Opgradering van Moloto-pad ‘’n prioriteit’

Minister Blade Nzimande. Foto: @TrafficRTMC/Twitter

Blade Nzimande, minister van vervoer, het Dinsdag gesê opgraderings aan die gevaarlike en berugte Moloto-pad wat Gauteng aan Limpopo en Mpumalanga verbind, is tans een van sy departement se hoofprioriteite.

Die departement van finansies het R3,3 miljard toegeken vir die opgradering van dié pad, ook bekend as die R573, wat op ʼn daaglikse basis sowat 50 000 voertuie dra. Die Suid-Afrikaanse Nasionale Padagentskap (Sanral) sal na verwagting dieselfde bedrag uit die agentskap se eie sak vir opgraderings gee.

Die projek wat opgraderings aan die Limpopo- en Mpumalanga-gedeeltes van die pad behels, sal oor die volgende vyf jaar sowat 12 500 werksgeleenthede skep.

Nzimande sê ander projekte wat tans prioriteit geniet, is die opgradering van die EB Cloete-wisselaar tussen die N2 en die N3 in eThekwini, wat ook as die “spaghetti-wisselaar” bekend staan. Bykomende bane in die paaie tussen Camperdown en Cato Ridge en tussen Camperdown en Lynnfield Parks sal ook gebou word.

Dié twee projekte sal onderskeidelik R1,5 miljard en R1,2 miljard kos.

Nzimande se versekering oor die opgraderings volg nadat ses mense vandeesweek op die Moloto-pad dood is.

Volgens Nzimande sal die departement onmiddellik optree om die veiligheid van motoriste op dié roete op te skerp, onder meer deur spoedkameras te installeer en sperstrepe duidelik aan te bring om te verhoed dat bestuurders aan die teenoorgestelde kant van die pad ry.

Nzimande het verder gesê ’n nuwe pad sal gebou moet word as gevolg van hoër verkeersvolumes. Sanral is tans in gesprek met die Nuwe Ontwikkelingsbank om die geraamde koste van dié pad wat R4,2 miljard sal beloop, te finansier.

Die minister het die moontlikheid bespreek om in gesprek te tree met ander rolspelers vir finansiering, ’n opsie wat vroeër van die tafel af was.

Sanral het gesê die stimuluspakket van R3,5 miljard wat deur die regering verskaf word, sal aangevul word deur ʼn verdere R9 miljard wat hy self beskikbaar sal stel – dit kom dus neer op ’n belegging van R13,1 miljard vir kritieke en strategiese padinfrastruktuur.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

28 Kommentare

jongste oudste gewildste
VRA NET

Ek hoop SANRAL gaan sommer hier ook etol oprig!

Natasha

Ek wil dit eers sien – dan gebeur wat met Paul Krugerstraat gebeur het die pad nou nog nie klaargemaak nie – en dis al 4 jaar later

Ellisras

Natuurlik moet ons dit e Tol paaie maak. Die gebruiker betaal. Die mense wat beter paaie kry betaal en die wat nie kry nie word uitgelos.

Frannie

Mmmmm, ek het nogal gewonder hoeveel mense eers moet dood gaan op hierdie pad voor daar ingegryp gaan word.

Mariaan Linde

Ons gebruik daagliks die R573 sperstrepe is baie duidelik en die pad behoort nie so gevaarlik te wees nie die probleem is die padgebruiker wat ALLE verkeersreëls verontagsaam, die wet moet TOEGEPAS word. Ek verbaas my dat daar nie meer ongelukke plaasvind nie. Kameras moet eintlik aangebring word om die oortreders vas te trek, nie net vir spoed nie. Daar is geen respek vir n sperstreep, n draai of n bult nie. En as hulle wil verbysteek in die noodbaan is breed genoeg dan word dit gedoen.