SAL-vlieëniers dreig om vir eerste keer in 80 jaar te staak

Argieffoto ter illustrasie. (Foto: Unsplash)

Vlieëniers van die Suid-Afrikaanse Lugdiens (SAL) dreig om vir die eerste keer in 80 jaar aan ʼn staking deel te neem om verandering by dié lugdiens teweeg te bring.

Luidens ʼn verklaring deur die Vlieëniersvereniging van die Suid-Afrikaanse Lugdiens (Saapa) het die vereniging in Junie vanjaar sy lede se gevoel begin toets oor die bestuur van SAL.

Vlieëniers is toe gevra om aan ʼn opname deur ʼn onafhanklike diensverskaffer deel te neem waarin hulle onder meer gevra is oor wat na hul mening gedoen behoort te word om ʼn ommekeer in die sukkelende lugdiens teweeg te bring.

Kapt. Grant Back, voorsitter van Saapa, sê in die verklaring 516 van die 635 vlieëniers (81%) het ingestem om aan die opname deel te neem van wie 91% gesê het dat die lugdiens se bedryfsdiens swak tot baie swak is.

Die resultate toon verder dat 96% van die vlieëniers wat aan die opname deelgeneem het, gesê het hulle is ten gunste daarvan om ʼn “pro-aktiewe standpunt in te neem” om verandering by die lugdiens af te dwing.

Volgens Back het 90% gesê hulle is bereid om oor te gaan tot beskermde protesaksie.

“Daar moet verstaan ​​word dat die besluit om aan protesaksie deel te neem nie een is wat die vlieëniers van SAL ligtelik sal opneem nie. Indien so ʼn staking plaasvind, sal dit die eerste keer in SAL se geskiedenis van 80 jaar wees,” het Back gesê.

Back verduidelik dat die vlieëniers en die bestuur van Saapa egter nie kan voortgaan of niks fout is by SAL nie aangesien vorige vergaderings geen vertroue in die maatskappy se toekoms ingeboesem het nie.

Volgens Back moet die vaardigheidstekort bowenal dringend aangeraak word aangesien aanstellings by die lugdiens vantevore op grond van kontakgeleenthede en nié ervaring en vaardighede gemaak is nie.

Saapa het dus in Augustus ʼn brief met eise aan SAL gestuur waarin hulle op ʼn nuwe uitvoerende hoof binne die volgende 90 dae aandring. Die hoof moet ondervinding in ʼn bestuurspos hê asook oor gespesialiseerde vaardighede en ondervinding beskik oor die omkeer van ʼn lugredery so groot soos SAL.

Die vereniging dring verder aan op die aanstelling van ʼn afgetrede of aktiewe vlieënier in die lugredery se direksie asook ʼn vaardigheidsoudit wat binne die volgende 60 dae van alle bestuurders en departementshoofde by SAL gedoen moet word.

Back verduidelik dat die oudit op internasionale standaarde gegrond moet word met die lugrederye Ethiopian Airlines en Lufthansa as maatstaf.

“Die punt is dat SAL nie sal herstel tensy kritieke operasionele en tegniese gebreke onmiddellik deur ʼn sterk leierskapspan aangepak word nie.

“Ons vertrou dat die maatskappy ons eise met erns sal oorweeg. Indien nie, sal ons geen ander keuse hê nie. Ons vlieëniers het aangedui dat hulle, indien nodig, bereid is om aan wettige protesaksie deel te neem om die lugdiens te red.”

ondersteun maroela media só

Sonder Maroela Media sou jy nie geweet het nie. Help om jou gebalanseerde en betroubare nuusbron se toekoms te verseker. Maak nou ʼn vrywillige bydrae. Onthou – ons nuus bly gratis.

Maak 'n bydrae

Nou pra' jý

O wee, die gesang is uit! Kommentaar word ná 48 uur op ʼn artikel op Maroela Media gesluit. Kom kuier gerus verder op ʼn meer onlangse artikel.

21 Kommentare

jongste oudste gewildste
Asrtix

SAL kort net “Roof carriers”….

aj

Wonderlike pro-aktiewe stappe om die SAL re red van die onbevoegde ANC kaders!

Sterkte Kapt Back en SAAPA!!!

Ig

Die staking kom 15 jaar te laat, nienand gaan in elk geval luister nie want daar is seker mense wat lekker skep en dan bail Gvt maar uit.

Deloris

Mooi so SAL vlieeniers hoog tyd
..

Jack Sadie

Absoluut fantasties! Dis hoog tyd dat meriete in aanstellings weer terugkom! Dan sal ek dalk weer van hulle dienste gebruik maak!