N1-ongeluk: Nzimande wil met buitebandvervaardigers vergader

Die ongelukstoneel. Foto: Verskaf

Dr. Blade Nzimande, minister van vervoer, het die Suid-Afrikaanse Nasionale Padagentskap (Sanral) opdrag gegee om met behulp van ingenieurs ʼn ondersoek te doen na die berugte gedeelte van die N1 waar ʼn massiewe ongeluk Vrydag die lewe van 28 mense geëis het.

Ishmael Mnisi, Nzimande se woordvoerder, sê die minister het gevra dat die ondersoek moet bepaal of padingenieurswese nie moontlik ʼn bydraende faktor is tot die talle ongelukke op dié stuk pad waar die N1 van Kranskop en Polokwane vernou nie.

Die ongeluk het gistermiddag tussen Kranskop en Middelfontein naby Mookgophong (Naboomspruit) in Limpopo plaasgevind.

Intussen sal die minister ook met buitebandvervaardigingsmaatskappye en padvervoerlogistieke-ondernemings vergader om met hulle die effek van buitebandveiligheid te bespreek, ʼn faktor wat volgens Nzimande jaarliks met duisende padongelukke verband hou.

Foto: ER24

Maroela Media het vroeër berig die ongeluk gister het gebeur toe die band van die regtervoorwiel van ʼn vragmotor wat in ʼn noordelike rigting gery het gebars en veroorsaak het dat die bestuurder beheer oor die voertuig verloor het. Die vragmotor het verskeie voertuie getref, insluitend ʼn minibus-taxi wat in ʼn suidelike rigting op pad was.

Matome Moremi-Taueatsoala, woordvoerder van die provinsiale departement van vervoer, het Saterdagoggend aan Maroela Media bevestig dat een van die beseerdes op pad na die hospitaal gesterf het. Die amptelike dodetal van die ongeluk is dus 28, terwyl nog drie mense beseer is.

Nzimande het gesê die regering se langtermyndoelwit is om goedere en passasiers eerder deur middel van spoorweë as paaie te vervoer in ʼn poging om padsterftes te verminder. Hy het bygevoeg hoewel wetstoepassingsbeamptes wyd oor die land se paaie ontplooi word om padveiligheid te handhaaf, lê die grootste verantwoordelikheid by die padgebruikers.

Die ongelukstoneel. Foto: Verskaf

“Ons doen ʼn beroep op padgebruikers om waaksaam op ons paaie te wees. Slegs samewerking tussen die regering, die burgerlike samelewing en die private sektor kan die stryd teen padongelukke wen.”

Nzimande het ook die Padverkeerbestuurkorporasie (RTMC) opdrag gegee om in samewerking met hul provinsiale eweknieë en die SAPD spoedig hul ondersoek na die ongeluk af te handel. Dié ondersoek sal onder meer bepaal of die vragmotor wat in die ongeluk betrokke was ten volle padwaardig was.

Die minister het sy medelye met die naasbestaandes van die oorledenes uitgespreek en die beseerdes ʼn spoedige herstel toegewens.

Lees alle vorige berigte oor die N1-ongeluk op Maroela Media hier.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

81 Kommentare

jongste oudste gewildste
Vraag

Ek wil graag by mense wat die vervoerindustrie ken hoor, mag n vragmotor soos hierdie sement vervoer? Is die vragmotor nie ontwerp vir ligter goedere nie?

Frans

My beskeie mening is dat die vragmotor bestuurder se selfoon ondersoek word om te bepaal wanneer laas dit gebruik is, sien daagliks hoe hulle tik en bestuur, baie gerieflike verskoning dat die band altyd bars, sal seker ook bars met die impak

Daan

Wat van bande wat reeds nie padwaardig is nie en dan sny die bestuurder die spore dieper in die band ?

Trio

My liewe minister. Julle het die spoorweg sisteem verwoes…en nou is dit n lang termyn plan om dit terug te bring.::

Chris Ws

Die minister skiet net sy mond(met 3 letters gespel!) af.As daar 1 werker onder in ‘n myn sterf agv seismiese aktiwiteite dan skree almal ten hemele en sie skag word deur die Inspekteur Van Myne gesluit vir ‘n paar weke.Maar as 28 op die pad in een ongeluk sterf wat gaan gebeur?Dis net praat-praat-praat!Wets toepassers is tans minder as 10% van die hoeveelheid wat daar MOET wees op ons paaie om padveiligheid AF TE DWING want ALMAL ry net sooos hulle wil.Spoed lokvalle moet 1000% meer wees en sigbare patrollering ook.Dan by gevaarlike draaie waar dubbel sperstrepe is moet ook… Lees meer »