“Wanneer daardie klante weer instap, gaan hulle waarskynlik soos die koningmoeder op die hande gedra word.”
Só skerts Enzo Cocca, algemene groepbestuurder by Simply Asia, nadat ʼn klant verlede week ʼn allemintige fooitjie van R6 000 vir werkers by die restaurant se Durbanville-tak gelaat het.
Cocca sê die egpaar en hul twee kinders het Vrydagaand by die restaurant kom eet en is bedien deur ʼn kelnerin genaamd Violet.
“Dit was baie besig – dis ons besigste tyd van die week, maar alles het soos gewoonlik verloop. Hulle het geëet en daarna vir die rekening gevra,” sê Cocca.
Dié het R453 beloop.
Die klant het egter ʼn fooitjie van R6 000 bygevoeg, tot groot konsternasie van die kelnerin. Violet het aanvanklik dubbel seker gemaak dat die klant werklik dié bedrag by die rekening wou voeg en het later selfs die restaurantbestuurder laat kom sodat hy nóg ʼn keer kon seker maak daar is geen fout of misverstand nie.
Cocca sê die klant, ʼn gereelde besoeker aan die restaurant, het gesê die gesin het lekker geëet en het benadruk dat die bedrag heeltemal korrek is.
Hy het ook gevra dat die geld deur al die werkers in die restaurant – 12 in totaal – gedeel word. Elke werker het dus R500 ontvang.
En hoewel hy nie omgegee het dat die nuus oor sy weldaad gedeel word nie, het die klant daarop aangedring om naamloos te bly, sê Cocca.
“Die uitwerking daarvan was opvallend. Die personeel was oorstelp van vreugde en stap almal rond asof hulle die boerpot gewen het.
“Dit gaan egter nie oor die geld nie, maar oor ʼn onselfsugtige daad: Hulle wou ʼn bydrae vir die personeel maak wat almal ʼn moeilike tyd agter die rug het. Veral die kelners kon nie soos gewoonlik werk nie,” sê Cocca.
Suid-Afrika se inperkingsregulasies het in ʼn stadium ʼn algehele verbod op aansit-etes by restaurante ingesluit. Dit is later verslap om wegneemetes toe te laat. Die streng regulasies het die bedryf – en die duisende mense wat van werk in die sektor afhanklik is – met tye op hul knieë gedwing.
Cocca sê baie mense bestel steeds eerder wegneemetes en hoewel personeel ʼn basiese salaris ontvang, help fooitjies om hul salarisse aan te vul.
“Hulle is uit hul velle en só gelukkig,” sê Cocca.
Dear Customer
The anonymous tipper requested that the waiter (called Violet) confirm how many people was on duty during the Friday dinner rush and instructed that the R6000 tip should be split accordingly.
Best Regards
Simply Asia Team— Simply Asia (@SimplyAsia_SA) August 3, 2021
Hy sê hulle het die afgelope tyd ook opgemerk dat talle klante groter fooitjies as gewoonlik vir kelners gee.
“Dit is asof die publiek erkenning wil gee aan hierdie onbesonge helde met hoeveel ook al hulle kan bekostig.
“Dit was ʼn wonderlike ondervinding. Ons waardeer ons klante geweldig baie.”
Wat ‘n pragtige gebaar.
Ek stem saam. Dit is wat mens onbaatsugtig.
Hoe nice is dit ?
Lungi Hadede. The patron is sharing, and expected the tip to be shared, and you comment is that only one person must get the money?
Where is your ubunto?
Ai Lungi
Geld is volop .
Ek sien so, ja. Ek wonder waar dié mense wat so lekker kan uiteet en rojale “tips” kan los, werk, want ek – op my (bogemiddelde) salaris, kan nie eens bekostig om vis uit ‘n blikkie te eet nie ….
Lungi, don’t know you. Don’t want to know you.
G9ed om te sien ons kry onder die moeilike omstandighede nog sulke goedhartigheid.
Ek het al ‘n paar keer mense se huur betaal omdat hulle nie kon nie. Waar’s my artikel?
Moenie jou dade op aarde bekend maak, dan het jy reeds jou loon weg, gaan lees maar die groot Boek
Mooi, Baardman.
Ek het n vermoede wie die klant was. Ek glo baie ander weet reeds van hom op sosiale media.
Sjoe, wonderlike gebaar!
VaalDonkie, die Woord sê jou linkerhand moet nie weet wat jou regterhand doen nie. Het jy die huur betaal om erkenning te kry?
Julle mense moet leer wat sarkasme is
Ai Lungi, why you sooo negative?
Wonderlike gebaar. As mens kan, moet jy deel
Nou, is daar dan nie iemand daar buite wat met MY wil deel nie???????????????????
Lungi Hadebe weet natuurlik dat dit n chinese restaurant met native thai chefs is.
Violet on the other hand…… :-))
Hooo hê êh
In die huidige finansiele chaos, glo ek dat ‘n kelner/in breed sal glimlag met sulke liefdadigheid. Welgedaan – ons almal kan ‘n les hieruit leer.