Kleinhandeloorlog teen plastiek verskerp

So lyk PnP se nuwe vrugte- en groenterak. (Foto: verskaf)

Die oorlog teen enkelgebruikplastiek duur voort.

Die kleinhandelaar Pick n Pay het Maandag ʼn vrugte- en groenterak in 13 van sy winkels bekend gestel waar géén plastiek of verpakking voortaan gebruik gaan word nie. Dit is deel van ʼn toetslopie om te bepaal of klante bereid is om van voorafverpakte produkte na los produkte oor te skakel.

Paula Disberry, kleinhandelbestuurder van Pick n Pay, sê plastiekafval bly vir baie verbruikers ʼn groot bekommernis en die toetslopie gaan aan hulle die keuse gee om alledaagse vrugte en groente sonder plastiekverpakking te koop.

Altesame 12 produkte is deel van die projek. Dit sluit in sekere soorte sampioene, rissies, klein tamaties, groenbone, brokkoli en murgpampoentjies. Dit word gevoeg by die ander 35 los vrugte en groente wat reeds só beskikbaar is.

Papiersakke sal by die rak beskikbaar wees sodat klante hulle plastiekvrye, groentewinkel-geïnspireerde inkopies kan voltooi. Klante kan PnP se nuwe herwinbare netsakkies vir vars vrugte en groente teen R7,50 koop, of hulle eie verpakking saambring.

Die maatskappy sê hy hoop om die reeks selfs verder uit te brei, hoewel die verkope van los produkte in dié stadium net 10% uitmaak van die groente en vrugte wat in PnP-winkels verkoop word.

“Dit moet egter volhoubaar en sonder onbedoelde gevolge wees. Verminderde plastiekgebruik het ooglopende voordele, maar ons moet versigtig wees om nie die hoeveelheid kos wat gemors word, in die proses te verhoog nie,” sê Disberry.

Nie net beskerm verpakking vars produkte nie, dit verhoed ook dehidrasie en verleng die rak- en tuislewe van produkte. Voorafverpakte produkte kan met veiligheid aan kosbanke geskenk word, terwyl nie alle los produkte daarvoor geskik is nie.

“Vantevore was ons los produktereeks nie so gewild soos ons voorafverpakte produkte nie. Ons glo die neiging verander omdat klante toenemend meer omgewingsbewus is. Die uitwerking van plastiek [op die omgewing] is ʼn groot prioriteit vir klante. Ons gaan inkopiegedrag fyn dophou en as die proefneming suksesvol is, kan ons die projek na ander winkels uitbrei.”

Die kleinhandelaar Woolworths het verlede jaar ook ʼn projek begin om te probeer verseker dat niks van sy verpakkingsmateriaal later op stortingsterreine beland nie. Enkelgebruikplastiek word uitgefaseer en Woolworths hoop om teen 2022 al sy verpakking óf herwinbaar óf herbruikbaar te maak.

Die kleinhandelaar wil teen volgende jaar al volkome wegdoen met enkelgebruikinkopiesakke.

Food Lover’s Market doen ook weg met die gebruik van plastiekinkopiesakke. (Foto: Food Lover’s Market)

Die varsproduktegroep Food Lover’s Market het verlede jaar ook sy Withdraw the straw-veldtog afgeskop – ʼn projek om alle plastiekstrooitjies met papierstrooitjies te vervang. Die groep doen ook weg met die gebruik van plastieksakke by betaalpunte en papiersakke of bokse word gebruik.

Food Lover’s Market het toe gesê plastiekvrye opsies is deel van die groep se verbintenis tot volhoubare sakepraktyke en ʼn gesonde omgewingsafdruk.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.

28 Kommentare

jongste oudste gewildste
piet piet

Ek dink dit is n uitstekende plan en sal dit definitief ondersteun.

Tersia

……Papierstrooitjies met plastiek …. ?

Freud

Maroela… food lovers market het seker hulle plastiek strootjies met papier strootjies vervang een nie papier met plastiek nie.

Anoniem

Baie goeie idee, nou kan ons ten minste sien wat die werklike kwaliteit van produkte is. Met plastiek bedekte vooraf verpakkings was dit nie moontlik nie. Het al verskeie produkte na ‘n dag of 2 moes weggooi omrede ‘n mens nie kan sien wat binne die verpakking aangaan nie. Ek koop al lankal nie meer vooraf verpakte produkte nie, ook nie gemarineerde hoender nie. Dis net ‘n wegsteek plek vir kos wat “af” is.

Estelle

Werk al vir jare in Engeland