplossing is eenvoudig. Wel, eintlik verskriklik ingewikkeld, maar die feit bly staan dat Ford ʼn derde skof moes inbring in Silverton.

Dis nou nie net so eenvoudig soos bou ʼn ekstra 214 karre ʼn dag nie. Daar moet 1 200 mense aangestel word. Hulle moet opgelei word. Wanneer gebeur daai opleiding? Wie doen dit?

Ockert Berry, Ford se adjunkpresident: Bedrywighede, sê hulle het reeds verlede Maandagaand die derde skof afgeskop.

Ford se fabriek in Silverton, Pretoria. (Foto: Verskaf)

Hy’t gedink die eerste skof sou in die omgewing van 50 tot 60 karre kon oplewer. Die manne het hul staal gewys met ʼn indrukwekkende 120! Ford glo dat die derde skof teen kapasiteit sal loop teen Augustus. Die verhoogde kapasiteit by die aanleg is nie die enigste probleem of oplossing nie. Daai karre wat vervaardig word, moet uitgevoer word.

Durbanhawe hardloop op grond van kapasiteit en die opeenhoping daar kan nie eenvoudig opgelos word nie. Ford het dus besluit om ʼn multi-port-strategie te gebruik. Hulle sal nou 1 000 karre per maand deur Port Elizabeth uitvoer. Neale Hill, besturende direkteur van Ford Motor Company South Africa, sê die operasies by Port Elizabeth se hawe is fantasties en hulle sien ʼn puik toekoms vir Ford daar.

Ford se fabriek in Silverton, Pretoria. (Foto: Verskaf)

Ford se beleggings van R11 miljard oor die afgelope dekade baat nie net vir Ford nie. Ook nie net die 1 200 personeellede nie. In die hele toevoerketting is daar 10 000 poste en in die hele waardeketting 60 000 poste geskep. Dis fantasties vir ons ekonomie.

Ford se Struandale-enjinaanleg in Port Elizabeth is ook nou volstoom aan die gang en bou 250 000 enjins per jaar vir plaaslike gebruik en uitvoermarkte.

In ʼn mark waar politieke onsekerheid en wispelturige wisselkoerse amok maak met handel in Suid-Afrika, is dit gerusstellend dat dit só goed gaan by Ford.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

23 Kommentare

jongste oudste gewildste
George

Een ding om getalle te kry en die produk bly maaaaaaaar ja sal niks verder se nie arme ford as julle wakker skrik is julle koffie koud . Kry kwaliteit reg

Lolla

Dis nie net Ford wat so werk nie, gaan na die Isuzu, Toyota, Nissan aanleg en presies dieselfde word daar gedoen!

Johann M van Heerden

Dit is goeie nuus vir ‘n slag. Net jammer ons word deur politici in die voet geskiet.

Jepetto

George ek sien Ford gaan nog aanstellings doen Eks seker hulle sal jou kundigheid waardeur doen aansoek ek sal vir jou a toutjie trek daar ek ken iemand

Alida

Wonderlik Ford SA het dit nodig veral die werkskepping
Dankie!