Klasaksie teen Ford op pad

renisha-en-kaveen-jimmy

Foto: ’n Skermskoot uit eNCA se regstreekse uitsending van die mediakonferensie.

Die familie van Reshall Jimmy, die man wat in Desember 2015 in sy Ford Kuga in Wildernis in die Wes-Kaap doodgebrand het, gaan ʼn klasaksie teen Ford SA instel.

Dit kom te midde van berigte dat nog ʼn Ford Kuga vanoggend in Johannesburg in die ry aan die brand geslaan het. Ford SA het gister amptelik die sowat 4 500 Ford Kuga 1,6-liter EcoBoost-sportnutsvoertuie wat tussen Desember 2012 en Februarie 2014 in Spanje gebou is, herroep.

Jimmy se broer en suster, Kaveen en Renisha, en hulle regsverteenwoordiger, Rod Montano, het die media vanoggend in Pretoria tydens ‘n geleentheid van die Nasionale Persklub toegespreek. Die familie, wat ʼn Facebook-groep vir bekommerde Kuga-eienaars gestig het ná hulle broer se dood, het reeds 31 klagte aan die Nasionale Verbruikerskommissie oorhandig. Montano het gesê die uitstaande klagte van die 47 brandvoorvalle wat op die groep gedokumenteer is, sal ook ingevorder word vir die beoogde regsgeding en aan die verbruikerskommissie oorhandig word.

Renisha en Kaveen het nie mooi broodjies gebak oor sekere van die uitsprake wat Ford SA se bestuur gister tydens die herroeping gemaak het nie.

“Ek verstaan nie hoe die herroeping verskil van die veiligheidsinspeksies wat sedert Desember gedoen word nie. Kuga-eienaars het toe ook hul motors vir die nodige herstelwerk ingeneem en brande het steeds in die enjins ontstaan. Die Kuga moet volgens my heeltemal van die pad verwyder word,” het Renisha gesê.

Sy het ook die verbruikerskommissie aangevat omdat dit moeilik is om klagte by die kommissie te lê. “Die kommissie en ombudsman vir die motorbedryf het talle Kuga-eienaars van bakboord na stuurboord gestuur. In sommige gevalle is die bekommerde eienaars terugverwys na Ford wat hulle weer na hulle eie versekering verwys het,” het Renisha gesê.

Tervor Hattingh, woordvoerder van die verbruikerskommissie, het tydens die mediakonferensie verduidelik dat daar seker prosesse is wat gevolg moet word indien ʼn verbruiker ʼn formele klagte by die kommissie wil lê. “Die prosesse is om te verseker dat daar genoegsame bewyse is om die saak na die hof te neem, indien dit moet. Die kommissie het eenvoudig net nie genoeg hulpbronne om elke telefoonoproep en e-pos op te volg nie.”

Hattingh het gesê die verbruikerkommissie sal wel nou ʼn onafhanklike ondersoek van stapel stuur met al die bewyse wat hulle van die publiek en die Jimmy-familie ontvang het. “Kuga-eienaars kan steeds ʼn klagte by die kommissie lê of ʼn siviele saak instel, al is die voertuig herroep,” het hy gesê.

In tussen smag die Jimmy-familie na afsluiting. “Dit sal gebeur wanneer Ford verantwoordelikheid neem vir al die brande en amptelike verskoning aan ons ma vra. Ons as familie moet sedert Reshall se dood die gebeure byna daagliks herleef. Dit is tyd dat Ford besef Suid-Afrikaanse lewens is net so belangrik soos die lewens van Amerikaners. Ons het net soveel Kuga-brande gehad as wat in Louisville in die VSA plaasgevind het en die motor is daar aan die mark onttrek,” het Kaveen gesê.

Shaun Tompson, ʼn Kuga-eienaar van Vanderbijlpark, reken hierdie is beslis nie die einde van Ford SA se probleme nie. “Ford sê die Jimmy-saak is uniek en nie verwant aan die ander brandvoorvalle nie omdat die brand deur ʼn elektriese fout veroorsaak is. My Kuga het in September 2015 weens ʼn elektriese fout op die stelsel wat die sitplek verskuif, vlamgevat en in my motorhuis begin brand.” Tompson se Kuga is egter ʼn 1,5-turbo wat nié deur die herroeping geraak is nie. Hy het gesê hy weet van minstens nog een 1,5-Kuga wat uitgebrand het.

“As ons nie hierdie Facebook-groep begin het nie, sou Ford eenvoudig die hele saak net onder die mat ingevee het. Ford sê daar word dinge van die maatskappy gesê, maar dit is feite. Die hele saak is bitter swak gehanteer veral as ʼn mens in ag neem dat Ford reeds jare weet van verskeie brandvoorvalle oorsee en tog steeds besluit het om die Kuga plaaslik in die mark in te stoot.”

Vivienne Jordaan, ʼn Kapenaar wie se Kuga binne ʼn halfuur in November 2016 op die R300 uitgebrand het, het gesê sy het reeds haar dokumentasie en bewyse vir die regsgeding aan Montano oorhandig. “Dit gaan beslis nie oor geld nie, my versekering het reeds uitbetaal en ek het reeds ʼn ander motor. Ek ondersteun die Jimmy-familie ten volle in hierdie regsgeding. Die Kuga moet eenvoudig van die pad afgekry word om te verhoed dat nog iemand in die toekoms doodbrand.”

  • Lees al Maroela Media se vorige berigte oor die Ford Kuga.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

26 Kommentare

jongste oudste gewildste
Anet

Wat is ‘n klasaksie? Beteken dit ‘n spesifieke model?

Jaco

Motorfirmas het nodig om na hulle klante om te sien. Hulle is baie daaraan skuldig om die verbruiker te boelie. 15 jaar gelede was die eerste voorbeeld met GM en Isuzu toe die Isuzu n onderontwerpte onderstel gehad het. Nou is dit Ford wat blykbaar ook hul foute ontken. Groot boelies! Hoop motorfirma’s sal eendag uuteindelik ophou om boelies te wees teen onskuldige verbruikers.

KP

Dagvaar hulle. Dit is hoogtyd dat hulle verantwoordelikheid aanvaar.

Piet

Die eienaars van ander Ford modelle is nou so stil mens kan ‘n speld hoor val. Hulle het ons Toyota manne noudie dag lekker gas gegee omdat ons Toyotas so maklik omslaan. Ek weet meganiese betroubaarheid is nie al waaraan karre gemeet word nie, maar is dit nie maar die belangrikste nie? My 2L Toyota Hilux het 360’000Km geloop en is steeds die bakkie wat ek elke dag ry.

juhan

Ek het vannoggend my kar ingeneem ford toe, daar was vir my gese hulle het alreeds november my regstellings gemaak ,hulle moet net weer inspekteer en hulle stelsel opdateer so as my kar brand dan gan dit help om my yttebetaal ? Daar is geen oplosing nie assook geen antwoorde , Die Ford handelaars kan geen informasie gee nie assof hulle nie ingelig is wat aangan nie ,Die Diens en houding wat ek ontvang het is pateties.