SA paaie gevaarlikste ter wêreld – verslag

teerpad-pad-paaie-platteland

Argieffoto (Foto: Nextvoyage/Pexels.com)

ʼn Internasionale studie van ongelukke op paaie in meer as 50 lande het bevind dat Suid-Afrika die gevaarlikste paaie ter wêreld het.

Dié studie deur die Amerikaanse bestuurdersopleidingsgroep Zutobi het die veiligheid op 56 lande se paaie gemeet deur verskeie faktore in ag te neem, onder andere die sterftekoers op paaie, die maksimum spoedgrens en die aantal mense wat veiligheidsgordels dra. Hiervolgens is lande ʼn punt uit tien gegee. Suid-Afrika het ʼn skamele 3,23 uit tien behaal, die laagste van al die lande. Thailand het die tweede swakste gevaar met ʼn puntetelling van 4,45 uit tien, gevolg deur Amerika (5,09) en Indië en Argentinië wat albei 5,1 behaal het.

Luidens die studie het Suid-Afrika die tweede meeste padsterftes (25,9 per 100 000 lede van die bevolking) ter wêreld. Die studie het ook bevind dat nagenoeg 57,5% van alle padsterftes in Suid-Afrika deur dronkbestuurders veroorsaak word. Dit is verreweg die hoogste padsterftesyfer weens dronkbestuur ter wêreld. Net sowat ʼn derde (31%) van Suid-Afrikaners dra boonop veiligheidsgordels.

Met 32 sterftes per 100 000 lede van die bevolking, is dit net Thailand wat Suid-Afrika oortref wat die padsterftekoers betref. Buiten Thailand se dikwels chaotiese strate met swak onderhoude paaie, het dié land ’n maksimum spoedbeperking van 120 km/h op snelweë en net 40% van motoriste dra veiligheidsgordels. Die sterftes weens alkoholverbruik is wel laag op 14%.

Amerika teken 12,4 padsterftes per 100 000 inwoners aan. Die land het een van die strengste dronkbestuurbeleide, met bestuurders wat slegs 0,08 g/100 ml alkohol in hul bloed mag hê. Ten spyte hiervan kan amper ʼn derde van padsterftes (29%) aan die gebruik van alkohol toegeskryf word. Daarbenewens het sommige dele van die land ’n maksimum spoedbeperking van tot 130 km/h. Die snelweg in Texas laat selfs snelhede van tot 137 km/h toe.

Hierteenoor het Noorweë die veiligste paaie ter wêreld, met slegs 2,7 padsterftes per 100 000 lede van die bevolking. Nagenoeg 95,2% van die bevolking sit hul veiligheidsgordels aan en die spoedbeperking hier is slegs 109km/h.

Japan se paaie is die tweede veiligste, met 4,1 sterftes per 100 000 inwoners en 98% van sy mense wat gebruik maak van veiligheidsgordels. “Hierdie syfers is indrukwekkend gegewe die aantal mense en voertuie in groot stede soos Tokio,” lui die verslag.

Swede het die derde veiligste paaie ter wêreld, met 2,8 sterftes per 100 000 inwoners.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

37 Kommentare

jongste oudste gewildste
Robert

En nie ‘n woord oor selfoongebruik nie?

MakersMark

Wel dis te verstane. Swak inderhoud, voeruie wat nie padvaardig is nie, taxi’s en al die probleme wat daarmee saamgaan asook die feit dat 80% van padverbruikers skaars geletterd is saam met ‘n korrupte polisiëring sisteem – en daar het jy dit. Mzanzi nou nie net meer die misdaad, moord en verkragtings leier in die wêreld nie maar ook nou die gevaarlikste paaie. SA besig om die muishond van die wêreld te word.

Grant

Sit by die hoeveelheid aktiewe wets toepassers wat hulle werk doen, per 100 000 bestuurders dan sien mens waar is die probleem.
Nogal verbaas oor Amerika.

B-Man

Noorweë… vergelyk ‘n Volvo met ‘n tweedehandse HI-ACE. Te veel onpadwaardige voertuie (veral publieke vervoer), swak tot geen wetstoepassing en lae gehalte onderrig oor padveiligheid en -reëls. Dan kan van die beste ontwerpte paaie deur wêreldklas ingenieurs nie eers die stryd wen nie. Terloops, RSA het die 10de grootste padnetwerk ter wêreld.

Wielspore

As mens vat hoeveel belasting daar gehef word om beter paaie te bou en hoeveel boetes uitgeryk word behoort ons finansieel die beste paaie in die wêreld te hê. Dit is net nog ‘n bewys dat hierdie gelde vir iets anders as om pad veiligheid te verbeter, aangewend word. In my leeftyd van bietjie meer as ‘n halwe eeu was ek in nog net een padongeluk agv swak pad toestande. Maar as ek in ag neem hoeveel amper ongelukke al daar was agv ander bestuurders is die getal heelwat meer. Na my mening is Minibus taxi bestuurders en Swaarvoertuig bestuurders… Lees meer »