SA vervoerstelsel: ‘Gebruik SA kundigheid’

Argieffoto.

ʼn Sogenaamde ministeriële oorlogskamer gaan op die been gebring word om die doeltreffendheid van Suid-Afrika se spoorvervoerstelsel te begin regruk.

“Spesifieke doelwitte moet binne die volgende 100 dae behaal word. Dit sluit in dat Metrorail se treine 85% van die tyd betyds moet wees, ʼn verbetering van die huidige 73,3%,” het Fikile Mbalula, minister van vervoer, aan parlementslede gesê.

Mbalula het die departement se begroting aan die parlement voorgelê.

“Wat die Shosholoza Meyl betref, moet treine meer as 50% van die tyd betyds wees, ʼn verbetering van 13%.”

Die Shosholoza Meyl is die Passasierspooragentskap van Suid-Afrika (Prasa) se afdeling wat langafstandpassasierpendeldienste bedryf.

Ander teikens sluit in om die getal treine wat beskikbaar is te vermeerder van 200 tot 291.

Die VF Plus sê intussen Suid-Afrika hét die kundigheid om sy openbare vervoerstelsel te laat werk en dat die regering moet ophou om dié kennis te minag. Piet Mey, VF Plus-LP en woordvoerder oor vervoer, sê ander lande spog met moderne, stiptelike vervoerstelsels wat onder meer onderhou word deur Suid-Afrikaanse ingenieurs wat weens regstellende aksie nie hier welkom is nie.

“ʼn Vervoerstelsel is die slagaar van ʼn land se ekonomie. Daarsonder kan die ekonomie nie groei nie. ʼn Goeie bewys is ʼn land soos Singapoer wat een van die modernste vervoerstelsels ter wêreld het. Dit word weerspieël in sy moderne en sterk ekonomie,” het Mey gesê,

“Benewens kundigheid is nog ʼn groot rede vir Suid-Afrika se sukkelende vervoerstelsel dissipline en misdaad. Polisiëring moet drasties opgeknap word, soos blyk uit die groot aantal voorvalle in die Wes-Kaap waar treine aan die brand gesteek is.”

Mey sê sonder taxi’s sou daar in Suid-Afrika boonop nie sprake gewees het van enige funksionerende, openbare vervoerstelsel nie.

Na raming gaan sowat 70% van alle Suid-Afrikaners in die afsienbare toekoms in en om stede woon. Van hulle besit sowat 70% nie hulle eie vervoer nie. Die groei van informele nedersettings om stede gaan toeneem en dit gaan weens ʼn gebrek aan ruimte al hoe verder van stedelike gebiede plaasvind. ʼn Goeie openbare vervoerstelsel raak daarom al hoe belangriker, sê Mey.

“Daar is oplossings vir die probleem en daar is die nodige kundigheid in die land. Gebruik dit. Werk vir mekaar en nie teen mekaar nie. Dan sal Suid-Afrika suksesvol wees.”

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

16 Kommentare

jongste oudste gewildste
Diefie

Nogal SA kundigheid, mooi man, so kan ons gewone mense sien wat afhanklik is van die treine. Hier in ons mooi Kaapstad, moet ons meer as een keer urbar of die bus neem, want die treine se wiele word “pap” so in die ry. Dan moet daar maar geurbar word. Of die treine verdwyn op die stasie, dan hardloop jy maar die vir die bus en hoop dit is nie oorvol nie. Ai die kundiges van ons mooi Suid Afrika

Andre Coetzee

Nee wat julle mors julle tyd.Om die stelsel reg te ruk gaan julle eers julle eie mense moet opvoed en reg ruk.Gaan nie in die leeftyd gebeur nie.Kennis en bevoegdheid is kritiek om enige vervoer stelsel te laat werk.Dit ontbreek geheel en al by die ministers in beheer.

Leon

Kom ons kyk na die feite. Treinvervoer is ‘n koloniale ding wat deur witmense uitgevind is. So dit is taboe in die nuwe Suid Afrika. So hoe verwag julle moet die ANC dit weer op die been kry. Hulle ondersteuners probeer so hard om dit te ontspoor deur dit aan die brand te steek en om die spore te saboteur. Mac Maharasj het so hard probeer om die spoorstelsel te verwyder sodat hy en sy pelle kan padvervoer laat heers. Nou wil julle sy werk ongedaan maak. A nee a, dit is teen die ANC se beleid.

Frm

Ja dit gaan nog interresant wees om die werkshede van die oorlogskamer dop te hou.

Barries

Transnet Freight Rail gaan die volgende ESKOM wees. Onvoldoende spandering op onderhoud gaan hard byt. Net ‘n kwessie van tyd.