Kommer oor tolgeldstygings se tol op motoriste

Argieffoto

Met tolgelde wat Vrydag by tolhekke landswyd gaan styg, het die Automobiel Assosiasie (AA) sy kommer uitgespreek oor die impak van hierdie stygings tesame met verhogings in brandstofheffings wat ook binnekort in werking tree.

Die assosiasie sê in ’n verklaring dat motoriste beslis die verhoging in brandstofheffings wat op 3 April in werking tree, die koolstofbelasting op brandstof wat in Junie in werking tree, die waarskynlike verhoging in brandstofpryse in Maart en nou ook die styging in tolgeld, aan hul sakke sal voel.

Die AA sê hoewel tolgelde vir die Gautengse snelwegverbeteringsprojek (GFIP) in lyn met inflasie styg, bied dit nié vertroosting vir motoriste wat nié verhogings in hul lone of salarisse ontvang het nie of vir die wat selfs minder verdien.

“Dit kan gerieflik wees om verhogings in tariewe in lyn met inflasie te hou, maar die realiteit is dat veelvuldige stygings in belasting, heffings en tolgeld ’n kumulatiewe effek sal hê. Verbruikers wat reeds sukkel om kop bo water te hou in ons brose ekonomie, sal nou onder nog meer druk verkeer, met die gevolg dat baie mense gedwing word om besluite te neem oor hoe om hul e-tolgeld te betaal. Die Suid-Afrikaanse Nasionale Padagentskap (Sanral) mag dalk nié van die uitkoms van hierdie besluit hou nie,” sê die AA.

Volgens die AA is dié aspek veral belangrik, gegewe SANRAL se erkenning in die parlement in 2017 dat slegs 30% van motoriste e-tol betaal.

“Ons doen ’n beroep op Sanral om in ’n sinvolle dialoog met die motorisgemeenskap in Gauteng te tree in plaas daarvan om tolgelde bloot jaarliks ​​te verhoog. Deur tolgelde te verhoog, plaas SANRAL net nog meer druk op die 30% wat reeds betaal, in plaas daarvan om ’n nuwe oplossing vorentoe vir alle padgebruikers te vind en die oorblywende 70% wat nie betaal nie in die prentjie te bring,” sê die AA .

Volgens die AA jaag ʼn verhoging in tariewe nié net meer uit motoriste se sakke nie, maar maak dit sake moeiliker vir diegene wat opsoek is na werk aangesien min van hulle die huidige vervoerkoste kan bekostig, laat staan nog ʼn verhoging in pryse. ​​ “Dit is veral kommerwekkend gegewe die land se hoë werkloosheidsyfer,” sê die AA.

Die elektroniese tolwese (ETC) het met kommer gereageer op die AA se veroordeling van die 4,13%‑prysverhoging vir geregistreerde e-tolgebruikers in Gauteng.

“Dit is waar dat die maandelikse perk vir geregistreerde e-tolgebruikers met R10 in lyn met inflasie gaan verhoog – van R266 na R276 per maand. Geregistreerde e-tolgebruikers kan egter hul bydrae tot die Gautengse snelwegverbeteringsprojek (GFIP) beheer te danke aan die R276-beperking vir onbeperkte gebruik,” lui ʼn verklaring.

ETC wys daarop dat die faktore wat tot die inflasieverwante verhogings lei, soos die verhoging in Suid-Afrika se wisselkoerse, die internasionale olieprys of kleinhandelpryse, buite ETC en SANRAL se beheer is. “Ons het ook geen sê in die bedrag wat aan die regering betaal word in brandstofheffings of koolstofbelasting nie.”

Volgens ETC maak tolgelde dit moontlik om terug te belê in die padnetwerk. “Om te verseker dat Gauteng die sakereus van Suid-Afrika bly, moet hierdie netwerk behoorlik in stand gehou word en nuwe paaie dringend gebou word.”

ETC moedig alle padgebruikers met uitstaande e-tolskuld aan om Sanral te kontak om ’n betalingsreëling te tref. Kontak Sanral by 0800 726 725.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

29 Kommentare

jongste oudste gewildste
Hennie

Wat bedoel julle?

Jacques

Ja tipies ons regering se mentaliteit , skop n hond as hy le . Hoe ironies is dit nie dat die regerings mense met “branded” klere soos Daniel Hector ens kan rond loop terwyl die mense wat sorg dat hulle in die poste is letterlik kripeer , ek skaam my dood . Die kiesers ly altyd aan die kortste end , dit is net voor die verkiesing dat baie wonderlike beloftes gemaak word en daarna gebeur daar niks behalwe betaal vir nog foute van die regering se kant af .

Koei

So word die melkkoei gemelk.

J

Jaaaa petrol heffing en tolhek is die maklikste om die tax payer te tax tot daar niks meer oor is nie.

ne

Kan iemand asseblief vir my verduidelik hoekom ons lisensiegelde betaal? Is dit nie vir paaie instandhouding nie?? Het gister lisensie gaan uitneem vir ‘n bakkie. R660 plus R72 transaction fee. Totaal R732. Nou tel al die voertui in die land plus swaar vragmotors. Waaraan word die geld bestee?