Matrieks krap kop oor tweede wiskundevraestel

matrieks-wiskunde-affies-seuns-2017-10-27-04

Argieffoto: Esté Meyer Jansen/Maroela Media.

Matrikulante se tweede wiskundevraestel was moeilik en het selfs ’n paar foute en swak vertaalwerk bevat wat leerlinge kon verwar en selfs onnodige punte kan kos.

Dit is die mening van onderwysers en wiskunde-kenners verbonde aan die Vereniging vir Afrikaanse Wiskunde-onderwysers (VAW) oor die wiskundevraestel wat matrikulante Maandagoggend geskryf het. Dié wiskundevraestel handel oor meetkunde en trigonometrie.

“Daar was heelwat vrae wat leerlinge behoorlik sou laat kop krap. Slim kinders sou moes uithaal en wys om meer as 85% te kry,” het ’n wiskunde-onderwyser van die Hoërskool Zwartkop in Centurion aan die Skoleondersteuningsentrum (SOS) gesê.

Valentyn van der Merwe, wiskunde-spesialis verbonde aan die VAW, het opgemerk dat die interval wat in die vraestel by vraag ses verskaf word, verskil van die interval soos aangedui op die rooster in die antwoordboek.

“Dit kan verwarring veroorsaak en leerlinge se antwoorde by opvolgende vrae beïnvloed het, wat kan meebring dat hulle onnodig punte verloor.”

Van der Merwe het ook opgemerk dat sommige vrae lomp of onakkuraat vertaal is. “By vraag 1.2 se woordsom word beide die naam ‘Marie’ en ‘Mary’ gebruik om na dieselfde persoon te verwys.”

Matrikulante van die Hoërskool Zwartkop het ook aan die SOS gesê die vraestel was beslis nie maklik nie.

“Daar was nie een vraag waarmee ek nie in ’n mate gestoei het nie. Die vrae was moeilik gestel. Enige persoon wat sê dit was nie moeilik nie, weet net nie dat hulle foute gemaak het nie,” sê Simeon Boshoff.

Boshoff het veral gesukkel met die algebra by vraag 5.3, waar leerlinge ’n cos-funksie moes evalueer aan die hand van ’n sigma-teken. Leerlinge is vertroud met hierdie teken, maar verwag dit nie in die tweede vraestel nie.

“My onderwysers het my egter goed voorberei en daar was niks in die vraestel wat ek nog nie vantevore teëgekom het nie,” sê Boshoff.

Alta Bruwer, nog ’n matrikulant aan die Hoërskool Zwartkop, sê die vraestel het ’n hele paar vangplekke gehad. Sy het veral gesukkel met vraag nege, waar leerlinge die vergelyking van ’n sirkel moes uitpluis. “Maar ek glo ek sal darem nog my onderskeiding kry,” sê sy.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

58 Kommentare

jongste oudste gewildste
Jan Fritz

Is daar dan geen mate van standaarde in die opstel van die eksamen nie.? Verstaan hulle die hoeveelheid stres en angs dit veroorsaak. ? Dan wonder almal oor die land se self moord syvers?

Ontevrede

Growwe vertaal foute is absoluut onaanvaarbaar. Wiskunde is opsigself baie stressvol – veral na Vrydag se kopkrap. Waar is die moderators – seer sekerlik moet die foute voor en nie TYDENS die eksamen uitgewys word nie. Ek is van mening dat vraestelle ekstra moeilik gemaak word om leerders uittevang en glad nie hul kennis te toets nie. Belaglik.

Andrea

Maar wat kan ons as ouers daaraan doen? Vra vir n hermerk? Kan die VAW nie iets omtrent die saak doen nie? Mens is so gefrustreerd en gestres oor die kinders se punte.

DS

Jan Fritz dink die vraestel sou ekstra moeilik vir jou gewees het met al die syVers wat hulle gebruik het. Ek stem saam met Simeon Boshoff goeie voorbereiding en hulle kan maar enige iets jou kant toe gooi. Sterkte vir res van eksamens matrieks.

Ruben

Dit is net skokend met al die ure wat in gesit is, met n kind wat 80% gemiddel kry dat hy van die vrae nog nooit eers gesien het nie.