Om wiskunde te slaag dalk nie ʼn vereiste vir gr. 7, 8 en 9

wiskunde-leer-formules

Om die wiskunde slaag is dalk binnekort nie meer ‘n vereiste vir bevordering in gr. 7, 8 en 9 nie. Foto: Geralt/Pixabay.com

Die departement van basiese onderwys is tans besig om ʼn voorstel te ondersoek dat gr. 7, 8 en 9 leerders nie meer wiskunde hoef te slaag om na die volgende graad bevorder te word nie.

Nog voorstelle sluit in dat leerders in dié fase ook net ʼn slaagpunt van 40% in hul huistaal moet behaal om die graad te slaag en nie meer 50% soos in die verlede nie.

Elijah Mhlanga, woordvoerder vir die departement, het gesê die voorstel moet nog met skole, ouers en belangegroepe bespreek word.

Daar is oor die naweek berig dat die departement oorweeg om die slaagvereistes vir gr. 10- en 11-leerders te verlaag, maar volgens Mhlanga is die fokus eintlik op slaagvereistes vir die grondslag (gr. R tot 3), intermediêre (gr. 4 tot 6) en senior (gr. 7 tot 9) fases.

Volgens Mhlanga is ʼn taakspan saamgestel om die swak kurrikulum-implementering te ondersoek en die span het bevind die Kurrikulum en Assesseringsbeleidsverklaring (KABV)-leerplan, beter bekend as Caps wat in 2011 ingestel is, leerders te nagekom het. “Die departement het die implementering van die nuwe vereistes dopgehou en dit was reeds in 2014 duidelik dat die nuwe bevorderingsvereistes die prestasie van leerders negatief beïnvloed het.”

Hy het aangevoer die slaagvereistes vir gr. 7 tot 9 is tans hoër as die vereistes vir gr. 10 tot 12. Die verandering aan die senior fase se slaagvereistes is ʼn poging om dit beter met dié van gr. 10 tot 12 te belyn.

Voorstelle wat tans hiervoor oorweeg word sluit in:

  • ʼn Leerder moet vier vakke met ʼn gemiddeld van 40% elk slaag, waarvan een ʼn huistaal moet wees.
  • ʼn Leerder moet ʼn gemiddeld van 30% behaal in vier ander vakke.
  • Die slaag van wiskunde is nie ʼn verpligte vereiste vir bevordering nie.

Prof. Ruksana Osman, onderwyskenner verbonde aan die Universiteit van die Witwatersrand (Wits), beskryf die voorstel as ʼn komplekse saak. “Ek hoop die onderwysdepartement konsulteer verstandig op hierdie voorstel. Die voorstel beoog om die verskillende fases te belyn en dit is ʼn goeie beginsel vir assessering, maar dit gaan hier meer oor die vermindering of verlaging van vereistes vir leerders in sommige vakke.

“Ek vind dit moeilik om te sien hoe die verlaging van slaagvereistes die belyningskwessies aanspreek. Deur hierdie voorstel te aanvaar skep dit ʼn presedent waar ons minder van ons leerders verwag, wat ernstig inbreuk kan maak op leerders se selfbeeld en hulle oortuigings oor hulle eie vermoëns in sekere vakke.”

Carien Bloem, AfriForum se projekkoördineerder vir onderwys, is ook bekommerd oor die voorgestelde planne en meen die verlaging van slaagpunte gaan die bestaande persepsie dat Suid-Afrika onderwys van ʼn swak gehalte bied, net verder versterk.

“Suid-Afrikaners het reeds nie baie vertroue in die openbare onderwysstelsel nie en om leerlinge bloot op laer punte deur te sit, gaan die persepsie versterk en boonop tot die werkloosheidskrisis bydra.”

Sy meen die land gaan uiteindelik met nog meer jongmense sit wat geen kans op verdere studie of werksgeleenthede het nie omdat werkgewers nie mens in diens wil neem wat nie minstens oor die mees basiese van vaardighede beskik nie.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.

36 Kommentare

jongste oudste gewildste
Jakobus

Dit sal baie verwelkom word en die kinders sal ongelooflik daarby baat wat nie wiskunde as vak wil neem om vir die eksamens in aggeneem word te word nie. Dus sommer ‘n ekstra vak, ‘n hulp, om vaardighede te bemeester, die basiese en somme te kan maak, ‘n bietjie meer tot gelettertheid toe te voeg.

Jakobus

Ek sien nou ook die beoogde verlaging in die slaagsyfers, en dan hoef die bloedjies net agt vakke te slaag met , let wel, ‘n gemiddelde van 40% in 4 vakke en 30% in die ander 4, wat van dit verminder na sewe vakke toe, dan voeg julle huisvlyt by as nog ‘n vak? (Bedopmaak, skottelgoedwas en so.)

Ander Annie

So word ons onderwysstelsel wat alreeds groot kommer wek, net nog verder verswak. Hoe kan die slaagsyfer in jou huisstaal verlaag word na 40%. Dit is absurd. Ek sal graag onderwysers sê kommentaar wil lees. Ons is boonop al klaar so swak te opsigte van wiskunde.

Anneke

Ons is besig om die leiers van die toekoms se slaagsyfers te verlaag om dit makliker te maak vir hulle. Hoe gaan hulle eendag besighede besit, land regeer ens. as alles so maklik kom?

charlene

Wat is die doel van skool gaan, bly somer by die huis. Die land gaan vol dom mense wees wat skool klaar maak , maar niks weet nie.