SA waterstof-monstertrok wêreld se grootste

Dié monster is die eerste waterstof-aangedrewe vragmotor in Anglo American se vloot. (Foto: Anglo American)

Die mynreus Anglo American het die wêreld se grootste waterstofaangedrewe vragmotor, ʼn monster wat op sy eie 220 ton weeg, by een van sy platinummyne in die noorde van Suid-Afrika bekend gestel.

Die bielie is die eerste van ʼn vloot wat die maatskappy se dieselaangedrewe vragmotors sal vervang en gebruik 2 MW waterstofbrandstofselle om tot 290 ton erts rond te karwei.

“Wat ons bekend stel is nie net ʼn indrukwekkende stuk masjinerie nie, dit is die begin van ʼn algehele ekostelsel wat deur waterstof aangedryf word,” het pres. Cyril Ramaphosa die naweek by die bekendstelling gesê.

Pres. Cyril Ramaphosa lyk erg in sy noppies in die kajuit van die reusevragmotor. (Foto: Jairus Mmutle/GCIS)

Die vragmotor is maklik so groot soos ʼn klein huis en is by die Mogalakwena-myn naby Mokopane in Limpopo in gebruik geneem.

“Dit is reusestap vir Suid-Afrika se waterstof toekomsekonomie,” het die president gesê.

Anglo America sê hy hoop om teen 2040 koolstofneutraal te wees.

Light on emissions. Light on the environment. And fuelled by the lightest element on earth – hydrogen.Learn more: https://bit.ly/3w9hIWK #JustTransition #ClimateAction #GreenHydrogen #AngloAmericanZA #nuPossibilities

Posted by Anglo American on Friday, May 6, 2022

Die maatskappy gaan sonkrag gebruik om die brandstof te verskaf en gaan die energie gebruik om die water in atome bestaande uit waterstof en suurstof te deel. Die verbranding van waterstof laat slegs water vry, nie koolstofdioksied soos in die geval van fossielbrandstowwe nie.

“Oor die volgende paar jaar voorsien ons dat ons die hele bestaande vloot dieselaangedrewe vragmotors met hierdie zero-uitlaatgas-vragvervoerstelsel gaan vervang, aangedryf deur groen waterstof,” het Duncan Wanblad, hoof van Anglo American se raad, gesê.

Die vragmotor is maklik so groot soos ʼn klein huis en is by die Mogalakwena-myn naby Mokopane in Limpopo in gebruik geneem. (Foto:Jairus Mmutle/GCIS)

“Indien die aanvoorprojek suksesvol is, kan ons tot 80% van diesel-uitlaatgasse by ons oopgroefmyne verwyder deur die tegnologie regdeur ons internasionale vloot te gebruik.”

In November verlede jaar het verskeie ryk lande, waaronder Frankryk, Duitsland, Brittanje en die VSA, minstens $8,5 miljard (sowat R137 miljard) en tegniese hulp beloof om Suid-Afrika te help om na ʼn laekoolstofekonomie oor te skakel.

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ’n vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Die kommentaar op hierdie berig is gesluit. Kom kuier gerus lekker verder saam op ʼn ander artikel.

13 Kommentare

jongste oudste gewildste
Miena

Wat n pragtige masjien. Ek het my loopbaan in AngloAmerican SA by Mogalakwena Platinum begin. Dit is voorwaar n trotse oomblik. #angloamerican, #womeninmining

Marius

As dit kom by sa is geldsake ‘n bodemlose put. Hulle kan niks vir hulself doen nie en wil alles verniet hê.

Misky

Hoop die drywer word behoorlik opgelei anders staan hy ook kort voor lank en stof opgaar erens in ‘n verlate stoor.

SjN

Daar is al verskeie alternatiewe energie ontwikkel, soos bv n motor wat sonder brandstof loop en voordat dit gepatenteer kan word, koop groot mpye dit en word in die kiem gesmoor.

Deon

Lees weer die proses, water bestaan uit waterstof en suurstof, as dit geskei word en een word gebruik dan bly die ander oor.. Maw, as die waterstof verbrand is dan bly suurstof oor.. Of het ek dit verkeerd? Daar was n soortgelyke proses waar die suurstof gebruik sou word met hulp vir die ontbranding. “suurstof, hitte en brandstof” drie bene van n vuur. Dit is baie gevaarlike tegnologie hierdie.