Minister gee opdrag dat Prasa-lokomotief se ontsporing ondersoek word

Die lokomotief wat ontspoor het. Foto: ER24

Die lokomotief wat ontspoor het. Foto: ER24

Dipuo Peters, minister van vervoer, het opdrag gegee dat die Nasionale Reguleerder vir Spoorwegveiligheid (RSR) en die Passasierspooragentskap van Suid-Afrika (Prasa) nou saamwerk om vas te stel hoekom een van die omstrede nuwe Afro4000-lokomotiewe laat Dinsdagaand ontspoor het.

Peters het in ʼn verklaring haar skok en kommer oor die voorval uitgespreek en gesê RSR en Prasa moet spoedig vasstel wat tot die ontsporing van die Shosholoza Meyl-trein met 101 mense aan boord naby Modderrivier, sowat 35 km buite Kimberley, gelei het.

Sy het bevestig dat die trein deur ʼn Afro4000-lokomotief getrek is. ʼn Storm het in Julie oor dié nuwe peperduur lokomotiewe losgebars nadat berig is dat 13 ingevoerde nuwe diesellokomotiewe, waarvoor Prasa R600 miljoen opgedok het, nie aan al die beheerstandaarde en -maatreëls voldoen nie.

Die lokomotiewe is glo ingevoer ondanks uitdruklike waarskuwings dat dit nie gepas is vir plaaslike spoorlyne nie. Prasa het die nuwe diesellokomotiewe in ontvangs geneem ondanks waarskuwings dat dit te hoog is vir die langafstandroetes waarvoor hulle bestem is.

Maroela Media het Woensdag berig die ontsporing het omstreeks 23:30 plaasgevind. Daar is aanvanklik berig dat 12 mense tussen geringe en matige beserings opgedoen het, maar nuwe inligting dui daarop dat 60 mense onder meer behandeling vir skok moes ontvang. Almal is glo reeds uit die hospitaal ontslaan.

Mtura Swartz, uitvoerende hoof van hooflynpassasiersdienste vir die Shosholoza Meyl, het aan Maroela Media gesê die ongeluk hou moontlik nie verband met die nuwe lokomotief nie. Hy het gesê ʼn ondersoek is by die ongelukstoneel uitgevoer en die voorlopige bevindinge dui daarop dat die ontsporing moontlik veroorsaak is deur onderhoudwerk wat tans deur Transnet aan die spoorlyn gedoen word.

“Die treindrywer is nie omtrent dié werk ingelig nie. Hy het nie te vinnig gery nie. Hy het die normale spoed gevolg. As hy egter ingelig is omtrent die konstruksiewerk, sou hy spoed verminder het tot ʼn veiliger spoedgrens vir die betrokke gebied,” het Swartz gesê.

Hy het verduidelik dat enige lokomotief in dié omstandighede moontlik probleme kon ervaar. Hy het ook gesê Transnet het Prasa toestemming gegee om die nuwe lokomotief op die spoornetwerk te gebruik.

Lees hier hoe ʼn Maroela Media-leser wat tydens die voorval ’n passasier van die trein was, dit ervaar het.

 

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.

8 Kommentare

jongste oudste gewildste
J.Z

Te verstaan dat dit nie die nuwe lokmotief se probleem is nie.

Bruno Stef

Dit is duidelik dat persone met n laer rang op sy swaard sal moet val om die werklike veranwoordelikes te whitewash en die blaam te verplaas.

Ghost

Ja blameer my broer Jack, hy lieg nes ek. Stem Bruno. Hulle soek altyd iemand anders om te blameer wat hulle tienteen een onder die tafel n som geld gee.

Theresa

Ek skoon benoud om op eerste wêreld goed te ry/ te sit/ te geniet.
Is ons gerigg daarvoor??????

Martin

Wat verstaan die minister nie? Almal in die land is voor die tyd gewaarsku en baie duidelik ingelig. Die treine gaan nie werk nie. Een rede was hulle is te hoog vir ons Elektiese spoorlyn stelsel. Ek wil amper sê, hy was die een wat gesê het die treine is geskik. Maroela, sal dit dalk moontlik wees om weer die vorige berig van ‘n paar weke gelede te plaas?