Pepuda-wetgewing kan gelowiges vervolg

(Foto: pixabay)

Begrond, die Instituut vir Christelike Grondslagstudies MSW, doen ʼn beroep op Christen-gelowiges om die voorgestelde wysiging van die Gelykheidswet teen te staan.

Hierdie wet, soos dit tans lui, word reeds as ʼn gevaar vir geloofsvryheid beskou. Die nuwe wysigings van die Gelykheidswet bedreig egter die reg op vryheid van spraak en het radikale implikasies vir vryheid van geloof vir individue sowel as geloofsinstansies.

“Die nuwe voorgestelde Pepuda-wetswysiging wil ten diepste vir Christene voorskryf om dit wat hulle nog altyd as die waarheid gesien en gesê het, te verander,” verduidelik dr. Wikus Buys, uitvoerende direkteur van Begrond. “’n Nuwe onderstebo-tipe waarheid word nou voorgehou. Christus word nie meer as die enigste waarheid gestel nie, maar die mensdom se eie sienings mag nou alleen die waarheid genoem word. Ons kan dit nie toelaat nie.”

Dit is moontlik om tot 30 Junie openbare kommentaar te lewer op die Wysigingswetsontwerp op die Bevordering van Gelykheid en Voorkoming van Onbillike Diskriminasie, oftewel Pepuda (“Promotion of Equality and Prevention of Unfair Discrimination Amendment Bill”).

Die drukgroep wat die geloofsvryheid beskerm en uitbou, For SA (Freedom of Religion South Africa), het ʼn webblad gestig waar die publiek maklik hul stem kan laat hoor saam met duisende gelowige Suid-Afrikaners. Begrond ondersteun dié inisiatief en moedig gelowiges en geloofsinstansies aan om voorleggings oor die wetsontwerp te maak op die “dearSA”-platform: https://dearsouthafrica.co.za/equality/

Volgens die Grondwet (waarop die huidige Gelykheidswet gebaseer is) het elke individu tans die reg tot vryheid van geloof.

“As Christene het ons die voorreg om altyd te bly glo wat reg is, dit uit te leef soos ons wil en in ons sosiale kringe, werk, skool of kerk uitsprake daarvolgens te maak. Maar, indien die beoogde wetsontwerp goedgekeur sou word, sal dit onwettig wees om jou gedagtes oor godsdiens só te deel,” voeg Buys by. “Want indien enigiemand aanstoot sou neem deur ʼn uitspraak wat gemaak word, kan hulle ʼn klag van haatspraak of diskriminasie lê teen die persoon sowel as die instansie waaraan die persoon verbonde is, en selfs teen die persoon wat die uitspraak gemaak het se werkgewer.”

Die wetsontwerp bepaal dat die aangeklaagde reeds skuldig bevind gaan word, en dit gaan vir die aangeklaagde bykans onmoontlik wees om hom- of haarself op grond van geloofsoortuiging te kan verdedig.

“By implikasie sal ons sal dus nie meer saam met ander gelowiges ons geloof openlik kan uitleef of selfs preek of evangeliseer sonder die moontlikheid van vervolging nie. Dit sal geloofsmonde toemaak uit vrees en geloofsvryheid aan bande lê.”

Begrond het hoofsaaklik drie besware oor die voorgestelde wysigingswetsontwerp:

  1. Die nuwe Pepuda-wetgewing is weereens ’n bewys van die huidige ANC-regering se oormoedige arrogansie om die hele burgerlike samelewing te wil beheer en reguleer. As Christene maak ons sterk beswaar teen hierdie grensoorskreiding. Volgens die Bybel het die Here vir die owerheid ’n bepaalde doel en opdrag gegee. Hulle staan in God se diens daarmee en moet hulle daarmee besig hou. Die owerheid moet sy plek ken en ophou om vryheid van aanbidding en vryheid van spraak te probeer nasionaliseer.
  2. Die nuwe Pepuda-wetgewing sal ’n klein groepie radikale ateïstiese aktiviste van ’n magsinstument voorsien om die samelewing na hulle eie beeld te probeer skep. As Christene sal ons dit teenstaan, want in die vryheid van Christus het ons die plig om die waarheid te praat. Ons glo dat die waarheid in liefde gepraat moet word. As Christene vir die wêreld sê wat God sê is die waarheid, dan is dit juis liefde.
  3. Die nuwe Pepuda-wetgewing is ’n poging om die hele samelewing op ’n sekulêre en onchristelike beskouing te wil vestig. As Christene het ons die roeping om ons stem hieroor te laat hoor. Slegs deur die Evangelie van Christus kan ʼn mens waarlik vry wees – ook in die samelewing.

Buys pleit: “Elke individu en geloofsinstelling moet optree en hulle stem hierby voeg. Dit het die potensiaal om ʼn groot gesamentlike verskil te maak vir ons kinders en kleinkinders.

  • Begrond wil as ʼn Christelike Navorsingsinstituut daarop fokus om deur die ontginning van Bybelse denke riglyne te bied om die samelewing op ʼn Christelike fondament uit te bou en te versterk, en wil die Afrikaanse taal- en kultuurgemeenskap bystaan om Bybelse antwoorde op belangrike lewensvrae te kry.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.

31 Kommentare

jongste oudste gewildste
Charles

Mag ek asb eerste vervolg word..

Frank

Sjoe, dit wat die Here in Sy Woord belowe wat in die eindtye sal gebeur, gebeur so die een na die ander!
Ons moet sterk staan, my broers en susters in Christus!!! Oë na bo!!!

Werner

Jy sal net vervolg word as jy toelaat dat jy vervolg word.

Objektief

Beskoudit saam met die Grondonteienings wet en die vuurwapen wet en wat se dit vir jou?

Snowball

Totalitêre beleid – noem dit kommunisme of fasisme. Tipies van ‘n een-party onderdrukkende regering wat alles – oorheersend en voorskriftelik wil wees. Diktatorskap onder die dekmantel van demokrasie.