Foto’s: SA kry langste glykabel oor see

Die glybaan begin bo-op die rotse en strek 1,1 km oor die see. Die foto is geneem voor die konstruksie voltooi is. Foto: Susan Purén

Die wêreld se langste glykabel oor die see open binne enkele dae in Mosselbaai in die Suid-Kaap.

Die finale afronding word tans gedoen na langer as ʼn jaar se noukeurige beplanning en as die weer saamspeel, kan avontuurlustiges reeds die komende naweek hul volgende adrenalien-inspuiting op die glybaan kry.

“Dit gaan 1,1 km van skreeuende plesier wees,” sê Clinton Lerm, die eienaar van SA Forest Adventures wat die glykabel in samewerking met die Mosselbaai-munisipaliteit oprig en bedryf. Hy is oortuig dat die glykabel ʼn nuwe maatstaf vir dié soort ervaring gaan wees en dat dit toerisme in die Tuinroete, en veral in Mosselbaai, ʼn reusehupstoot sal gee.

Te oordeel na die sowat 500 000 trefslae wat die #MosselBayZipline-hutsmerk binne ʼn kort tydperk op sosialemediaplatforms gekry het, gaan die Suid-Afrikaanse toerismebedryf ook oor die algemeen by die projek baat.

Clinton Lerm (links), eienaar van SA Forest Adventures, en Jody Marais, een van die operateurs, by Mosselbaai se nuwe glybaan. Foto: Susan Purén

Lerm sê hy ontvang daagliks navrae van toergidse uit die buiteland wat groepe toeriste, juis oor die glybaan, na Mosselbaai wil bring.

Die baan strek van die hoë kranse wes van die Cape St. Blaize-ligtoring tot by die dek van die akwarium by Mosselbaai Punt. Mense wat die glybaan gebruik, sit in ʼn harnas wat oor die see aan ʼn kabel gly. Die rit duur tussen 70 en 80 sekondes en ’n snelheid van tot 80 km/h word behaal.

Die uitsig is op die kranse en grotte langs die kus, die brekende branders, die oseaan en dis nie onmoontlik om selfs ʼn blik op die seelewe te kry nie. Dis waarskynlik dieselfde prentjie wat die seevaarder Bartolomeu Dias gesien het toe hy in Februarie 1488 die eerste Europeër was om voet aan wal in Suid-Afrika te sit toe hy by Mosselbaai aan land gegaan het.

Buiten die plesierige gille van die mense op die glybaan, geskied die rit feitlik geruisloos en sonder die lawaai wat gewoonlik by glybane gehoor word. Metaal skuur nie teen metaal nie, aangesien die katrolle van teflon en die kabel van plastiese vesel vervaardig is. Al die toerusting is dus ook roesvry en perfek vir die vogtige seeklimaat maar kan steeds tot 26,2 ton se gewig dra.

Foto: Mosselbaai-munisipaliteit

Private voertuie word nie by die beginpunt op die kranse toegelaat nie omdat dit in ʼn natuurgebied is en deelnemers word in groepe aangery nadat die administrasie by die onderpunt afgehandel is.

Kinders onder ses jaar en swanger vroue word nie toegelaat nie en die gewigsbeperking is 120 kg. ʼn Rit kos ʼn stewige R450, maar Lerm sê daar sal van tyd tot tyd spesiale aanbiedinge vir Suid-Afrikaners wees.

“Geen koste was ontsien tydens die beplanning en konstruksie nie en die veiligheidsaspekte voldoen aan internasionale standaarde,” sê Lerm.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

40 Kommentare

Lettie ·

Klink vir my na groot pret. Sal spaar op sjokolade dan dien dit dubbele doel…..hehehe

Hanno ·

Ontspan. Deelname is nie verpligtend nie.
Ek sal beslis daar gaan gly.
Kan mense net oor NIKS positief wees nie? Regtig, NIKS nie?

SAner ·

Haha, ek sal dit ook nooit vertsaan nie, die ouens het seker swaar gekry toe die kommentare gesluit was oor Desember.

Jaco ·

Belaglikke fooi, deelbame is dalk nie verpligtend maar naby Franchoek kos dit dieselde verskil is net Franschoek is 12 lyne vs 1 en 3-4uur avontuur vs n paar sekondes. Ek sal kies om nie vir n “ride” gevat te word nie letterlik en figuurlik

gatiep ·

Die lees van kla briewe is ook nie verpligtend vir jou nie so moenie kla daaroor nie.Gun ander mense ook om iets te se al stem jy nie saam daarmee nie.
Meeste Suid Afrikaners sal nooit geld he om hulle vamielie daar te kan vat nie,dink dis rede om te kan kla ja.

Marianna Meintjies ·

Ai almal wat so kla, kry ‘n lewe. Ek sal nie daar kan gaan nie. (Geldelik en miskien te oud) maar ek wens die organiseerders alle voorspoed toe. Nou kan Knysna ook klaarkom. Wie gaan daar kla? Geluk Clinton en spanne.

EO ·

Dankie Hanno, ek stem 100% saam met jou. Party mense leef maar in hulle eie negatiewe wêreldtjie.

Marius ·

Jy weet nie waarvan jy praat nie. Mosselbaai munisipaliteit is die beste in die land! Doen maar ‘n bietjie navorsing voor jy snert kwytraak.

Maureen van Dyk ·

Dit gaan ‘n nagrit wees – oë styf toegeknyp en moenie te hard gil nie, netnou sluk jy ‘n seevoël in!

Magda ·

Die kabel kan 26 ton hanteer maar gewig beberking is 120kg ……….??????

Vleis ·

Die kabel kan 26 ton ( 2600 kg ) hanteer maar as jy soos ek n paar kilo bo 120 is gaan die ding breek ?

1 en 1 maak nie vir my 6 hier nie :)

Gerhard ·

Hoe langer die kabel hoe meer weg dit op sigself. Hoe sterker die wind wat waai hoe groter die kragte op die kabel. 120 kg met ‘n ruk daarmee saam is baie meer as 120kg. Dalk is die beperking in die harnas en nie die kabel nie!

Maureen van Dyk ·

Dit gaan ‘n nagrit wees – oë styf toegeknyp en moenie te hard gil nie, netnou sluk jy ‘n seevoël in!

KaterinaKat ·

Now that looks like spectacular fun! As ek geld gehad het vir n vakansie daar rond sou ek beslis wou gaan. Nie goedkoop nie maar soms moet mens maar uithaal en wys vir iets besonders soos hierdie.

Tegnies ·

Tegnies gesproke is die Pulley wat op die kabel hardloop se gewigsbeperking 120kg.

Hannes Bosman ·

Ek is seker die pully kan 200kg hanteer maar hoekom druk tot sy max. Selfde as n motor se engine. Kan rev tot 12000 of 9000 of watookal maar glo my.. hy gaan mos breek as jy hom in die max ry. Minder sluitasie op 120kg dus minder maintenance op die pully. Almal wil veilig wees of nie..?

Anoniem ·

Goed ons kom Desember. Daar is darem tyd om ons gewig reg te kry. Altans ek hoop so.

Sal dit doen ·

Wat kos ‘n aandjie uit saam met familie/vriende of selfs ‘n spa behandeling? Met hoeveel stap mens uit ‘n winkel as jy R 450 het? Ag nee dit is glad nie so erg nie. Mens lewe net eenmaal en kan hier en daar ander elke dag goedjies uitsny om te spaar. Boonop help dit die ekonimie en toerisme. Lyk na pret.

Maria ·

oooooo lekkerrrrr ek sal gaan vol pret en n uitdaging nice ….nice…

Lettie ·

Klink vir my na groot pret. Sal spaar op sjokolade dan dien dit dubbele doel…..hehehe

Wielspore ·

Joyride – Roxette, vir die wat wil, vir die wat kan.
Noride – Klakouse, vir die wat tuis bly en oor alles kla.

Sonja theron ·

Ja neee. Hier word ons Suid Afrikaners alweer vir n “ride” gevat. Darem n bietjie duur vir 80 sekondes se pret.

Sybrand ·

Dinge is so stadig in mosselbaai die ding gaan seker 15 Januarie 2021 oop maak as almal klaar huistoe is , Awesome plek , maar hel die beisghede en locals is darm stadig verby

Wessel ·

Ek het die eerste “booking” op hulle webwerf gedoen. Hulle maak eers 1 Februarie 2020 oop.

**anoniem** ·

Sybrandt dit is ‘n algemene ding in die Kaap….alles en almal werk op ‘n stadiger pas as in Gauteng. Geen gejaag in die Kaap net ontspan en rustig wees.

S.M. ·

Hoeveel voëls gaan in daardie kabel vasvlieg…? Mense dink net nie!

**anoniem** ·

PJG, daar word plastiekvesel kabels gebruik, geen staal of yster nie.

Ingrid ·

Stem saam met Sal dit doen. Helikopter by V&A Kaapstad beloop R2000+ vir 15 min. Ons kuier het high tea by Mount Nelson ingesluit wat R425 pp was en die cherry op die koek was. Elke stukkie genot het sy prys. Ek stem saam dit is duur, maar as jy dit kan bekostig, doen dit en geniet jou lewe. Dis nie asof jy dit elke dag gaan doen nie. Ek bère niks vir die 2de vrou nie.

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.